annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

We worden wijzer met de jaren ....

De ene persoon verkoopt niets, de andere veel, de één haalt hallucinante prijzen en de andere voor identiek hetzelfde amper enkele euro's.

Verkopen is een vak en hoe beter je dat doet, hoe meer succes.

Daar hangt natuurlijk veel van af en dat leren we met de jaren.

Wij zijn er totaal nog niet, maar merken toch dat je in de eerste plaats vertrouwen moet uitstralen naar de consument.

Na een klaagzang vorig jaar hier op dit forum over de slechte verkoop blijkt alles opeens wat gekalmeerd, elkéén is weer bezig met z'n eigen zaakjes.

Het artikel die vorig jaar zo goed verkocht is plots op z'n gat gevallen en wat je vorig jaar niet aan de straatstenen kwijt kon moet iedereen nu hebben.

De militaire medaille die vorig jaar voor 36 euro verkocht werd en naar Polen moest gestuurd worden is slechts voor 7 euro verkocht deze week.   Een kwartet van kuifje waarvan je dacht dat je wel een mooe prijs zou halen vertrekt naar Indonesië voor 5 euro.

Het is een rare, eigenaardige schommelende wereld.

Ook de kopers zijn anders.  Net zoals de ene mens liever bij Delhaize gaat winkelen en andere aan de Lidl de voorkeur heeft merken wij dat ook op de verkoopsite, elk heeft wel z'n voorkeuren op welke tweedehandssite te zoeken.

Maandenlang stonden Marklin onderdelen op 2 verschillende tweedehands zoekertjes sites aan belachelijk lage prijzen, niemand reageerde.  Zet het amper een dag op Ebay, iets duurder en bingo daar heb je ze.

Heb een lot dinky Toys binnen, zet eerst op tweedehands, wekenlang en alles wat je daarvan hebt is veel gezever, gebel, gemail maar GEEN verkoop.  Plaats het op Ebay en bingo, bieden maar.

Hoedanook, ik start NOOIT nog aan 1 euro als ik niet zeker weet dat op m'n artikel zal geboden worden want als het misloopt moet je je object te goedkoop laten gaan en wij doen absoluut niet mee aan HOGE VERZENDKOSTEN om wat van het verlies te compenseren (zoals velen doen).

Dus, we zitten weer in de running naar het Powerseller statuut.  Uitzoeken en af en toe eens proberen wat zeker zal verkopen want het heeft echt geen zin om een object online te plaatsen waarvan er al duizenden online staan.  Je ziet door de bomen echt het bos niet meer.

Wij hebben al veel geleerd hier op dit forum en nemen de tips steeds mee van de anderen.  Alleen blijven we het zeer merkwaardig vinden dat ons Topprodukt al 17 jaar lang in onze winkel te Oostende verkopen, TOTAAL NIET werkt hier op Ebay.  Een geborduurde handdoek met naam koopt blijkbaar niemand online, terwijl we hier door de jaren, elke dag opnieuw al wellicht een ganse weverij verkocht hebben.

Succes allen, zalig Pasen (aan de gelovige zieltjes) en vrede aan iedereen.

Johan 

Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Ik weet ni hoor maar "Verkopen is een vak en hoe beter je dat doet, hoe meer succes."... als je dan toch zo vakkundig bent kan je mss eens beginnen met je communicatie te verzorgen!

Ik lees hier op het forum gedurig veel bla-bla en geklaag van jou, maar als je dan mail krijgt voor inlichtingen met de bedoeling een bestelling te plaatsen komt er nooit antwoord... "verkopen is een vak?"... jaja... COMMUNITATIE en ONDERHANDELING hoort daar ook bij!

Dit gezegd zijnde!

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

En zo zien we beste mensen, je schrijft eens wat positief is er dan steeds weer een negatieveling die roet in het eten gooit.

Ja, Lech Walesa, je hebt indertijd wellicht een jaar geleden eens wat gevraagd voor een pyama voor een baby die nog op komst was, maar wij boden dit nooit aan op Ebay omdat dit niet verkoopt en het beter was dat je dit soort artikelen bij ons in de winkel moest komen bekijken.

Er zijn mensen die gewoon bestellen, zonder commentaar en er zijn mensen die er eerst een beetje moeten over nadenken maar nog niet zeker weten want 't is nog te vroeg en 't is maar voor een inlichting in geval dat, ......

Jij hoort dus bij die laatste groep en daar steken we echt niet veel energie in.  Dat is ook de ervaring die ons dat leert.

Lees nog eens goed m'n positief artikeltje over,  dan zal je lezen dat wij er bijlange nog niet zijn en nog veel moeten leren.

Dus, sorry, maar ik vind Uw bijdrage ongepast.

Johan 

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Mijn bijdrage is ongepast??? Ik vind jouw weerwoord ongepast, je minimaliseerd de kwestie... ik vroeg idd info over een geborduurde naam op een baby-pyamaatje en dat had met ebay niks te zien, ik ben trouwens niet bij machte om zomaar even over-en-weer naar Oostende te komen om te komen "kijken". Verder was er ook sprake van geborduurde club-badges waar ik nooit een duidelijk antwoord op kreeg... het lijkt me meer dan evident om je eerst te informeren en te onderhandelen vooraleer er tot aankoop kan worden overgegaan... trouwens: kopers en potentieële kopers in vakjes stoppen lijkt me niet echt "vakkundig"!

