annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanbetalers en kopers die daarbij ook niets laten weten !

Dit wou ik maar even kwijt : op korte tijd 2 kopers gehad die noch reageerden en evenmin betaalden !!! De verkoopscommissie wordt wel terugbetaald doch wat met de aanbiedingsprijs ?  Die wordt "eventueel" terugbetaald... (objecten zijn intussen terug herplaatst).  Ook kan men geen negatieve geven aan de wanbetalers dus die kunnen maar rustig voortdoen !
Intussen is het object in kwestie niet meer te zien op eBay natuurlijk omdat het zogezegd verkocht is, met als gevolg dat de verkoper een serieuze koper mist intussen.  Wat een verlies op alle vlakken door die oneerlijke personen !  Ik ben voor feedback voor verkopers maar ook voor kopers, waarom is deze laatste nu toch afgeschaft, je kan toch geen positieve geven aan iemand die zijn plichten niet nakomt ?   Pufffffffff.

Niki.
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

ik verkoop item op ebay en koper betaald met pay-pal.normaal denkt u? ja,achter dat deze item ontwangen geeft vraagt deze via prive mail deel van geld terug!! ik heb problemen met deze oplichter gevoeld en op tijd pay-pal rekening gesloten en mijn bank gebeld en visa kaart blokeerd..en geantwoord aan koper NEE ik geef geen deel van geld terug.. automatis achter paar minuten krijg ik mail van pay-pal dat gesloten is? pay-pal dispute"item niet zoals beschrijving".. ik heb 12fotos geplaatst en link met video dat toestel mat alle functies werkt zoals moet!!! en ik will antworden op mail van pay-pal ,maar dat ging niet.nu ik probeer terug in te loggen in mijn oude acaunt om te kunnen antworden op deze dispute,maar ik krijg antwoord "deze rekening bestaat niet"..en nu?achter week koper veranderd van een verhaal naar andere en nu krijg ik mail "koper item niet ontwangen"?? ik heb tracking number with GLS en fotos van pakje,dus ik probeer te kontacteren met pay-pal en niets lukt.. ik heb zelfs geprobeerd te bellen maar krijg allen antword aparat van pay-pal line?!?! nu resultaat is = koper krijg geld terug en mijn "oude" rekening is in minus?? maar deze bestaat toch niet?? abnormaal..nu ik heb geveest bij mij advokaat voor info en ik krijg te hooren dat "pay-pal heb op zijn eigen beslist in deze handeling en is zelf verantwordelijk ervoor"en nog "omdat ik heb op tijd pay-pal acaunt gesloten zij hebben GEEN LEGALE RECHT op einige vorm van vergoeding van mij" en dat is de wet.ook regels van pay-pal zelf.. in iedere geval advokaat is bezig met mijn zaak en diet is nog een tristige zaak met bedrigers op ebay..en moet eerlijk zeggen dat komunikatie bij pay-pal EEN GROOT PROBLEEM IS.. ebay mag mij schorsen maar ik aanvard pay-pal nooit meer.. en als ik mag bijzetten "verkoper zijn op ebay is triestige zaak".. ebay dank u..!! and voor pay-pal .i. .i. .i. .i. .i. .i. .i. voor vie begrijp deze...ps-sorry voor mijn slecht schrijven..

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Join the club !

Och, het zal nog verergeren.  Kopers mogen zich alles permiteren.  Verkopers, hoe eerlijk je ook zakens wilt doen, je kan er in geluisd worden tot en met.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

ik krijg ontlangs mail en deze zegt "versterker zal terug gestuurd vorden en ier tracking nummer met gls 93801765375 kijk maar zelf??? ik woon in belgie...

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

ik heb gemiddeld 2 wanbetalers per week.

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Deze maand heb ik al 13 gesloten geschillen wegens niet-betaling. 2 zijn er nog lopende en dan is de maand nog niet uit. Daarbij komen dan nog een aantal geschillen van kopers die om allerlei redenen de transactie wilden annuleren.

Na het sluiten van de geschillen heb ik net een paar games voor de 3de keer online gezet. Reeds 2 keer verkocht zonder een betaling te onvangen.

Sinds de invoering van dat eenzijdig feedbacksysteem wordt het ook alleem maar erger. het aantal geschillen ligt een heel stuk hoger dan vroeger. Vroeger waren het in 9 van de 10 gevallen 0-feedbacks. Bij mij zijn het nu regelmatig Ebayers met wel een boel feedbacks.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Kopers hebben de MACHT in handen en kennen hun rechten en WETEN zeer goed dat je als verkoper GEEN negatieve feedback kunt geven.

Wat dat betreft vind ik dat EBAY doof is voor die zeer vele topics/klachten aangaande dit onderwerp hier op het forum.

Dit staat los van het feit ik uit mezelf zelden een negatief zal geven maar heb dus wel al enkelen op m'n lijstje staan, die heb ik dan maar geblokkeerd als koper.

Zeer spijtig.

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Ik, als koper, ben er ook flink ingeluisd, hoor. Zo zegt Ebay: "U kunt een transactieprobleem bij PayPal tot 45 dagen na de betaling en bij eBay tussen 10 en 45 dagen na het einde van de veiling melden." Maar wat als je object uit Thailand verstuurd moet worden, zoals bij mij? Dan is het normaal dat je soms langer dan 45 dagen moet wachten op je aankoop. Met andere woorden: ik heb nooit iets ontvangen, ben mijn geld kwijt, kan geen feedback meer geven (moet ook binnen die 45 dagen), Ebay en Paypal 'kunnen' niets doen, de verkoper heeft 100% positieve feedback en blijft gewoon verkopen op ebay, weliswaar onder een andere naam, maar onder dezelfde account. Feitelijk houden Ebay en Paypal in dit geval de hand boven het hoofd van de verkoper.

Schrale troost voor u misschien, maar ik wilde het toch even kwijt...

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Tja, op dit forum hoor je honderuit verkopers klagen maar soms zijn ze zelf ook in de fout... zo kocht ik op Ebay de voorbije twee weken twee objecten, tot vandaag heb ik nog steeds geen betalingsgegevens van de verkoper gekregen.

Het lijkt me logisch dat je zonder enig bankrekeningnummer ook geen storting kan doen, toppunt van alles: van de twee aankopen bij deze verkoper tot vandaag helemaal niks gehoord, van de tweede aankoop een aanmaning tot betaling gekregen maar eveneens zonder enig rekeningnummer, van de eerste aankoop hoor ik helemaal niks, zelfs geen aanmaning... begrijpen wie begrijpen kan... wat is het volgende... een geschil wegens niet-betaling?

Sla mnij FB er maar eens op na, dan zal je zien dat ik altijd een correcte betaler ben! Wat moet je daar nu mee dan?????

Moet je als koper mss op je knieën smeken om een rekeningnummer of je aub MAG betalen???

Bericht 9 van 9
laatste antwoord