annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

hmmm interesant, zeker omdat +/- 70% van mijn verkopers franstalig zijn.



mijn verkoop is allesinds 0.0

Bericht 2 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Idem dito bij mij en bijna alle andere verkopers. Ook voor Ebay zelf een fors gat in hun portemonnee.


 


Dat er een periode is met wat mindere verkoop is volstrekt normaal. Dat is niet de eerste keer en zeker niet de laatste. Maar dit slaat werkelijk alles. Dit heeft ook niets te maken met kalme verkoop maar alles met objecten die volstrekt onzichtbaar zijn.


 


Ik hoop dat ze dit bij Ebay snel kunnen/willen fixen.


 


 

Bericht 3 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik vrees dat ik je moet teleurstellen, want als je verkoop ineengestort is (en dat is niet alleen in jouw sector) dan is dit niet de reden.


 


Immers, deze situatie is al jaren zo.


 


Ik maak al sinds 4 jaar terug om die reden al mijn aanbiedingen op ebay.be.fr .


 


Dit is een typische Belgische situatie.


 


Ebay laat uitschijnen dat er maar één ebay.be is, maar de vlaamse en waalse ebay zijn 2 aparte ebaysites die apart worden beheerd.


 


Tot voor kort werd ebay.be.nl gestuurd door ebay.de, met 'bevuiling' door Duitse aanbiedingen als gevolg.


 


Ebay.be.fr werd dan weer beheerd door ebay.fr, met een vergelijkbaar 'Frans' gevolg.


 


Volgens info die ik kreeg van een ebay-medewerker zou dit veranderen, maar daar heb ik geen enkele verdere zekerheid over.




Bericht 4 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik weet alleen dat in het verleden mijn objecten voor iedereen zichbaar waren ongeacht de taal.


 


Nu ben ik voor de Franstalige Ebayers onzichbaar. Als mijn objecten niet gezien worden, kan ik ze ook niet verkopen. Hetzelfde geldt voor alle andere verkopers.

Bericht 5 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Toch is er recent iets veranderd.


Als ik vroeger bvb de zoekterm Hermès aangaf kreeg ik eerst alle Belgische aanbiedingen ,nu verschijnen alleen nog de items aangeboden door de Vlaamse verkopers.


Nu is Wallonie het buitenland voor ebay.


Ik denk dat dat zo'n 14 dagen is,zeker geen maand.


Dat is eigenlijk nefast ,bij bvb kinderkleding zoeken mensen niet onder Europa ,wegens de verzendkosten.Dus je krijgt alleen de Vlaamse aanbiedingen.


Mijn kopers behoren voor zeker 75% tot Franstalig Belgie.


Ook om te kopen moet je Europa aanvinken  om alle Belgische aanbiedingen te kunnen zien.

Bericht 6 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Dat is de nagel op de kop. Precies het probleem dat ik beschrijf.



Toen ik één van mijn eigen items ging zoeken op de Franstalige versie bleek Ebay me plots te beschouwen als een buitenlandse verkoper.


 


Zoals gevraagd in mijn eerste post, hoop ik dat iedereen die hier reageert Ebay contacteert om dit probleem aan te kaarten met de hoop dat er iets aan gedaan wordt.

Bericht 7 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Superman,



Tot voor kort waren mijn aanbiedingen zeker zichtbaar op het franstalige gedeelte (misschien verschillend per rubriek?) waar zou anders mijn 70% franstalige klanten vandaan gekomen zijn.



Bericht 8 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik weet alleen maar dat ik 4 jaar terug al problemen had met verminderde zichtbaarheid tenzij ik mijjn aanbiedingen op de Waalse ebay plaatste.


 


Ik heb toen diverse tests gedaan voor ik al mijn aanbiedingen ben beginnen overzetten, en vermits ook mijn klanten voor het merendeel uit Wallonië kwamen was de keuze snel gemaakt.


 


Maar het probleem dat Siemenspoes aankaart is effectief een heel recente wijziging :  ik ondervind sinds zowat een week dat ook bij oldtimeradvertenties enkel de Vlaamse tevoorschijn komen tenzij ik Europa aanvink.




Bericht 9 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

de vraag is wat is de beste oplossing (op ebay zullen we niet moeten wachten)



Ik was van plan mijn listings te importeren en dan op de waalse ebay te dupliceren. Maar ik vrees gekickt te worden voor duplicate aanbiedingen.



Bericht 10 van 213
laatste antwoord