annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

binnen hoeveel dagen moet de koper reageren

ik heb een ps3 game verkocht en na 8dagen opnieuw geplaatst omdat ik geen reactie kreeg van de koper.ook een bericht aan de koper achtergelaten zo snel mogelijk iets te laten weten. dit gebeurde niet.nu na 9 dagen reageerd de koper , maar ik heb het object al opnieuw geplaatst. ga ik nu in de fout en zo ja hoe los ik dit op.
ik was of ben van het gedacht dat de koper binnen de 4 dagen iets moest laten weten of ben ik verkeerd.
Bericht 1 van 91
laatste antwoord
90 ANTWOORDEN 90

Is het geschil deze voormiddag gesloten? Vind dan dat ze die aantekening snel verwijderd hebben op een zaterdag. Vraag mij af of dit ook geen automatisch proces is.

http://toolhaus.org/cgi-bin/negs?User=buyking245&Dirn=Left+by&ref=home

Bericht 11 van 91
laatste antwoord

Wanneer je geen betaalnummer krijgt , vraag je dit aan de verkoper.
Wanneer een verkoper een geschil start is dit zuiver om een extra kanaal te openen om problemen te communiceren:je krijgt dus een extra plaats om het betaalnummer te vragen .
Dit geschil kan door ebay zelf gevolgt worden én zal door ebay zelf beoordeeld worden .Bvb :verkoper verliest zijn plaatsingskosten ,de koper kan een aantekening krijgen .
Andere communicatie (emails...)kunnen ook met ebay worden uitgewisseld in geval van een probleem ,maar dit is moeilijker.
Bericht 12 van 91
laatste antwoord

Mischien is ebay nog bezig met het geschil te sluiten ?
Sommige zaken hebben immers tijd nodig bij ebay....:_|
Bericht 13 van 91
laatste antwoord

10 min van je deur?

Dan had je gewoon moeten vragen aan de koper om het op te halen.

Indien hij niet wou dan had je inderdaad 1 euro kunnen vragen en zelf in de bus gaan steken of .... wat ik persoonlijk zou doen is gewoon gratis brengen.

Ik denk dat je ook wel een lesje geleerd hebt. Start STEEDS van de prijs dat je minimum wilt hebben.

Je krijgt anders de slechte naam dat je ongedoken winst wil maken op de verzendkost en volgens mij is dit verboden.

Wij kopen veel in de States en kennen zowat de verzendprijzen. Als wij op een pop bieden die vanaf 1 euro start en de verkoper vraagt bvb 25 dollar verzending terwijl wij weten dat het maar 7,50 dollar is, dan sturen we eerst een mail en vragen om die verzendkost aan te passen. Wanneer hij niet wil dan wachten we af en bieden toch. We bieden het maximum bedrag wat we willen geven inclusief verzendkost, dus voor die pop zouden inclusief verzending tot 45 dollar gaan. Zo wonnen we een pop aan 2 euro en we hebben netjes die 25 dollar erbij betaald maar erbij vermeld niet akkoord te gaan met de verzendprijs. Als het pakje toekwam zagen we dat er maar 6,26 op de zegel stond. Dus, terug een vriendelijk mailtje naar de verkoper dat hij maar 6,26 dollar betaald heeft. We vragen dan een tegemoedkoming en stellen hem eerst zelf voor wat hij kan terugbetalen. In dit geval wou de verkoper 15 dollar terug betalen. Normaal zou hij iets meer moeten terug betalen maar goed, we gingen akkoord.

Dus eind conclusie, die man vroeg veel verzendkost ingeval hij niet genoeg voor z'n object kreeg dat hij nog wat kon recupereren via de verzending. Dat is niet fair.

Er zijn er nog die dit doen maar daar kom je toch niet ver mee. Kopers halen af omwille van de te hoge verzendkost.

Dus, nogmaals, start STEEDS aan de minimum prijs die je zeker voor je object wilt hebben. Vraag eerlijke verzendtarieven.

Weet je dat veel Amerikanen zonder te vragen het teveel betaalde verzendkost gewoon terug storten! Meestal zijn dat dan powersellers die weten hoe je zaken moet doen.
Wel ik doe dit nu ook. Als ik 7,70 vraag kilopst en blijkt na inpakken dat het maar 5,70 is dan betaal ik uit mezelf die 2 euro terug aan m'n koper.

Een betere reclame kan je niet maken denk ik.

groetjes en aan iedereen een goed weekend met veel zon gewenst.