Is dat jouw manier van verkopen: "kopen, betalen en zwijgen"???

Je had aan mij een goeie klant kunnen hebben maar je hebt het zelf verbrand door je gebrek aan duidelijke communicatie, ik had je zelfs heel wat klanten kunnen bezorgen om ondermeer badges te borduren... nuja... jouw topics en reacties hier geven veel weer van jouw mentaliteit, dan ken ik wel heel wat betere verkopers dan jij!

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Zielig hoor, steentjes gooien ...

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Zielig hoor, steentjes gooien ...

Pfff.... wathever... ik moest het gewoon ff kwijt, al da gezever en altijd van dezelfde...

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

M'n vrouw heeft altijd gelijk en nu ook weer.

Die zegt:  "Johan, blijf weg van die forums, deugd nergens voor".

Ja, ze heeft overschot van gelijk.

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Brokantiek is een aparte account die enkel nog brocante, antiek en kunst verkoopt.

Hiervoor was het Delamont Creations.   Delamont is sedert 17 jaar een borduurwinkel in Oostende.  We borduren badstoffen babyartikelen met naam.

We boden vroeger online geborduurde handoeken aan en ALLE klanten, zonder uitzondering, waren super tevreden.  Waarom?  Omdat ze duidelijk wisten wat ze wilden.  Er was een voorbeeld foto, er was een duidelijke prijs, duidelijke afspraak.

Geboortegeschenken in de vorm van pyama's is erg persoonlijk, we zitten ook met maten, een "new born" geef je niet aan een superzware baby van 3 maand. Klanten worden aangeraden om steeds bij ons in de winkel te kiezen. De kleur van het borduurgaren, de soorten letters, de grootte, de juiste keus van het artikel is iets wat je in het echt moet zien.   Vandaar artikelen zoals babypyama's nooit op Ebay gekomen zijn.

Walesha,  je kon ons onmogelijk 100 foto's laten trekken van die Babypyama's om dan op te sturen naar je, wetende dat er een geboorte in de familie stond aan te komen maanden later.  Een pyama van 9 euro ... commerciëel gezien niet doenbaar, te meer de pyama's constant veranderen, uitverkocht zijn, nieuwe reeksen binnenkomen.  Zelfs al mochten we 5 foto's doorgestuurd hebben dan kon het goed zijn dat deze op het moment je ze zou nodig hebben niet meer vooradig was.

Borduren is zeer complex en sporadisch krijgen wij al eens een vraag om te borduren, eerder informatief.   Daarnaast krijgen we ook klanten die concreet met iets af komen en dan je derect aan de slag.

Klanten die een badge/logo willen laten borduren moeten ons een duidelijk voorbeeld opsturen met daarbij de juiste grootte, alle informatie doorgeven, welke kleuren, hoeveel stuks, op welke stof, etc ...

Niemand kan ons kwalijk nemen dat wij minder energie stoppen in "potentiële" klanten die informatief eens wat vragen maar zelf nog niet goed weten wat ze willen.  

We leren dagelijks bij en we willen en trachten te verbeteren ook in communicatie maar het moet echt wel van twee kanten komen. Je mag nog zo je best doen naar klantvriendelijkheid, naar communicatie maar we zien het allemaal, zelfs op Ebay, dat je loopt en vliegt en springt voor je klant en oplossingen biedt maar er door de klant zelf onbegrip is en je uiteindelijk een negatieve feedback krijgt.

Dit is wat U ook doet naar onze zaak toe.  U geeft Delamont Creations een negatieve feedback, dit terwijl U niet eens klant bent, nog nooit gekocht hebt, niet eens onze zaak kent of bij ons op bezoek geweest bent.   Trouwens,  ik, Johan, doe de verkoop van brokantiek op Ebay  maar in Oostende, in de winkel, staat een zeer charmante, supervriendelijke dame die Saskia noemt.  Spijitig dat je onze zaak in levende lijve niet kan leren kennen, Je bent "niet bij machte" om zo maar eens naar Oostende komen  !!!!

Awel, ik geef je de raad, doe het toch maar een keer, kom maar eens af, gaan we eens wat bijbabbelen en zal Saskia je eens een zaak die 17 jaar bestaat, in volle bloei aan je voorstellen.

Johan

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Terugkrabbelen heeft geen zin Johan, intussen hebben we een ander adres gevonden waar we wel van antwoord werden bediend en die intussen al via mij van 19 clubs opdrachten hebben gekregen voor het borduren van badges, hemden, sweaters en petjes. Ene gaat zelfs voor vier clubs, onderandere een chirogroep vlaggen maken... jammer maar helaas: goeie communicatie leverd goeie klanten en goeie verdienste op!

Denk hier maar eens over na, meneer de vakman!

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Aan iedereen nog een vredig eind van het verlengde paasweekend gewenst!!! 😉

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 14
laatste antwoord