annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

Hallo iedereen,


graag hulp voor volgende geval


Op 25 april koopt er iemand een riem bij mij en betaald deze direct met paypal, het pakje word op 26 april verzonden met trackingnummer 323210555690008944982030, ik kan dan zien dat het pakket is toegekomen op 27 april.


Laat nu dat de koper me op 3 mei een geschil opent voor een niet ontvangen object, ik mail haar nogmaals het trackingnummer door en zeg haar dat het pakje weldegelijk geleverd werd.


Op 3 mei natuurlijk een claim bij paypal omdat ze in de tracking gegevens het huisnummer niet terugvind en ik het dan wel naar een fout nummer zal hebben verzonden, paypal doet me de vraag om binnen de 72 uur een bewijs te bezorgen waarin alle verzendgegevens staan, ik lever dit bewijs na een telefoontje naar de post op 4 mei, hierin vermeld verzenddatum, ontvangstdatum, naam, adres, huisnummer, postcode en gemeente, blijkt deze koper daarmede nog niet tevreden te zijn en geeft me op 5 mei een negatieve feedback met daarin de melding dat ik een leugenaar ben en zij het pakje nooit heeft ontvangen.


Ik weet nu echt niet meer hoe ik dit alles moet oplossen, ik zit met een negatieve feedback, onterecht, heb namelijk alle benodigde gegevens in orde gebracht en het bewijs geleverd dat het pakje is toegekomen, maar blijkbaar is dit nog niet voldoende, moeten we nu echt alles secur gaan verzenden, en dan nog.


Wie kan mij hiermede helpen en zorgen dat ik van de vervelende negatieve feedback afgeraak, heb reeds ebay zelf gecontacteerd maar deze konden hem niet verwijderen daar er geen opgepaste taal in stond.


Dus als ik het goed heb, of je nu kunt bewijzen of niet dat het pakje is toegekomen of niet ebay kan je niet helpen.


Hoe moet dit nu verder als je al bewijs levert en nog geen poot hebt om op te staan.


aan iedereen alvast bedankt voor enige respons

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

Er is toch geen vergissing door de postbode gebeurt zoals bij mij vorige maand, toen bleek ook een pakje aan mij geleverd wat niet zo was... de postbode had een verkeerd trackingnummer op mijn pakje geplakt dat eigenlijk van een pakje was dat wel die dag was afgeleverd. Mss de koper eens vragen om navraag te doen bij zijn/haar postkantoor?

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

is reeds gebeurt, daar ook de melding dat het reeds is afgeleverd, zit wel met de gebakken peren natuurlijk, negatieve feedback en misschien ook nog centen kwijt aan paypal en riem kwijt.


toch bedankt voor de info


 

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

Indien je leverde met tracking zou ik niet weten waarom je de centjes kwijt zou zijn, en die frustrerende rode bol overleef je wel...


 


Toch moet je niet meteen de koper als oneerlijk of zo bestempelen (alhoewel zijn feedback op privé staat, wat bij mij steeds een alarmlampje doet branden).


 


Dit postte ik enige tijd geleden op het powersellerforum, dus vandaar hier even nogmaals de posting op het voor iedereen toegankelijke forum:


 


Is idd niet fijn om op zulke wijze rood te krijgen.


 


Misschien iets misgelopen bij Bpost ?


 


Een tijdje terug werd ik zo gecontacteerd door een klant omdat zijn pakje nog steeds niet was toegekomen.


 


Het was een taxipostzending tegen handtekening, dus ik dien onmiddellijk klacht in bij de post.


 


De dag nadien staat het pakket plots genoteerd als afgeleverd en krijg ik bericht dat de klacht wordt geklasseerd want de situatie was rechtgezet.


 


De klant meldt me verbouwereerd dat hij nog steeds niets gezien heeft en bij controle blijkt de gezette handtekening niet de zijne.


 


Ik schreeuw moord en brand bij de post en krijg even later een telefoontje vanuit Brussel : na een intern onderzoek bleek dat de afleverende postbeambte een vergissing had begaan en het pakje zonder handtekening boven op de postbus had achtergelaten ( ik werk speciaal met grote postdozen die onmogelijk in een brievenbus kunnen worden gepropt ).


 


Op de post zelf had een ANDERE beambte besloten dat het pak was afgeleverd en hij had dan maar zelf een handtekening voor ontvangst geplaatst !


 


Ik vroeg of ik dit alles op papier kon krijgen.


 


De dag erop kreeg ik een soort nietszeggende standaardbrief.


 


De man uit Brussel bleek onmogelijk nog aan de lijn te krijgen ...


 




Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

@supergiftman,


Hoe is het dan afgelopen? Trouwens de postbode maakt hier een cruciale fout, die mag een pakje niet zomaar achterlaten en een andere die handtekend in naam van een ander klopt al helemaal niet... spreken we hier dan niet over ernstige beroepsfouten?


Vergissingen kunnen gebeuren, niemand is perfect, maar in jouw verhaal vind ik geen vergissing, eender onachtzaamheid en laksheid.

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

Je kan het zelfs valsheid in geschrifte noemen, beste Walesha ...


Daarom had ik ook een schriftelijke bevestiging gevraagd, maar nooit gekregen, dus wat wil je dan verder doen ?


Uit principe de Don Quichote uithangen en er zonder resultaat een heleboel tijd in gaan steken ?


Ik heb de koper gesuggereerd een klacht in te dienen wegens vervalsing van zijn handtekening, maar daar had die geen zin in.


Hij is wel helemaal tot bij mij gekomen om een nieuw exermplaar van zijn gekocht item op te halen, want taxipost vertrouwde hij niet meer ...


 




Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!


Je kan het zelfs valsheid in geschrifte noemen, beste Walesha ...


Daarom had ik ook een schriftelijke bevestiging gevraagd, maar nooit gekregen, dus wat wil je dan verder doen ?


Uit principe de Don Quichote uithangen en er zonder resultaat een heleboel tijd in gaan steken ?


Tja, valsheid in geschrifte kan je het ook noemen ja en het verbaasd me een beetje dat de post niet wil meewerken, wat klachten bij de post betreft heb ik wel goeie ervaringen, nuja... ik hoop dat de schade voor jou een beetje meevalt?


Enne idd, vechten tegen de bierkaai haalt niks uit, hoewel je nog altijd een klacht kan formuleren bij de ombudsman, in zoverre dat iets uithaald.


Onbeheerd achterlaten van pakketten is verboden, maar het gebeurt nog regelmatig, mijn dochter is zo in het verleden al veel pakje van 3Suises kwijtgeraakt omdat de postbode ze gewoon aan de deur had gelegd, moet je net doen in een drukke straat, onverantwoord dus... mag je al blij zijn dat als je 's avonds thuiskomt er een pakje nog ligt! De discussies met 3Suises nadat de rekening komt moet ik niet vertellen zeker? Niet verwonderlijk dat zij meer en meer met Kiala werken nu. Maar de post is niet de enige hoor... een paar jaar geleden kwam ik thuis en vond achter het tuinhek een pakket, geleverd door DPD, nu moet je bij DPD altijd tekenen voor ontvangst... wie heeft dan afgetekend denk je... maar ja, ik was al blij dat ik mijn spul had, maar als ik kwaadwillig zou zijn geweest????


Verzenden met de post of zelfs met een koerierdienst is altijd een zeker risico, een gok als het ware en komt het pakje dan toch netjes aan is dat steeds opnieuw een opluchting.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

Zaak werd door paypal deftig opgelost, heb een terugboeking gekregen van mijn centjes, nu nog de vervelende negatieve feedback geregeld krijgen, is geen sinecure, ebay is niet van de snelste als het op antwoorden van berichten aankomt, maar ja, blijven wachten en blijven hopen zeker.


 

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

weeral wat nieuws, kreeg van paypal een terugboeking van mijn centjes, nu vandaag 8 mei kreeg ik hiervoor een bezwaar aan mijn been, wel spijtig dat ik hiervan alles zelf moet uitzoeken, kreeg hiervan geen enkele mail van paypal, dus als ik nu niet op mijn account was gaan zien had ik dit niet geweten, wel niet echt goede communicatie

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Tegenwoordig kan alles en mag alles!!!!!!!!

[quote mid="1900006244"wel niet echt goede communicatie[/quote]


Communicatie met Ebay en PP loopt altijd stroef, dat is hier algemeen geweten... je moet al geluk hebben dat je de juiste persoon aan de lijn krijgt die je ook echt wil helpen en dan nog is het afwachten.


Jammer maar helaas!

Bericht 10 van 15
laatste antwoord