Onlangs een item verkocht. Werd via PayPal betaald. Koper bevestigde via email dat hij het object ontving en gaf mee een positieve feedback.
Niettegenstaande werd deze betaling DOOR PAYPAL ZELF geblokkeerd. Die werd onderzocht en vandaag werden die centen gewoon naar de koper teruggeboekt.
DIT IS PUUR DIEFSTAL!!! Ik tevreden, de koper tevreden. PayPal had geen enkele reden om zich hiermee te bemoeien.
Ga maar eens op internet zoeken wat voor problemen PayPal allemaal geeft.
Ik bied al een aantal van mijn objecten buiten Ebay aan. D'er gaan er nog veel volgen. Vroeger vond ik Ebay dikke fun. Nu alleen nog problemen en zorgen!!!
Heeft de koper dan misschien klacht ingediend,niet werkend....
Welke reden geeft pay pal dan op.
Ik ben ook absoluut geen fan meer van paypal,bied het zelfs niet meer aan.
Je kan onmogelijk 2 soorten verzendopties aanbieden,enkel aangetekend voor paypal,zonder pay pal kan je kiezen.
Voor iets van 20 euro,dat in een enveloppe kan ,wil niemand 5,70 euro ,of 20 euro naar het buitenland,betalen.
Van mij heeft nu een koper ook iets niet ontvangen, we zijn nog volop aan de onderhandeling. Ik had het verstuurd op 18 februari en aangeduid dat ik het verstuurd had. Pas 2 maart laat hij weten het niet ontvangen te hebben. Enfin, ik blijf professioneel handelen en dien een klacht in bij de post, vervolgens bij de ombudsman. De man in kwestie heeft nog NIET gevraagd z'n geld terug te krijgen, er is dus nog geen geschil of niets. Uit mezelf ben ik verplicht en zal dit ook doen, z'n geld terug geven. Toch heeft hijzelf bij Paypal al het geld laten blokeren en een geschil gestart.
Niet eerlijk volgens mij. Als verkoper heb je geen enkel recht meer. Heb zoal verschillende farçen tegengekomen. Kreeg een negatieve van iemand die nooit betaalde en nooit iets liet weten. Z'n negatieve feedback was een scheldkannonade! EBAY heeft enkel de commentaar verwijderd maar niet de negatieve feedback!
Bekijk maar eens m'n feedback. klik eens op die ene negatieve!
Ik zal ook ophouden met paypal! Maar 'k weet niet of dit lukt want als ik een nieuw item aanbied klikt paypal onmiddellijk aan. Zal eens moeten zien wat er aan de hand is.
anderzijds is het ook zo dat er veel kopers zijn die niet willen aankopen zonder paypal, net omwille van die kopersbescherming.
Nee,je bent verplicht pay pal te aanvaarden als prof. verkoper dacht ik.
Ik had een bewijs van afgifte,geen ontvangstbewijs,dus de koper kreeg zijn geld terug.
Zag mijn object wel te koop staan,onder een ander account van haar.Hielp niet,koper kon hetzelfde bezitten.
Het ging over een tasje van Longchamp.Wel gek dat een particulier net hetzelfde tasje zou bezitten ,een ander koopt,en dat van haar nadien verkoopt.
Toen was voor mij de maat vol.
@winkelcentrum. Welke negatieve????
Met een winkeltje ben je inderdaad verplicht om paypal te aanvaarden. Het enige gemak voor de verkoper is dat je (quasi)direct je geld hebt (uiteraard tot de koper om god weet welke reden beslist om het terug te vragen) Voor de rest schandalig hoge kosten ( die nog altijd voor de koper zouden moeten zijn vermits het gemak van betaling toch voor de koper is)
En ja, ik heb nu ook wel een probleempje met een koper die beweert dat het item dat ik stuurde niet in overeenstemming is met wat hij dacht te kopen; Ik heb hem direct terugbetaald en mag nu nog hopen dat hij het terug stuurt en alsnog een positieve geeft. Indien hij het niet terug stuurtsla ik de rest gewoon een beetje op]:)
Nee,je bent verplicht pay pal te aanvaarden als prof. verkoper dacht ik.
Neen hoor, je kan Paypal uitvinken, alleszins voor aanbiedingen met verzending alleen in België, voor buitenlandse verzending naar sommige landen ben je verplicht Paypal te aanvaarden, denk ik ?
Ik zie echt niet wat het probleem is. Die koper heeft mij een positieve feedback gegeven wat bevestigt dat hij het item ontvangen heeft en dat hij de aankoop zelf gedaan heeft.
Bij PayPal beginnen ze van ah stel dat die zijn credit card gegevens gekraakt zijn of hij is er onvoorzichtig mee geweest, blablabla...
Ik betaal zelf vaak via credit card. Nog nooit problemen mee gehad.
Dus waar haalt PayPal zelf het recht vandaan om te beslissen dat die betaling niet gerechtvaardigd zou zijn. De feedback en PayPal's handelen spreken dit volledig tegen.
Straks zal ik die koper eens bellen. Hopelijk krijg ik die aan de lijn.
Misschien toch door die koper opgelicht. Het telefoon nr. bestaat niet. De straat en gemeente kloppen. Maar het huisnr. bestaat niet. Op mails wordt niet gereageerd.
Niettegenstaand heeft PayPal vuil spel gespeeld. De mail die ik ontving vermeldde uitdrukkelijk dat PayPal zelf deze betaling blokkeerde voor een routinecontrole. Er was geen sprake van een geschil van de koper.
Voor hun is het een kleintje om na te checken of er op Ebay een geschil gaande is, al dan niet feedback gegeven werd.
Dit was bij mij al het geval en positief. Of PayPal is zijn boekje ver te buiten gegaan of die beschermen bedriegers ipv de verkopers.
Ebay heeft ook mooi zijn verkoopscommissie opgeraapt ]:)