annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Vanaf 8 juni moet u geen plaatsingskosten meer betalen op eBay.be.


Dit geldt alleen voor: veilingaanbiedingen met gelijk welke startprijs; van particuliere verkopers.


Vanaf 8 juni bedraagt de verkoopcommissie standaard 8%* voor zowel veilingaanbiedingen als aanbiedingen met vaste prijs. De verkoopcommissie is een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs.


 


 


Dit lijkt me geen goede zaak. 😞

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

alles word duurder, helaas, staan we machteloos tegenover.


 


meer en meer ga ik m'n kleine dingetjes waar weinig winst op is op andere twxeedehands sites verkopen waar het echt allemaal en ALTIJD gratis is.


 


als je een postkaart verkoopt en die word dan nog met paypal betaald heb je er niet veel meer vanover.


 


ook is het een probleem dat meer en meer verkopers extra voor verzending gaan vragen om zo hun verlies te recupereren.


 


vb: postkaartje gekocht, kost normaal maar een postzegel en laat ons zeggen een enveloppe, kan nooit meer zijn dan 80 cent.  Er zijn er die al 2 euro vragen, ook in een gewone enveloppe ....   wellicht zijn er nog voorbeelden te vinden.


 


 

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

fraipke
Community-lid

Inderdaad 8% is echt niet meer rendabel. Ik betaal veel liever gewoon plaatsingskosten.


eBay laat het precies overkomen als een mooie compromis. Comissie gaat omhoog maar wel geen plaatsingskosten meer. Als je snel uitrekent betekent dit voor de verkopers nog minder winst.


Ze dwingen ons bijna om elders te gaan verkopen. Helaas...

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Het gaat al een poosje minder op oa Ebay.be


Maar denken ze nu echt dat ze door deze maatregelen meer winst gaan maken als er steeds meer verkopers afhaken ?

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

de macht van het geld .... een duivels zak is nooit gevuld.  ,-)

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

En we gaan weer dezelfde rotzooi te zien krijgen voor de zoveelste keer,net als bij de acties waarbij er gratis kon aangeboden worden.Ben net een particuliere verkoper tegengekomen met een dikke 5700 (!!!)aanbiedingen.Wie heeft er zin om zich daar door te worstelen?Ik in elk geval niet.En als je net de pech hebt dat jezelf enkele objecten plaatst,en die komen toevallig ergens tussen die 5700 te staan,dan loop je het risico dat niemand ze zal zien.Wat een boeltje maken ze er hier toch steeds van.

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

"Ben net een particuliere verkoper tegengekomen met een dikke 5700 (!!!)aanbiedingen."


Persoonlijk vind ik dat hier ebay toch een limiet zou moeten opzetten! Een partikulier met zoveel aanbiedingen = eigenlijk geen particulier meer.


Een limiet van 50 (max 100) aanbiedingen lijkt mij fair voor particulieren. Maar ik begrijp het. Ebay begint meer en meer concurentie te krijgen van andere sites, waar alles nog gratis is.


Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

sharknose_78
Community-lid

Ik verkocht vroeger vooral via Kapaza ( dat ik nu helemaal niet meer gebruik ) 2dehands en ook het Nederlandse Markplaats en ben dan pas Ebay beginnen gebruiken omdat heel veel van mijn spullen nogal specifiek zijn en moeilijk te verkopen op enkel Belgisch grondgebied. Wat ik wel doe is spullen waarvan ik weet dat ze zeker in België of Nederland verkocht raken, op Marktplaats en 2dehands.be aanbieden en er altijd een visitekaartje bijsteken met onder andere de link naar mijn Ebaywinkel. Op markplaats zet ik er zelfs gewoon bij "bezoek ook eens mijn Ebaywinkel via 'simonsbimmerparts.be" ... tenslotte is Marktplaats van Ebay en kunnen ze er weinig op tegen hebben. En dit heeft wel degelijk al voor extra omzet gezorgd.


Meer on topic wat betreft veilingen, als je wat Frans kan, dan is Ebay frankrijk interessanter dan de Belgische: Kosten zijn lager en de markt is VEEL groter en er kijken meer Walen op de Franse dan op de Belgische Ebay ... uit ondervinding !


Concreet vraag ik me nu wel af waarom ik een zakelijke account heb genomen en een particulier gratis veilingen mag plaatsen en ik als zakelijk verkoper niet ? Stilaan kan ik ook de rekening beginnen maken wat betreft de kosten: plaatsingkosten en veilingkosten samen gaan nu richting 10% ... ik kan beter dat geld beginnen investeren in een eigen webwinkel en Ebay enkel nog gebruiken om daar volk heen te lokken door bij wat ik daar verkoop een kaartje bij te steken met de URL van mijn -nog onbestaande- webwinkel.


Ebay zou voor de professioneel goedkoper moeten zijn i.p.v. omgekeerd.

Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

Als zakelijke verkoper blijft alles bij het oude maar zo'n groot verschil maakt het niet als je voor lage bedragen verkoopt, dus hoe duurder je verkoopt hoe groter de winstmarge voor een zakelijke verkoper.  Ik heb lukraak eens een bedrag genomen om te vergelijken.


 


ZAKELIJKE VERKOPER:


Stel: je verkoopt iets per veiling en zet het aan 75 euro.


Dan betaal je 1.20 euro plaatsingskost.  Indien verkocht aan 75 euro is dit 6.50 % tot 50 euro =  3.25  en 4% voor die 25 euro = 1 euro.


 


Totaal aan Ebay betaald: 1.20 + 4.25 euro = 5.45 euro


 


PARTIKULIER VERKOPER:


De partikulier zal indien aan 75 euro gestart en indien hij ook maar 75 euro krijgt 6 euro commissie betalen.


 


 


Tweede vergelijking:  Postkaart 2.50 euro verkocht, geplaatst aan 0.01 euro.


Zakelijke verkoper: 0.05 plaatsingskost + 0.1625 commissie = 0.2125 euro


Partikulier: 0 plaatsingskost + 0.20 euro commissie =  0.20 euro


 


Derde vergelijking: PC verkocht 350 euro, geplaatst aan 200 euro (aanvang biedprijs)


Zakelijke verkoper: 3.00 plaatsingskost + 15.00 commissie = 18 euro


Partikulier: 0 plaatsingskost + 0.20 euro commissie =  28 euro


 


CONCLUSIE:  EBAY = GOEDKOPER VOOR ZELFSTANDIGEN / ZAKELIJKE VERKOPERS.


 


 

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 12 Jun 2011 14:34 CEST
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Prijswijziging op eBay.be vanaf 8 juni 2011

aan delamontcuriosa.


Ik denk dat je toch hier iets over het hoofd ziet.


Een particulier betaald GEEN btw op zijn verkoop, of beter gezegd hij doet het niet.


Als zakelijke verkoper dien je hierop BTW te betalen.


Dus ik zou nog eens rekenen. De kosten zijn misschien minder bij grote verkopen, maar het totaalplaatje is duurder.

Bericht 10 van 16
laatste antwoord