Hoe langer hoe meer lees je in aanbiedingen dat een verkoper zijn aanbieding vroegtijdig stopzet wanneer deze niet genoeg opbrengt.Ze starten wel op 1 euro om de plaatsingskosten te omzeilen,maar vermelden dan wel duidelijk."Indien het aangeboden object een niet aanvaarbaar bedrag haalt zal ik deze aanbieding 12 uur voor het aflopen beeindigen.of " **** SVP Ne perdez pas mon temps a suivre cette objet....il ne partiras pas pour un montant ridicule.....je retire l'annonce si il n'y a pas d'offre valable 12 heures avant la fin...ne perdez pas votre temps non plus. Merci de votre comprehension **** Dat Ebay zulke praktijken toelaat kan ik echter niet langer begrijpen.Waarom moeten wij dan alle regels blijven volgen ?????
Dat Ebay zulke praktijken toelaat kan ik echter niet langer begrijpen.
eBay laat dat niet toe, zulke aanbiedingen zijn tegen het eBay beleid.
Echter...eBay vertrouwt op de leden dat men dit soort verkopers aangeeft zodat eBay deze verkopers kan waarschuwen en/of schorsen.
En omdat er niet zoveel leden zijn die zin en tijd over hebben om dit soort verkopers aan te geven blijven deze aanbiedingen gewoon staan.
Maar bedenk dat hij mss. gewoon zelf in zijn vel snijd. Volg eender welke verkoop en je zal zien dat bij de meeste de biedingen pas echt beginnen in het laatste halfuur. Kopers zijn nu ook niet dom en beginnen pas in de laatste minuten te bieden om te voorkomen dat de prijs opgedreven word.
De koper kan dus 12h op voorhand nog niet definitief weten hoeveel interesse er is voor zijn object, laat staan weten hoeveel het uiteindelijke bod zal zijn.