op 15-02-2010 11:59
op 15-02-2010 13:56
op 15-02-2010 16:30
op 30-11-2010 12:56
Dit onderwerp werd al zovele keren aangesneden.
op 01-12-2010 00:02
@ supergiftman
Hier wil ik toch even op reageren.
Er is een heel groot verschil tussen nationaal en internationaal verkopen. Je hebt zelf op een gegeven moment de keuze gemaakt om via Frankrijk te verkopen waardoor je er automatisch voor kiest om PayPal te gebruiken. Dit is een VRIJWILLIGE keuze.
Ik ben ook geroutineerd internet verkoper die leeft van zijn internet verkoop. In tegenstelling tot u gebruik ik zelf enkel en alleen PayPal als ik een betaling moet doen in een andere munt. Voor binnenlandse aankopen zal ik NOOIT PayPal gebruiken tenzij de koper daar uitdrukkelijk naar vraagt. Als je PayPal wil gebruiken omdat je de verkoper niet vertrouwd, dan koop je daar gewoon niet!!!
Het overgrote deel van de verkopers op Ebay België richten zich volledig op de Belgische markt en de buurlanden. Betalingen kunnen hier perfect verlopen via overschrijving en ik kan u geranderen dat een internationale overschrijving echt niet lang op zich laat wachten. Soms ontvang ik die binnen de 24u.
Ebay verplicht nu het overgrote deel van zijn gebruikers om PayPal te gebruiken. Voor vele kopers is dit geheel ONVRIJWILLIG.
Voor mijn verkoop op Ebay, heb ik in spé geen PayPal nodig. Als kleine hobby verkoper ben ik doorgegroeid naar professionele verkoper. Hier heb ik geen PayPal voor nodig gehad.
Net zoals winkelcentrum vind ik PayPal een brug te ver vooral omdat Ebay en PayPal in spé hetzelfde bedrijf zijn.
Je hebt duidelijk verkopers die pro PayPal zijn, en verkopers die dit liever niet gebruiken. PayPal zou gewoon moeten zijn als vroeger: als verkoper zou je vrij de keuze moeten hebben om dit al dan niet aan te bieden.
Misschien om wat mensen de ogen te openen: ik ben nu een jaar of 2-3 zeer actief als verkoper op Ebay. Als de lijn zoals ik nu PayPalbetalingen binnenkrijg voor de komende 10 jaar doortrek dan spreek ik over een goede 500.000!!! oude Belgische franken PayPalkosten. Zeer binnenkort breid ik mijn shop verder uit. Ik verwacht dat het aantal betalingen dus nog een stuk de hoogte in zal gaan.
Als je een betaling via PayPal binnenkrijgt, zie je natuurlijk direct dat de betaling binnen is. Voor het bedrag hierboven vermeld, doe ik graag dagelijks de moeite om mijn PC-banking te overlopen. Dat moet ik trouwens sowieso doen.
Wie heeft er iets aan die kosten? Ik zeker niet? De koper ontvangt zijn item misschien een dag vroeger, maar heeft daar voor de rest ook geen baat bij. De enige winnaar is hier Ebay/PayPal.
Ik ben nog maar een kleine luis op Ebay. We kunnen ons nog niet half inbeelden welk financieel voordeel Ebay haalt door PayPal zo veel mogelijk te verplichten.
Het is al even geleden dat ik er iets over gelezen heb. Het laatste wat ik gelezen heb, is dat iedereen verplicht zal worden om Paypal te gebruiken.
Ben ik blij dat Ebay mij verplicht om PayPal te gebruiken? Absoluut niet. En dat laat ik ze op geregelde tijdstippen ook weten, hopende dat ze die stomme regel terug afschaffen zoals ook in Frankrijk gebeurd is.