op 25-11-2011 16:14
hoi, nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??
Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid? Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!
Graag enige reactie
ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel
miserie, miserie!!!!!!!!
op 13-02-2012 07:30
@delamont...
Dat idee van Vivant is niet slecht en komt idd de werkmens ten goede... maar... er is een maar... als je dan ter compensatie de BTW met 4% verhoogd, dan scheurd de staat daar vierkant zijn broer aan.
Een vb: BTW met 4% omhoog, dus alles wordt 4% duurder, een klein rekensommetje... op mijn loon wordt maandelijks ongeveer 200 euro bedrijfsvoorheffing ingehouden, stel dat dat wegvalt, neem ik mijn maandelijkse vaste kosten (energie, verzekeringen, levensonderhoud...) dan zou ik met 4% duurdere BTW de staat maandelijks "slechts" 25 euro rijker maken... hoe gaan ze de overige 175 euro compenseren dan??? Om de staat die 200 euro te geven moet ik dan op een maand al heel wat kopen hoor, dan moet ik al decadent gaan leven of alles moet zodanig duurder worden, bvb BTW naar meer dan 50% en dan zijn we terug naar af.
op 13-02-2012 09:18
hallo ,als ik alles zowat gelezen heb,kom ik tot besluit,als particulier vekoper,als je ze op andere ebay sites zet,ben je dan een zakelijk verkoper komaan zeg,dan moeten ze alle ebay's,gelijk waar,er ze allemaal afsmijten,voor mij geen probleem.bekijk ze eens overal, geen terugname,privaatverkoop!ik ben particulier,ik ben eerlijk,bij vergissing mogen ze op mijn kosten terugsturen,normaal dus geen terugname,zal het niet vergeten om aan te vinken,geen terugname.
op 13-02-2012 09:26
en wat betreft de zelfstandigen,kan ik niet over meepraten,maar dat er overal geklaagt word,hoor ik wel.mijn pp rekening is bijna leeg,wel als ze particulieren zo behandelen,gaat pp er ook uit.eerst alles aanpraten,en dan ben je opeens zakelijke verkoper,als je het op een andere site zet,weet je waarom,omdat ze hier niet willen bieden,maar in buitenland wel.hier in belgiè willen ze alles nog voor 1 euro-nu zet ik vaste prijs en gratis verzending.ze willen iets verzamelen,maar mag niet veel kosten,als ik iets zie,wat ik zoek,om even waar,koop ik me dat .ze zijn met de leuze begonnen alles aan 1 euro.vele denken dat het nog waar blijft.
op 13-02-2012 11:07
@k**t*
Alles 1 euro ????
Wat een onzin, als ik hier iets verkoop wil ik mijn prijs, als ik hier alles aan 1 euro moet zetten met het duidelijke risico dat ik dan ook aan 1 euro moet verkopen, kan ik het net zogoed gratis weggeven of in de vuilbak smijten!
Kan ik me de moeite en de tijd van het aanbieden ook wel besparen.
op 13-02-2012 11:23
zet hier gewoon de titel van het object, zo kunnen we allen een klacht indienen.
je draadje zal niet verwijderd worden.
op 13-02-2012 11:24
op 13-02-2012 23:27
Delamont, zou u niet beter uw energie stoppen in uw verkoop, inplaats van Katholieker te willen zijn dan de Paus.
op 14-02-2012 00:14
Da's nu een keer zeer goeie raad beste Jan. ,-)
Best dat er nog mensen zijn die me de goeie weg op sturen.
-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 14 Feb 2012 0:22 CETop 14-02-2012 10:27
Denk dat we dat onderwerp maar beter een beetje gerust laten want het begint enkelen op de zenuwen te werken.
,-)
op 14-02-2012 13:20
Je kan de discussie terug openen ! 😄
Daarnet werd op het radio-nieuws gezegd dat er controles komen op zwartwerk via internet-verkoop.