annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??

Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!

Graag enige reactie

ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel

miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

12 X films protections d'écrans pour ipod touch 4, 4G

GEEN teruggaven aanvaard !!

20 keer dezelfde aanbieding en dan nog van een privaat verkoper (gezien er nergens staat dat het een zakelijke verkoper is)

Het is niet de bedoeling dat wij als verkopers politie gaan spelen, maar als je zelf als zakelijke verkoper "gepakt" word dan ga je eens vergelijken met anderen.

Professionalisme is het enige wat we vragen. Heb je een foutje gemaakt in je aanbieding, laat dit dan weten, dan kan de verkoper dat aanpassen! 

Johan

Bericht 71 van 121
laatste antwoord

en word gratis verzonden in de ganse wereld...

aan die prijs kan ik ze niet inkopen....:-)

zal ergens van de boot gevallen zijn denk ik... of....

en ik die dacht dat dubbele aanbiedingen verwijderd werden...

Martijn????!!! Wat gebeurt hier... of hebben we een communautair probleem, mogen de walen meer dan de vlamingen!!!

D.

-- Bewerkt door comp-shop om 6 Feb 2012 13:39 CET
Bericht 72 van 121
laatste antwoord

Er zijn al diverse draadjes over geweest, maar toch.

Ik kan en wil de rekening van anderen niet maken, maar de situatie op ebay afschuiven op de 'crisis' vind ik toch wat te gemakkelijk.

Mijn totaalverkoop is alleszins niet gezakt.

Alleen, toen ik zes jaar geleden de stap zette om full-time van internet te leven, dan was dat voor de volle 100% ebay.

De situatie is in die zin geevolueerd dat ik amper nog naar mijn ebayaccounts omkijk.

Iedere keer als je hele gamma en verkoopstrategie op punt staat, wordt er bij ebay wel iets veranderd :  verkoopsystemen worden radicaal afgeschaft, regels veranderd, tarieven totaal omgegooid ...

Als je dan met een paar honderd objecten werkt, is dat even doorbijten en heb je alles aangepast.

Met enkele duizenden objecten, verdeeld over diverse accounts, opererend op vijf verschillende ebay-sites wordt dat echter gekkenwerk.

Een tweede punt is de onbegrijpelijke anti-verkopershouding van ebay.

Het is gewoon niet meer te verantwoorden om je hele inkomen van ebay te laten afhangen: op eender welk moment kan je zonder mogelijkheid op verweer worden gebroodroofd door één of andere nul op ebay, zeker niet gehinderd door kennis van zaken.

Een derde punt is de bevoorrechting door ebay van zwartwerk.

Ik lees met aandacht hoe iedereen sociaalvoelend is en oogluikend wil toelaten dat de minderbedeelde wat bijverdient.

Ik ben de allerlaatste om niet aan iedereen een ruim minimum inkomen te gunnen.

Ik protesteer echter MET KLEM dat een situatie in de hand wordt gewerkt waardoor mensen die het spel korrekt spelen ( en die hebben daardoor NIET zomaar ineens een riant inkomen !!!! ) gedurig moeten opboxen tegen zwartwerkers die zelfs niet moeten betalen om hun spullen aan te bieden.

Een vierde punt is natuurlijk dat er meer en meer alternatieven voor ebay komen, en het opzetten van eigen webshops door programma's met lage drempel stilaan kinderspel wordt. ( Ik zie zelfs fora-hardliners experimenteren 🙂 )

-- Bewerkt door supergiftman om 6 Feb 2012 7:04 CET

In hiermee sla je de nagel helemaal op de kop.

Vroeger vertrouwde ik ook voor de volle 100% op Ebay. Die tijden zijn voltooid verleden tijd. Met de huidige houding van Ebay t.o. zijn verkopers is dat trouwens totaal overantwoord. Het éénzijdige feedbacksyteem i.c.m. het sterretjessyteem kunnen er in een paar weken voorzorgen dat je van een account met 100% feedback in een situatie verzeild geraakt waar je bijna niet meer uitgeraakt.

Het vervelendste zijn de constante "verbeteringen". Telkens Ebay iets aan de site veranderd weet ik dat mij bezoekersaantallen naar beneden gaan, dat ik meer ga mogen betalen en meestal de 2 samen. Binnen een paar maanden is het weer Sellers Update. Eens benieuwd wat onheil ons nu boven het hoofd hangt.

Zoals supergiftman zegt, je past u aan aan nieuwe Ebayregels en net als je je aangepast hebt, komt Ebay wel met iets nieuw op de proppen met als verkoper maar één zekerheid: het zal u meer geld kosten. Al jaren ben ik mijn Ebayshop verder aan het uitbreiden om mijn verkoop te boosten. Mijn conclusie is dat Ebay momenteel een bodemloos vat is. Alle extra inkomsten die je kan genereren, worden opgesoupeerd door extra kosten in mijn geval door de vele gedwongen PayPalfees.

Daarnaast dan het oneindig aantal veilingen. Terwijl mijn objecten vroeger heel hoog in de Beste Weergave scoorden, worden die nu helemaal naar beneden geduwd door die veilingen. Het gevolg is dat het moeilijker en moeilijker wordt om te verkopen. 90% van de objecten die ik verkoop zijn afgelopen maanden in prijs gezakt en is helemaal te wijten aan de huidige situatie op Ebay.

