annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

saffy@ebay.com
Community-lid
Goede dag,

Even voorstellen: Erwin (reKupnet) O' uit Antwerpen (en omstreken).

Heeft u vragen over het verkopen van voertuigen op eBay, dan kan u die stellen in dit draadje.

VIk ben van vele markten thuis, getuige mijn beroepsloopbaan van drukker tot marketeer, tot vertegenwoordiger, tot webchef van mijn eigen site, enz…

Met een passie voor alles wat op wielen bolt, van authentiek gerestaureerde Antwerpse Minerva-oldtimers tot getunede Mercedes Maybach met vleugeldeuren.

Momenteel in de ban van de Gillet-Herstal motorfiets, type Belgica, uit de jaren vijftig.

Binnen de mate van het mogelijke wil ik mijn expertise graag delen met de eBay-community op dit forum.

Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht, dus spoor ik iedereen aan om kritisch en blijgezind mee te werken. Samen komen we er wel uit!

cu @ eBay,

Erwin
Bericht 1 van 64
laatste antwoord
63 ANTWOORDEN 63

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

joaquin-antique
Community-lid


maar als super-expert-der-expertise-qua-rollend-materieel

Volledig akkoord en ik spreek uit ervaring!!!! :-x


U mag op het logo klikken...



Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 41 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

@ JA: der staan der nog enkele hoor...
postzegels en munten blijken ook nog actief te zijn ;-)


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 42 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

1201luc
Community-lid
heb nog niks verkocht,heb al serieus wat telefoon kosten want iederen heeft een vraag,niemand bied maar langs de telefoon worden prijzen gevraagd waarom zou ik dan op voorhand 20€ betalen??? want er wordt ZELDEN op het object geboden
Bericht 43 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Tenzij dat je extra promotie gebruikt, is de prijs voor het aanbieden van auto's via veiling op eBay : 0,00.
Die 20 (of 25) euro is pas als de verkoop effectief is.
Zoekertjes zijn wel betalend, dacht ik, maar die blijven dan weer een volle maand staan.

En het effect op Google is niet te onderschatten. Zoek bijvoorbeeld maar eens op "Renault Celtaquatre". Je komt geheid op eBay terecht!

Dat er gebeld wordt, kan je helaas nauwelijks vermijden. Niemand geeft zomaar een groot bedrag zonder de koopwaar te hebben gezien. En dat er dan meteen ook nog over de prijs gediscussieert wordt, moet je d'r maar bijpakken.
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 44 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

zowiedot
Community-lid
Wanneer u een auto aanbiedt op eBay via Zoekertjes, worden er geen plaatsingskosten in rekening gebracht.
Er wordt geen verkoopcommissie in rekening gebracht voor deze verkoopvorm.
zowie
Bericht 45 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

joaquin-antique
Community-lid


Is ook al niet meer wat het geweest is.
Vroeger had je nog echte experten, nu moet zowie weer alles alleen opknappen en rechtzetten. :^O





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 46 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Tsja, ik moet toegeven dat m'n kennis van eBay niet meer up-to-date is.
Vroeger, met de "universities" en zo, deed een mens al eens moeite om alles bij te houden, maar tegenwoordig, geïsoleerd op een bureautje, wil het allemaal al wel eens vervagen.

Wanneer nog eens een eBay-reunie ?!
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 47 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

misspeggy2
Community-lid
Help, ik geraak niet van mijn oud auto'tje af.

Mijn auto'tje is van 1992, met kosten aan, niet gekeurd. Ik heb het reeds op andere veilingsites geplaatst voor onderdelen. En toch komen er mens op af die het nog wil opzetten om mee te rijden. Totdat ze zien dat er te veel werk aan is, haken ze af. In de advertenties heb ik het er nochtans bijgeplaatst dat er werk en kosten aan zijn en dat ik de auto verkoop voor onderdelen.

Nu zou ik nog een kans willen wagen om het op Ebay te plaatsen, maar ik zie bij de aanbiedingen van auto's dat het vooral wagens zijn uit Wallonië. Ik vermoed dan ook dat potentiële kopers uit Wallonië komen.

En ja, ik weet het, wij wonen in een meertalig land. Maar mijn auto'tje staat bij mijn vader (82 jaar) en als een Franstalige potentiële koper komt kijken zal dit helaas communicatieproblemen veroorzaken.

Wat denken jullie zijn de kansen om het auto'tje verkocht te krijgen op Ebay door iemand tweetalig?
Bericht 48 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

Inderdaad, onze Franstalige medemens is blijkbaar veel actiever op eBay dan z'n Vlaamse tegenvoeter.
Maar laat u dat vooral niet tegenhouden.
Als de wagen in kwestie de moeite waard is, kan het zelfs met gebarentaal.

En daar komt de aap uit de mouw.
Een wagen van 1992, niet door de keuring, is hooguit de schrootprijs waard. Helaas. En het ijzer staat historisch laag, met de crisis.

Dus is het hier geen kwestie van communicatie, maar van vraagprijs.
Als u wat meer details over de wagen kunt geven, wil ik wel even een gedacht van prijs opzoeken.
reKupnet @ eBay

reKupnet @ eBay
Bericht 49 van 64
laatste antwoord

Stel uw vragen over aan- of verkoop van Voertuigen op eBay aan een expert!

misspeggy2
Community-lid
Ik vrees ook dat het hooguit nog de schrootprijs zal zijn.

Het is een eeuwige discussie met mijn vader, volgens hem is de wagen zeker 200 euro waard, wegens vernieuwde onderdelen (uitlaat, benzinepomp, remblokjes) verleden jaar. Jaar ervoor batterij.

Dit was ook onze vraagprijs. Maar volgens mij kan dit een potentiële koper niet schelen welke kosten wij gedaan hebben. Enkel wat voor hem de auto nog waard is.

Het is een Ford Fiesta uit 1992 (141000 km) en is eind mei afgekeurd wegens roest onder de deurdrempels en boven wielen, voor de rest nog in goede en propere staat. Ik heb er tot dan nog mee gereden. Voor mij was de maat vol, verleden jaar zoveel kosten aan gedaan en ik wou er geen verdere kosten meer aan doen. Ook discussie over gehad met mijn vader, wou dat ik er weer veel geld instak om te laten repareren door de garagist.

Enfin, best op zoek gaan naar een schroothandelaar denk ik.
Bericht 50 van 64
laatste antwoord