annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!


Ik was van plan mijn listings te importeren en dan op de waalse ebay te dupliceren. Maar ik vrees gekickt te worden voor duplicate aanbiedingen.


 




Lukt dat technisch ???



Je neemt immers een aanbieding van een ebay-site die je wil plaatsen op een andere ebay-site ...


 


 




Bericht 11 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Mja bij mij lukt dat maar ik werk met garagesale.



ik kan mijn aanbiedigen dupliceren en dan de doelsite aanpassen

Bericht 12 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

En ik denk dat dit niets uithaalt. Volgens mij heeft het niets te maken met welke kant van Ebay je gebruikt, maar met uw woonplaats.


 


Een aantal van mijn games staan effectief aangeboden in de categorie Franstalige games. Niettegenstaande worden die niet getoond langs Franstalige zijde.


 


Eén van mijn concurrenten biedt zijn PS2 games systematisch zowel in de categorie NL/ENG en FR games aan. Ik vind geen enkel van zijn games terug langs Franstalige zijde.


 


Als ik naar de afgelopen aanbiedingen/nieuw aangeboden objecten kijk is het heel simpel. Blijkbaar is er een nieuwe regel van kracht. Vanaf heden worden alle objecten die aangeboden worden opgesplitst tussen de Vlaamse en Waalse kant afhankelijk van de woonplaats van de verkoper. De categorie waarin je die plaatst speelt blijkbaar geen rol.


 

Bericht 13 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

In mijn garagesale menu kan ik kiezen tussen



ebay belgium (NL)


ebay belgium (FR)



dit zijn 2 keuzes die tussen de landen staan.


Meten is weten dus ik doe even de test en hou jullie op de hoogte

Bericht 14 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

ok, werkt niet....



Hoppa, mijn weekend weer naar de kl*ten, doen ze dat nu echt gewoon om de mensen te pesten, gaat het economisch al niet slecht genoeg???

Bericht 15 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ter info :  als ik eerst uitlog, dan naar de Nederlandstalige startpagina ga en zo verder naar juwelen-verguld dan kom ik in het kadertje met ebayshops als supergiftman tevoorschijn met 185 aanbiedingen.


 


Doe ik hetzelfde via de Franstalige startpagina dan kom ik tevoorschijn met 307 aanbiedingen.


 


Ik heb in al mijn aanbiedingen mijn woonplaats staan als objectlocatie.




Bericht 16 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

+1



En zal zeker de bezoekersaantallen weer bevorderen. Andere categorieën bekijk in nauwelijks. Qua games zitten alle grote verkopers langs Nederlandstalige kant.


 


Veel Franstalige kopers zullen in negatieve zin verbaasd zijn over het aanbod games dat plots zo magertjes is.


 


Net getest: blijkbaar worden wel alle objecten getoond als je uitdrukkelijk vraagt om objecten uit België te zien. Maar ja, wie gaat daar op filteren. Ik in ieder geval niet. Ik ben Ebay al jaren aan het gebruiken zonder dat ik moest filteren.


 


Of misschien weer een nieuwe policy die ons wat extra gaat kosten. Binnenkort bijbetalen als je uw objecten effectief langs de 2 kanten zichtbaar wilt hebben ?:|


 


 

Bericht 17 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

OK als je Belgie aangeeft dan verschijnen alle aanbiedingen.


Maar mensen die niet veel van ebay kennen,die loggen in,typen bvb het woord Delvaux in ,duiden dan tassen aan en krijgen er 12 te zien,de Nederlandstalige.


Dus er is wel degelijk iets veranderd,en niet ten goede.


Voor ebay is Belgie al effectief gesplitst.



Bericht 18 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Dus als een koper niets aanvinkt ,en bvb eerst afgelopen kiest,verschijnen eerst de Vlaamse en dan de rest van andere landen ,de Franstalige zitten dus tussen de buitenlandse.



Toen ik dat 14 dagen geleden zag ,was mijn eerste idee dat er nog enorm weinig op ebay stond.Zo weinig  dat ik het verdacht vond.


Ik zag geen enkele vraag op de fora ,dus dacht ik dat het de zoveelste vernieuwing was die mij was ontgaan.


Voor verzamelaars is dat geen probleem ,die zoeken toch wereldwijd,maar voor andere objecten...


Ik durf de kleding van mijn kleinkinderen niet plaatsen ,want bij biedingen is dat te riskant en zelfs NU KOPEN met zo weinig potentiele kopers is hopeloos

Bericht 19 van 213
laatste antwoord

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Hoi iedereen,


heb vandaag reeds twee keer telefonisch contact genomen met ebay om te horen wat nu juist het probleem is, volgens de uitleg van de laatste die ik aan de lijn had is er in Amerika een flauwe plezante een onderzoek gestart naar Ebay Belgie, blijkbaar zou er een enquette gedaan zijn waarin zowel aan Vlamingen als Walen de vraag is gesteld wat ze vinden van Ebay Belgie (ik heb hier nooit iets van gehoord, maar oke) volgens dit onderzoek zouden de Walen niet graag meer met de Vlamingen zaken doen, lijkt me raar daar 80% van mijn kopers uit het Franstalige landsgedeelte komen en daarom hebben ze in Amerika beslist, dat Vlaanderen bij Nederland valt en Wallonie bij Frankrijk.  Ik wist niet dat Belgie in twee was gesplits, weeral iets dat ik niet heb gevolgd dan.


Ik laat het hier deze keer niet bij en ben momenteel reeds bezig met alle media in te lichten, hopelijk dat zij er gevolg aan geven en het de moeite waard vinden om er een mediagebeuren van te maken.


Misschien een idee aan anderen die hier ook klagen om ook de media zoals 40/40 en dergelijke hiervan in te lichten, hoe meer dit gebeurt hoe groter de kans dat er ook aandacht aan zal besteed worden.


Verder aan iedereen succes om een oplossing te zoeken.

Bericht 20 van 213
laatste antwoord