Dit heeft mij enige tijd geleden doen besluiten om mijn Ebayshop te laten draaien zoal als heden en een rem te zetten op de uitbreiding. In plaats daarvan focus ik me nu op alternatieven buiten Ebay. En die hebben geen windeieren gelegd. In Januari voor een kleine € 1500 buiten Ebay verkocht terwijl dit vroeger misschien hoop en al € 100 was. De omzet en inkomsten zijn gestegen. Maar niet op Ebay. Totale omzet op Ebay is wel gestegen maar door stijgende kosten en lagere verkoopprijzen kom ik nauwelijks op dezelfde winst als voordien. De extra winst komt volledig uit de verkopen buiten Ebay.

Het grootste probleem op Ebay is momenteel zichtbaarheid. En hier zit er een héééééééél groot probleem. Verschillende van mijn beste verkopende items verkopen nu totaal niet meer. Logisch dat ik die niet verkoop, er wordt gewoon niet naar gekeken. Dat kan met één item, dat kan met 2 items maar niet met een hele resem. Als ik datzelfde item dan buiten Ebay te koop zet wordt dat wel vlot bekeken. Sommige van de items die ik vroeger op Ebay niet super vaak maar toch regelmatig verkocht, heb ik nu op Ebay al maanden niet meer verkocht. Toen ik die items buiten Ebay beginnen aanbieden ben waren het sommige van die items die het eerste verkocht waren.

Lang heb ik me zitten afvragen waar zit het probleem, is er een probleem met mijn aanbiedingen, moet ik mijn beschrijvingen aanpassen??? Nu weet ik dat dat het probleem ergens ander ligt. Ik denk dat iedereen al wel geconcludeerd heeft waar.

Bericht 73 van 121
laatste antwoord

6 X films protections d'écrans pour iphone

48 kir dezelfsten aanbieding ???

ja m'n ratje, je moet een kir kieken bie de dienen !!!  je geloofd jen ogen nie !!!!  en Ebay doet doar nieks an ?

das diezelfden van die andere link van delamontcreation

die brave joeng zet een werkbroeksjen op 2 keer en jét pries !  allee allee me goan nie lachen é ?

nie moeilijk da ze al de andere aanbiedingen nie zien als er zo verschilende ratten zien die hulder  aanbiedingen vele keren er op zetten.

da is een echte schande en een overtreding.

waarom doet ebay doar niets aan?

Diene stef, amaai zulle,  je moet een keer z'n feedback bekieken, nie moeilijk dat ie vele verkopt, je verdrienkt iedereen voer z'n eigen spul der wel 33 keer en andere 12 keer 't zelfde op te zetten.

Waarom griept Ebay nie in?  waarom magt die kerel da doen?

't is dan nog verzekers een zwartwerker !!!!!!!!!!

-- Bewerkt door veurnschebabelutte om 6 Feb 2012 22:51 CET
Bericht 74 van 121
laatste antwoord

Ik heb ze gemeld en ben eens benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer er ingegrepen wordt!

Of is het vegen in forum een hogere prioriteit?

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 75 van 121
laatste antwoord

zijn "12 X films protections d'écrans pour iphone" staan er nu zelfs al 91 keer op !!!

-- Bewerkt door hetzijspoor om 7 Feb 2012 11:01 CET

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 76 van 121
laatste antwoord

ik vind dat ebay zich MOET houden aan ZIJN eigen regels

" Dubbele aanbiedingen:

U mag de volgende aanbiedingen tegelijkertijd hebben:

Maximaal 15 identieke aanbiedingen in veilingvorm"

Stel u voor dat morgen iedereen door een rood licht mag gaan rijden zonder beboet te worden?

Maar persoon gebruikt 3 verschillende accounts en plaats deze in diverse rubrieken, dus ik ga vandaag een 10-tal accounts aanmaken en morgen hebben wij d-day (van dumpdag)

Waar zit Martijn eigenlijk???!!!!

D.

-- Bewerkt door comp-shop om 7 Feb 2012 11:28 CET
Bericht 77 van 121
laatste antwoord

Elk doet natuurlijk zakens zoals hij wilt maar zoals inhet voorbeeld zou ik dit nooit doen naar m'n klanten, identiek dezelfde aanbieding 40 keer in NU KOPEN voor 6.50 euro en 15 keer NUkopen voor 6.50 euro en bieden vanaf 6.49 !   Sorry maar dat is "bedriegd den boer" hé !

Rara, hoelang zal die flagrante overtreding er nog blijven opstaan?

Misschien moet ik het ook eens melden, misschien moet IEDEREEN die dit leest dit melden zodat daar een rood lampje gaat branden !!!!

Bericht 78 van 121
laatste antwoord

Ik denk dat ze bij ebay bevroren zijn 🙂

Met deze vrieskou zou je het gaan denken.

D.

Bericht 79 van 121
laatste antwoord

6 X films protections d'écrans pour iphone

en de aanbieding geen rustig voort ......:^O

Bericht 80 van 121
laatste antwoord