annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PAYPAL is te duur !

Wat vinden jullie?

Je betaald al om het te plaatsen, je betaald dan een commissie om het te verkopen. (tot daar aan toe, normaal)
Maar dan betaal je nog eens op het volledige bedrag (inclusief verzendkosten) aan paypal!

Ik dacht volgens de wetgeving in Europa dat monopolie positie niet kon.

Ik vraag aan Belgische kopers in het Frans en Nederlands of ze AUB per overschrijving betalen maar ze doen het niet, vooral de frnastaligen zijn koppigaards.

Johan
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

PAYPAL is te duur !

Paypal is duur, en in sommige omstandigheden zelfs verplicht.

Ontelbaar zijn de draadjes hierover ...

Maar is Paypal echt zo'n ramp ?

Ik wil niet in herhaling vallen en al gevoerde discussies herhalen.

Toch volgende opmerkingen.

Als je als gewone winkelier kredietkaarten aanvaardt, betaal je ook : je betaalt abonnement bij een 'verwerker', je betaalt voor een apparaat om kredietkaarten in te scannen, je betaalt een percentage op het geinde bedrag ...

Als je bv. op Frankrijk werkt en je aanvaardt geen franse cheques - je betaalt hier een klein fortuin om ze te innen - verlies je zonder Paypal gegarandeerd 3/4 van je verkoop, want de meeste inwoners van Frankrijk weigeren gewoon om zelfs maar aan te leren hoe ze overschrijvingen moeten doen : zelfs electriciteitsfakturen e.d. worden er per cheque betaald.

Zo heb ik een account die zich zuiver op Frankrijk richt, en zowat 90 % wordt betaald met Paypal ...

En dan nog een punt : als - min of meer - geroutineerde ebayer - die trouwens ook effectief voor 100% leeft van zijn internetverkoop - koop ik ENKEL EN ALLEEN op ebay als ik via Paypal kan betalen.

Zonder discussie.

Niet alleen maar voor de - beperkte - garanties die Paypal me dan als koper biedt, maar ook voor het gemak van verwerken en kopen in het buitenland, zeker als het gaat om een aankoop buiten de eurozone.

Als ik iets wil en de verkoper aanvaardt geen Paypal, dan laat ik het.

Zondermeer !

Ben ik de enige ?

Misschien het overdenken waard ...

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

PAYPAL is te duur !

Met andere woorden:

Iedereeen wil voor zichzelf de baten
- je kan overal betalen zonder transactiekosten (doe maar eens een overschrijving per bank naar niet-EU-landen)
- je wil de zekerheid dat bij niet-levering een veiligheid ingebouwd is dat je je geld kan terugeisen
- etc

Niemand wil de lasten
- de kosten verrekend aan de verkoper die gebruik maakt van Paypal als betaalmethode
- de mogelijkheid dat de betaling teruggeclaimd kan worden bij problemen

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

PAYPAL is te duur !

Dit onderwerp werd al zovele keren aangesneden.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

PAYPAL is te duur !

@ supergiftman

Hier wil ik toch even op reageren.

Er is een heel groot verschil tussen nationaal en internationaal verkopen. Je hebt zelf op een gegeven moment de keuze gemaakt om via Frankrijk te verkopen waardoor je er automatisch voor kiest om PayPal te gebruiken. Dit is een VRIJWILLIGE keuze. 

Ik ben ook geroutineerd internet verkoper die leeft van zijn internet verkoop. In tegenstelling tot u gebruik ik zelf enkel en alleen PayPal als ik een betaling moet doen in een andere munt. Voor binnenlandse aankopen zal ik NOOIT PayPal gebruiken tenzij de koper daar uitdrukkelijk naar vraagt. Als je PayPal wil gebruiken omdat je de verkoper niet vertrouwd, dan koop je daar gewoon niet!!!

Het overgrote deel van de verkopers op Ebay België richten zich volledig op de Belgische markt en de buurlanden. Betalingen kunnen hier perfect verlopen via overschrijving en ik kan u geranderen dat een internationale overschrijving echt niet lang op zich laat wachten. Soms ontvang ik die binnen de 24u.

Ebay verplicht nu het overgrote deel van zijn gebruikers om PayPal te gebruiken. Voor vele kopers is dit geheel ONVRIJWILLIG. 

Voor mijn verkoop op Ebay, heb ik in spé geen PayPal nodig. Als kleine hobby verkoper ben ik doorgegroeid naar professionele verkoper. Hier heb ik geen PayPal voor nodig gehad.

Net zoals winkelcentrum vind ik PayPal een brug te ver vooral omdat Ebay en PayPal in spé hetzelfde bedrijf zijn.

Je hebt duidelijk verkopers die pro PayPal zijn, en verkopers die dit liever niet gebruiken. PayPal zou gewoon moeten zijn als vroeger: als verkoper zou je vrij de keuze moeten hebben om dit al dan niet aan te bieden.

Misschien om wat mensen de ogen te openen: ik ben nu een jaar of 2-3 zeer actief als verkoper op Ebay. Als de lijn zoals ik nu PayPalbetalingen binnenkrijg voor de komende 10 jaar doortrek dan spreek ik over een goede 500.000!!! oude Belgische franken PayPalkosten. Zeer binnenkort breid ik mijn shop verder uit. Ik verwacht dat het aantal betalingen dus nog een stuk de hoogte in zal gaan.

Als je een betaling via PayPal binnenkrijgt, zie je natuurlijk direct dat de betaling binnen is. Voor het bedrag hierboven vermeld, doe ik graag dagelijks de moeite om mijn PC-banking te overlopen. Dat moet ik trouwens sowieso doen.

Wie heeft er iets aan die kosten? Ik zeker niet? De koper ontvangt zijn item misschien een dag vroeger, maar heeft daar voor de rest ook geen baat bij. De enige winnaar is hier Ebay/PayPal.

Ik ben nog maar een kleine luis op Ebay. We kunnen ons nog niet half inbeelden welk financieel voordeel Ebay haalt door PayPal zo veel mogelijk te verplichten.

Het is al even geleden dat ik er iets over gelezen heb. Het laatste wat ik gelezen heb, is dat iedereen verplicht zal worden om Paypal te gebruiken.

Ben ik blij dat Ebay mij verplicht om PayPal te gebruiken? Absoluut niet. En dat laat ik ze op geregelde tijdstippen ook weten, hopende dat ze die stomme regel terug afschaffen zoals ook in Frankrijk gebeurd is.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord