op 05-10-2012 12:37
Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.
Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.
Doe eens het volgende:
* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs
* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)
De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.
Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.
Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!
Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.
Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.
Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.
Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.
Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.
Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.
op 02-12-2012 21:02
Effekes goed verkocht en nu weer windstilte ?????
internationaal krijg ik wel vraagstellingen en verkoop,maar frans belgie en frankrijk blijven achter.
op 02-12-2012 23:59
op 03-12-2012 00:32
Wel wat ze bij Ebay eens mogen uitleggen. Ik heb nu in verschillende categorieën gebladerd. Bijna zonder uitzondering zie je overal dat de verkoop al maanden slabakt. En dan heb je een paar verkopers die verkopen behalen als nooit voorzien.
De ene verkoper verkoop : 1/3
Bij de andere verkoper verkoop X3
En dan vaak nog bij verkopers in dezelfde categorie.
op 03-12-2012 08:22
Bij ons is het voorzichtig weer opgestart, zie onze feedback.
Onze verkoop ligt hoofdzakelijk in Wallonië en gelukkig is dat systeem terug gewijzigd dat we terug beter zichtbaar zijn
Wij hebben nochtans geen directe concurrentie op Ebay. Enfin, we geven de moed niet op, 't is een nieuwe start en ook vinden kopers niet alleen onze virtuele winkel maar ook de echte winkel in Oostende en dat is altijd meegenomen.
,-)
op 03-12-2012 20:59
Daar heb je een punt F....
franstalig belgie praktisch geen probleem,frankrijk,italie,spanje hmmmm daar kan ik wel reeds de nodige verhalen van vertellen 🙂
op 12-12-2012 18:40
HOERAAAAA !!!
De verkoop is weer aan de gang, positief denken, hopelijk blijft het zo !!!
Jean
op 20-12-2012 07:25
Ooit verkocht ik hier wel 50 artikels per maand, nu nog 1 of 2. Het is voor iedereen, behalve eBay, duidelijk dat de verkopen op eBay reeds geruime tijd niet meer zijn wat ze ooit waren.
Ik ben er dan ook al meer dan een jaar mee gestopt om nog grote partijen aan te bieden.
Ik bied nog sporadisch artikels aan, en zelfs die gaan aan 1 euro niet meer de deur uit.
Resultaat: uiteindelijk gooi ik alles nog liever de vuilbak in dan het aan te beiden op eBay. De kosteninkomsten dekken de kosten niet meer.
Ook als koper moet je hier niet langer voor een koopje zijn. Het enige dat je nog vind zijn professionelen aan winkeltarief, en enkelingen die op eBay aanbieden met het idee hun tweedehands duur te verkopen. Aanbiedingen van die laatste groep geraken niet verkocht, en daar houd het dan ook bij op.
Iedere verkoper, particulier of professioneel die zaken wil verkocht krijgen aan een redelijke prijs, die is naar de concurrentie verhuisd.
Resultaat: eBay is een groot begrip in het buitenland, maar eBay.be is op sterven na dood !!!
op 23-12-2012 20:41
🙂 allereerst de beste wensen en prettige feestdagen.
Van de verkoop kan ik heden echt niet klagen,beter kan natuurlijk altijd.
Het is wel een feit dat ik meer kopers en vragen over objekten van over de hele wereld krijg sinds ik enkele objekten op ebay.com,ebay.be(frans) en ebay.de zet.Eigenaardig,kopers uit belgie vinden me niet via ebay.be maar wel via ebay.com.om objekten te kopen aangeboden op ebay.be.
Het enige vervelende is de verzendkosten,er is geen mogelijkheid om bv. in vullen : zie beschrijving.
Tof vind ik de mogelijkheid dat de koper een voorstel kan doen
vroeger was dat op ebay.be ook.Graag terug invoeren aub.
op 26-12-2012 12:34
Wat zou de reden nu weer zijn dat mijn verkoop ingestort is!
Sedert bijna 2 weken NUL ! 't Is toch een rare markt zulle.
,-)
op 26-12-2012 12:36
Ik heb eens enkele items op ebay.com geplaatst maar die verzendkosten kan je dan niet aanpassen.
Iemand die in België dan naar verzendkost kijkt moet dan veel te veel betalen, dit schrikt misschien af!
Iemand ervaring mee hoe je de verzendkosten dan beter kan invullen op dot com?
Saskia