annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ZO ONEERLIJK !!!!

Op 23.05 koopt een koper een kleedje bij mij.  Ik vraag steeds betaling binnen 5 dagen.  Ik ben vrij geduldig en wacht 10 dagen om eerste rappel te versturen bij niet betaling.


Vandaag pas 9 dagen na het aflsuiten van de trasactie presteert die koper het om mij een negatieve feedback te geven omdat ze het kleedje niet ontvangen heeft !!


MAAR KOPER HEEFT NOG STEEDS NIET BETAALD !!!


Voel me echt slecht bij zulke wijze van behandeling .


Heb ondertussen aan koper bewijs van betaling gevraagd.


Ik weet dat het afgezaagd is maar geef mij toch maar terug het oude feedbacksysteem.  De kopers zijn hier de koning te rijk en delen rode bollen uit zonder reden en verkopers  kunnen niets doen.


ZO ONEERLIJK !!!

Bericht 1 van 25
laatste antwoord
24 ANTWOORDEN 24

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

Kopers voelen zich heer en meester nu ze nooit neg meer kunnen krijgen.



Werkelijk nieuwe leden zijn niet het grote probleem,die kennen niets van ebay.


Het gevaar komt van diegenen die werken met verschillende accounts,de regeltjes goed kennen en weten hoeveel schade ze kunnen aanrichten.


Ben waarschijnlijk een oude zaag ,maar in mijn ogen is de huidige generatie twintigers veel ongemanierder ,lappen veel regels van elementaire beleefdheid aan hun laars.


Wil niet veralgemenen ,maar met oma's die voor hun kleinkinderen kopen heb ik nog NOOIT problemen gehad.



Heb dit jaar al meer geschillen gestart dan in de 8 voorgaande jaren tesamen,en heb zeker niet meer aangeboden.

Bericht 11 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

billywear
Community-lid

Hopla, weer een kopertje in mijn lijst van geblokkeerden, dank je om het te melden, als die ooit iets koopt bij mij met een ander account dan ga ik het aan huis leveren of ik stuur er direct een tarantula bij in het pak, een giftige....

Billywear
Bericht 12 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

@ siemenpoes :


kan uw standpunt volledig bijtreden betreffende het aantal geschillen. Heb zelf ook het laatste jaar meer geschillen geopend dan alle jaren ervoor.


Vind nog steeds dat het feedback systeem daarvoor een klein stuk tussen zit en ook de mentaliteit van de mensen tegenwoordig natuurlijk van : laat maar waaien.  Mij is altijd geleerd mijn verantwoordlijkheid op te nemen voor mijn gestelde daden.  Wat in mijn ogen neerkomt op : iets kopen is iets betalen !!!


 

Bericht 13 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

Reactie van Ebay zegt ook genoeg:



"Bedankt dat u ons om advies vraagt voor uw transactieprobleem met de koper.De koper heeft het object te laat heeft betaald. Bovendien heeft XXXXXX  een geschil wegens "Object niet ontvangen" geopend op dezelfde dag (2de juni) als u de betaling heeft ontvangen.



De koper heeft via 'Transactieproblemen oplossen' een 'Niet ontvangen of sterk van beschrijving afwijkend object' gemeld.


Ik raad u aan zo snel mogelijk op het geschil te reageren. Dan kunt u uw oplossing meedelen en weet de koper hoe u de transactie tot een goed einde wilt brengen."



Ik vraag mij persoonlijk af waar mijn recht op verhaal zit als verkoper...


Dus koper koopt iets op 17 mei, wacht tot ik een geschil opendoe wegens niet betalen, steeds nadat ik nog 3 dagen voordat ik zoiets doe een mail zend om te vragen of ze gaan betalen. Ik open het geschil op 2 juni, koper opend een tegengeschil op dezelfde dag wegens niet ontvangen en zegt zelf dat hij de betaling pas gedaan heeft op 2 juni in zijn commentaar in het geschil .


Mode de paiement : virement de banque à banque


Date de paiement : 02-jun-2012



mijn geschil word automatisch dichtgedaan 😞 en alles gaat nu blijkbaar over de koper...

Bericht 14 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

kuni_77_2011
Community-lid

Volkomen mee eens! Het nieuwe systeem is niet waterdicht! Verkopers z'n in het nadeel en dit weten de kopers.. Het oude feedback systeem was véél beter!!

Bericht 15 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

Ik begrijp dat kopers moeten beschermd worden (ik ben zelf ook koper); maar het feit dat verkopers hierdoor momtl gereduceerd worden tot –sitting ducks- voor prijs en feedback chantage is echt niet netjes. Sorry, maar met het huidige feedback beleid zouden verkopers wél mogelijkheid moeten hebben om transacties zelf te annuleren (mits volledig terugstorten van betaling koper natuurlijk). Anders is de balans in machtsverhoudingen zo schééf dat op den duur niemand nog iets gaat willen verkopen.


 


En ik ben het eens met Diane dat er ook een mogelijkheid zou moeten zijn om anonieme kopers (0 fdb, privé account) te blokkeren als je dat wil.

Bericht 16 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

Het zijn niet diegenen met lage feedback die altijd voor problemen zorgen.


De kopers van Diane en zyabo mogen dan misschien een lage feedback hebben,MAAR ze kennen de ebayregels veel te grondig om beginnende kopers te zijn.


