Er was ook een veel eenvoudiger oplossing voor dit probleem...
Kom de koper tegemoet en reken bvb slechts 2 euro verzendkosten aan en het probleem was met 99,99% zekerheid opgelost!
Een beetje inschikkelijkheid maakt een beginnende verkoopsaccount een stuk aantrekkelijker dan de manier waarop nu alles verliep.
Wat de discussie "het stond toch in mijn aanbieding, de koper had het maar moeten zien" betreft, heb ik zo mijn eigen idee...
Je mag dit gerust de noodnormaalste zaak van de wereld vinden, ikzelf als jarenlang verkoper vind het jammer dat sommige verkopers nog steeds vinden dat daarmee alles geoorloofd is.
Ik kan je verzekeren dat ook ik wel eens verzendkosten aangeef die te hoog zijn (dit echter niet bewust maar tengevolge van de verkeerde inschatting van het totaalgewicht).
Ook al gaat het dan soms slechts om een schamele 0.50 euro, ik betaal die consequent terug.
En weet je, als je dit mailt aan de koper in kwestie, dan krijg je meestal heel snel een "Bedankt"-mailtje terug.
Kopers appreciëren dit en indien mogelijk zie je ze op latere tijdstippen wel eens terugkeren als klant.
Tot slot...
cinema maken voor 1 euro of 3 euro ...
Ik weet niet of je af en toe nog eens omrekent naar Bfr-kes maar er was wel degelijk een verschil tussen 40Bfr en 120 Bfr é?
Net hetzelfde met 1 en 3 euro...