annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Winkel : GTG of 30 dagen?

hallo, al mijn 'problemen' (dubbel abo, BTW niet afgetrokken etc...) met eBay zijn opgelost: dank voor iedereen die hier wat tips of hulp gaf.

Nu heb ik nog een vraag : ik doe al mijn objecten GTG (geldig tot geannuleerd) in mijn winkel, dwz na 30 dagen herbegint automatisch een nieuwe termijn : makkelijk, moet je er nooit meer naar omzien tot het verkocht is, of je het zelf wil annuleren.
Nu vroeg ik mij af : als je '30 dagen' doet, worden je objecten na dertig dagen geannuleerd.
Is dat niet interessanter, WANT telkens je ze opnieuw te koop aanbiedt, worden de kandidaat-kopers die één van je items (of toch de beschrijving ervan) in hun 'favoriete zoekopdrachten' hebben dan niet verwittigd met een e-mail?
Of gebeurt dat ook om de 30 dagen bij GTG?

T
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Deze munt heeft twee kanten, Tony.

Als je aanbieding op GTG staat, dan blijven je volgers staan, en is er geen mail.

Als je aanbieding op 30D staat en je biedt ze terug aan, dan is er wel een mail, maar komt er bij je volgers "aanbieding beëindigd" + "opnieuw aangeboden aanbieding bekijken" (of zoiets).

In het laatste geval is er aktie vereist van je volgers om je object terug te volgen.

Ter info: je kan veilingen/nu kopen aanbiedingen ook automatisch terug laten lopen via "regels voor automatisering toewijzen" in verkoopmanager pro.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

bedankt, Supergiftman, voor dit duidelijke antwoord : ik denk dat mijn artikel, zijnde 'zeldzame CDs', meer gebaat is met 30 dagen.
Ik heb nu op meer dan 200 items volgers (op 1756 items) en die blijven daar maar wat staan : de laatste 3-4 dagen heel weinig verkocht.
Met heel het circus rond de abo's een paar weken geleden, is mijn account zelfs even geschorst geweest (ik had toen ook 200 volgers) en toen heb ik alles opnieuw moeten aanbieden : de eerste 2-3 dagen die daarop volgden, heb ik heel veel verkocht, omdat ik denk dat een aantal mensen (opnieuw) een mail in de bus kregen en zo weer herinnerd werden aan dit item ...
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Waarom ben je toen geschorst ????

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

omdat ze - na 7 jaar ! - gezien hadden dat er op een oud account nog 8 EURO openstond ... ik wist het zelf niet meer, want ik gebruik dat oud account niet meer ... zonder verwittiging : BAM geschorst !
Heb dat binnen de 2 uur kunnen regelen, maar moest wel alles opnieuw listen, nu dat duurde niet zo heel lang, want alles stond gewoon bij 'onverkocht', had ze maar weer online te zetten.
Was alle volgers kwijt, maar ik denk dat de meeste volgers niet relevant zijn ...
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Tony, wat ik persoonlijk als hét grote nadeel zie van aanbiedingen van 30 dagen, is het feit dat je dan steeds weer mag herbeginnen met listen. Met gemiddeld een 2000 aanbiedingen, een TL die tegenwoordig vrij vaak traag werkt, mij regelmatig bizarre foutmeldingen oplevert en van tijd tot tijd gewoon stopt met draaien, gebruik ikzelf toch wel liever de GTG's

En wanneer je aanbiedingen hebt met meerdere stukken, loop je het risico dat je fouten krijgt in het aantal voorradige stukken.
Opnieuw aanbieden houdt immers in dat je er evenveel aanbiedt als bij de eerste veiling, terwijl er ondertussen verschillende kunnen verkocht zijn.
Efkes niet alert zijn en je maakt in dit geval fouten.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

@hetzijspoor:

waarom niet via "regels voor automatisering toewijzen" in verkoopmanager pro ?

Opnieuw listen is niet nodig en het nog aanwezige aantal wordt terug opgenomen.

Werkt in feite op dezelfde wijze als GTG, behalve dan de volgers: zie #2, en kan ook voor veilingen worden gebruikt.

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

@supergiftman:

om eerlijk te zijn... hier ben ik nog nooit aan begonnen om dat eens terdege uit te zoeken hoe dit werkt.
Om gans die Verkoopsmanager uit te pluizen heb ik eens een uitgebreid verlof nodig vrees ik

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Klopt !

Ik heb het trouwens ook maar toevallig ontdekt...:-p

maar ik maak er sindsdien wel veel gebruik van. Best handig ...

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Tony, wat ik persoonlijk als hét grote nadeel zie van aanbiedingen van 30 dagen, is het feit dat je dan steeds weer mag herbeginnen met listen. Met gemiddeld een 2000 aanbiedingen, een TL die tegenwoordig vrij vaak traag werkt, mij regelmatig bizarre foutmeldingen oplevert en van tijd tot tijd gewoon stopt met draaien, gebruik ikzelf toch wel liever de GTG's

Klopt niet hé, je 'nu kopen'-s lopen na 30 dagen en komen in het 'onverkocht'-vakje terecht, daar kun je ze gewoon weer herlanceren zonder TL nodig te hebben ... zo doe ik het toch.

Heb ondertussen al wat ervaring hiermee sinds ik mijn vraag stelde en ik kan bevestigen dat na het annuleren van een item en het opnieuw aanbieden ervan, algemeen gezien, de interesse wat opflakkert...
Bericht 10 van 13
laatste antwoord