Johan
Bericht 14 van 91
laatste antwoord

Wel spijtig dat nu beiden hun feedback om zeep is.
Bericht 15 van 91
laatste antwoord

ik heb de keuze gelaten om het zelf te komen halen of te verzenden.
dus eigenlijk snap ik het probleem niet.
zelf halen 1 euro
verzonden 4euro
de keuze was aan de koper.
je kan toch niet verwachten dat ik deze voor 1 euro zelf ga brengen aan de deur.
heb zo nog eens een game verkocht voor 2 of 3 euro.
de koper vond het perfect zoals het geboden stond en gaf dan ook possetieve feedback.
die kon ook eerst zien wat de verzendingskosten waren.
die staan er steeds bij.
ik heb dan ook op voorrand gekeken wat de meeste vragen aan verzending.
bij bieden vraag ik meestal 3euro bij vaste prijs is het meestal gratis.
maar blijkelijk vind de koper het belangrijk hier een cinema van te maken voor 1 of 4 euro.
en nee ik heb de game nog niet verkocht maar ga hem wel opnieuw plaatsen.
het geschil is voorbij want ebay had er de mogelijkheid bijgezet: u kunt nu het geschil sluiten.

alvast bedankt aan alle reacties.

de koper heeft blijkbaar nog meer webwinkels op ebay.
hier stel ik mij dan toch ook nog vragen bij.
maar goed daar gaat het niet over.

het gaat hier over moeilijk doen over een klein bedrag.

vinden ze de verzendingkosten te duur , dan moesten ze het maar komen halen.

maar door het geschil te plaatsen kan je wel geen feedback geven.

ik vind het jammer dat je voor koper die niet betalen geen feedback kunt geven.

je kan enkel beoordelen als je gekocht hebt.

dit laatse vind ik zeer spijtig.
dan zoude sommigen toch aan een andere feedback komen.

groetjes MORTSEL1977
Bericht 16 van 91
laatste antwoord

Het negatieve feedback geven is al een tijdje veranderd.
Het geven van een aantekening als niet-betaler is veel erger....

Op feedback die je gekregen hebt kan je steeds vervolgcommentaar geven ,op een aantekening niet.
Bericht 17 van 91
laatste antwoord

huwitte , bedankt
blijkbaar doet de koper dit niet alleen met mij.
ze beschuldiggen mij het achter hun rug hebben doorverkocht.
ik had het na negen dagen wel terug geplaatst op het web.
omdat ik dacht dat dit wel kon.
hier ging ik even in de fout , maar zonder dat ik wist dat dit fout was.
maar ik heb deze dirrect terug verwijderd zodat ik geen problemen zou krijgen.
ik heb zelfs mijn banknr. aan de koper doorgemailt.
maar die blijf discuteren en zo een geschil geplaats .

zodat de discutie kan stoppen.
heb de koper voor het geschil nog 5 extra dagen de kans gegeven om te beslissen.
krijg iedere dag een mail , maar geen oplossing.
heb nu het geschil gesloten.

dan is de zaak toch rond denk ik????

een mens maakt wat mee.

groetjes MORTSEL 1977
Bericht 18 van 91
laatste antwoord

de koper geeft mij negatieve feedback met valse beschuldigingen in.
hoe los ik dit op.
want valse beschuldigingen vind ik niet juist;
ik heb hier alle verzonden mails okk degeen die ze niet hebben verzonden rechtstreek via ebay opgeslagen in mijn pc.
eigenlijk de bewijzen deze beschuldiging niet waar zijn .
ga dit eens uitzoeken hogerop op ebay of dit wel kan.
Bericht 19 van 91
laatste antwoord

Er was ook een veel eenvoudiger oplossing voor dit probleem...

Kom de koper tegemoet en reken bvb slechts 2 euro verzendkosten aan en het probleem was met 99,99% zekerheid opgelost!
Een beetje inschikkelijkheid maakt een beginnende verkoopsaccount een stuk aantrekkelijker dan de manier waarop nu alles verliep.

Wat de discussie "het stond toch in mijn aanbieding, de koper had het maar moeten zien" betreft, heb ik zo mijn eigen idee...
Je mag dit gerust de noodnormaalste zaak van de wereld vinden, ikzelf als jarenlang verkoper vind het jammer dat sommige verkopers nog steeds vinden dat daarmee alles geoorloofd is.

Ik kan je verzekeren dat ook ik wel eens verzendkosten aangeef die te hoog zijn (dit echter niet bewust maar tengevolge van de verkeerde inschatting van het totaalgewicht).
Ook al gaat het dan soms slechts om een schamele 0.50 euro, ik betaal die consequent terug.
En weet je, als je dit mailt aan de koper in kwestie, dan krijg je meestal heel snel een "Bedankt"-mailtje terug.
Kopers appreciëren dit en indien mogelijk zie je ze op latere tijdstippen wel eens terugkeren als klant.

Tot slot... cinema maken voor 1 euro of 3 euro ...
Ik weet niet of je af en toe nog eens omrekent naar Bfr-kes maar er was wel degelijk een verschil tussen 40Bfr en 120 Bfr é?
Net hetzelfde met 1 en 3 euro...

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 20 van 91
laatste antwoord