Ebay die bepaalde leden schorst,zou alle accounts van die persoon moeten afsluiten en zeker beletten dat er weer nieuwe worden aangemaakt.


Ik vind het ook totaal niet kunnen dat een fictief tel nummer wordt opgegeven ,dat zijn zeker geen mensen met eerlijke bedoelingen.

Bericht 17 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

OPGELOST !!!


ondertussen is mijn rode bol verdwenen.


Had contact opgenomen met koper en blijkbaar was de rode bol voor iemand anders bedoeld.  Koper had zich vergist.


Wij hebben dit probleem samen kunnen oplossen (heb aanvraag gedaan om feedback te wijzigingen en koper heeft dit aanvaard)


Koper heeft zich meermaals geexcuseerd !!!


Alles dus weer recht gezet.


Eind goed, al goed.

Bericht 18 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

Mooi ben blij voor u.



Maar wat zijn de problemen waar een verkoper tegenop lopen.



Verkeerde adressen, of halve adressen


telnr die onbestaande zijn... vaak 123456789 nummers


Kopers die meerdere accounts hebben.


Kopers die NIET lezen wat er staat, zowel in de advertentie als in de verzendkosten, enz...


Kopers die kopen maar vragen om naar hawai op te zenden, durven dan nog zeggen dat je dat ook gratis moet verzenden. "VB Ik heb dit gekocht voor mijn broer die in Spanje woont, graag naar daar opzenden aub..."


Te pas en te onpas openen van claims (bij paypal) of geschillen bij Ebay.


Kopers die op 1 maand 4x zeggen dat ze het object niet ontvangen hebben, enz..



Een waslijst... maar wat wil je... ik open morgen 20 nieuwe accounts en boor al mijn concurenten de grond in indien ik het slim en leep speel... zo voel ik het.



D.


Bericht 19 van 25
laatste antwoord

Re: ZO ONEERLIJK !!!!

billywear
Community-lid

Sinds mei 2008 en het verdwijnen van het oude feedbacksysteem is het niet leuk meer nog op eBay zaken te doen.  Waarom blijf je dan nog? hoor ik daar de slimste achteraan in de klas mompelen, wel omdat ondanks de nadelen het nog steeds eBay is dat het meeste publiek trekt.



Ik begin echter steeds meer en meer te overwegen mijn eigen site op te starten voor mijn winkel en dit scheve twee maten en twee gewichten feedback systeem voorgoed uit te wuiven.



Ik heb nog steeds 100% positieve feedback en heb het slechts drie maal nodig gehad sinds 2007 om negatieve feedback wegens gegronde redenen te laten verwijderen, maar om dit te bereiken heb ik wel het gevoel dat ik steeds meer en meer de broek moet laten zakken en moet voorover buigen en dan na afloop nog dank u moet zeggen om geen negatieve te krijgen en mijn feedbackprofiel intact te houden...



Een paar schoolvoorbeelden (ik verkoop dameskleding):



1) Sommige kopers verwarren mij met een gratis verhuur bedrijf voor feestjkledij: Ze sturen de kleding terug met een zweetgeur overgoten met parfum er nog in van een paar nachtjes mee te gaan stappen en dan beweren ze dat het te klein/te groot is en eisen een terugbetaling, meestal een week of twee na de kleding gehad te hebben.



Betaal je niet terug? negatieve zonder pardon.



2) Sommige kopers sturen de kleding dat niet wordt teruggenomen wegens hygiënische redenen (lingerie, zwemkledij) en dit staat vooraf vermeld in de verkoopsvoorwaarden op elke pagina, voor een zogenaamde fabricagefout die ze er zelf met scheuren of met een schaar hebben in aangebracht.



Weiger je terug te betalen?  negatieve zonder pardon.



3) Sommigen beweren hun pak niet te hebben aangekregen, alhoewel het met Bpack Secur 24u met handtekening is verzonden en verkregen... die handtekening is niet van mij, u bent een leugenaar + nog wat scheldwoorden...



Betaal je niet terug?  negatieve zonder pardon. Behalve als je weet wat je dan moet doen zoals ik, maar het heeft er enige gekost om uiteindelijk de oplossing te vinden, en neen het is niet eBay dat me de oplossing gaf.



4) Een koper koopt in twee maanden tijd 10 of meer goedkope kledingstukken en geeft geen feedback, dan vraagt hij een fikse korting op die dure winterjas... weiger je?  Geen probleem, hier zijn 10 of meer negatieve tegelijk... zonder pardon.



5) Kopers sturen hun kleding terug verfrompeld, gekreukt, zonder etiket, zonder de bijpassende riem die erbij was in een verpakking die de naam niet waard is (de kampioen stuurde mij een jas terug in een carrefour zak met zegels erop geplakt!) en je moet dank u zeggen en terugbetalen of... je krijgt een negatieve zonder pardon.



en dit zijn dan de kopers die betalen, sinds mei 2008 heb ik een verdubbeling van geschillen wegens niet betaling en al de ambras die er mee gepaard gaat.  Vermits wij professionele verkopers nog steeds de aanbiedingskosten kwijt zijn kon ik met de totale som dat ik zo op één jaar kwijtspeel gerust met de vrouw en kinderen een weekendje naar Disney Parijs gaan in VIP behandeling en dan heb ik nog drinkgeld over.



Het begint dus inderdaad stilaan mijn geslachtsdelen uit te hangen... je zou voor minder.

Billywear
Bericht 20 van 25
laatste antwoord