annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Heb moeten vaststellen dat door het 'softe' eBay beleid mbt niet-betalers en 'annulatie na aankoop' het aantal van dergelijke geschillen schrikbarend toeneemt.


Door het niet kunnen geven van een negatieve feedback aan mensen die het niet zo nauw nemen met hun 'aankoopverplichting' (zoals eBay het zelf stelt) voelen die kopers zich beschermd door het eBay systeem. Dit is omzet verlies voor de verkoper én eBay die creditering op commissie moet toestaan en dus zelf niets verdient aan dergelijke praktijken.


Wil hierbij een lans breken voor het weerom invoeren van negatieve feedback door verkopers om dit 'fenomeen' te kunnen blokkeren en een eerlijk weerwoord te kunnen geven aan onbesuist en moedwillig koopgedrag !

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Ebay verdient "altijd", reken maar uit... plaatsingskosten... verkoopcommissie... verkoopcommissie terugstorten...plaatsingskosten...



Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Het is op andere tweedehands sites schering en inslag van mensen die kopen, willen kopen maar niet betalen en inderdaad op Ebay begint dat toe te nemen. Van de 7 verkopen zijn er twee die nu na 14 dagen nog niet betaald hebben. Dus, moet nu ook weer 2 claims gaan indienen. Tijdverlies maar ook je plaatsingskosten die je kwijt bent. Dit soort kopers vliegt op mijn geblokkeerde lijst, die kunnne niets meer kopen bij mij.  't Er staan er al een pak op.


 


 

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Het loopt de spuigaten uit!! Vooral eind december heb ik nog kopers die moeten betalen. Voor heel december zal ik ongeveer  10 gevallen van niet betaling gehad hebben, en ze reageren ook totaal niet. Je kan ze niet straffen met een negatieve feedback!



Intussen is je product wel twee tot drie weken offline en niet beschikbaar voor anderen om te kopen!



Ik wachtte eerst twee weken om een geschil te openen, ik ga dat nu veranderen naar de minimumtermijn en dadelijk een geschil openen. Zij die serieus zijn en het menen betalen binnen twee dagen. Zij die niet betalen na een week doen dat meestal ook niet na twee weken.



Ik heb de kopersvoorwaarden verstrengt in mijn aanbiedingen en ik krijg nu berichten van kopers die niet kunnen kopen wegens niet betaalde objecten of andere problemen, maar ze hebben wel 100 % feedback evaluatie.



Wat doen de meesten hier dan? Die negeren of de voorwaarden verlagen? Ze negeren is de enige manier eigenlijk om hen te straffen als eBay het zelf niet wil doen.



Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Kopers hebben steeds een 100% feedback, gewoon omdat verkopers enkel een positieve feedback kunnen geven.



D.

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Ik had voor de koper even de vereisten verlaagd en wat blijkt, een week later nog geen betaling.



eens een slechte betaler altijd slechte betaler. Zulke kopers moet ebay blokkeren!!



ik doe vanaf nu geen enkele toegeving meer op dit vlak, ondanks de waslijst aan gemiste kopers, ze betalen toch niet!!

Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Nog steeds schering en inslag !  Het neemt precies nog toe.

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Idem dito


Nog straffer,koper betaald niet,stuur een opening geschil wegens niet betaling of annulering


waarop deze ergens aanklikt dat er geen annulering in aanmerking komt,maar betaald niet.


Ik verkoop objekt aan iemand anders en krijg na lange tijd een negatieve.


Ebay wil deze niet verwijderen niettegenstaande de koper zwaar in de fout is volgens de regels en beleid


Waarom moeten de verkopers termijnen stellen als kopers dit zonder gevolg aan hun laars lappen.Maar  Owee ALS een verkoper eens een foutje maakt.


Nog zo iets : koper vraagt terugbetaling omdat het objekt niet zou werken.(Werd nagezien voor plaatsing op ebay)Ik vraag simpel een foto te sturen van de schade of het te retouneren op mijn kosten.


Dat wil hij niet en steld voor een halve terugbetaling te doen.Ik weiger.Krijg negatieve.


Ebay verklaart er niets aan te kunnen doen daar zij de situatie niet kennen.


Nochtans simpel : De koper levert geen bewijs van schade of retouneert niet.


Moeten verkopers dan steeds een betaling doen aan al wie het vraagt :


Oke : Hiermee doe ik een oproep ; Graag aan allen die dit lezen doe een betaling op mijn rekening welke ik op aanvraag zal verstrekken.


 


 

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

Op de Delcampe website kan iemand die NIET betaald ook GEEN feedback geven.   In principe kan hij dit maar dan stuur je een email naar Dimitri en hij haalt deze er ogenblikkelijk af.  Meer nog, hij schorst de wanbetalers bij meerdere inbreuken.


 


Wat wij dus missen op Ebay is een persoonlijke begeleiding en actie wanneer het verkeerd gaat.


 


Ik ben zeer negatief over de klantendienst bij EBAY maar heb het opgegeven er tegen te vechten.


 


Johan

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Niet-betalers en 'annulatie' na aankoop

 


Het is weer het einde van de maand. De kopers hebben geen geld meer en ik zit weer met nog tien onbetaalde objecten van meer dan een week geleden.


 


pfff ik ben het beu, kopen en niet betalen moest direct een ban van een maand zijn.


 


En iets laten weten voelen ze zich allemaal te goed voor. Mail mij voor een week uitstel geen probleem, ik zal geen betwisting openen. Maar ze zwijgen allemaal, zelfs die met honderden feedbacks hebben niet het fatsoen te betalen of te informeren. 

Bericht 10 van 11
laatste antwoord