annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

binnen hoeveel dagen moet de koper reageren

ik heb een ps3 game verkocht en na 8dagen opnieuw geplaatst omdat ik geen reactie kreeg van de koper.ook een bericht aan de koper achtergelaten zo snel mogelijk iets te laten weten. dit gebeurde niet.nu na 9 dagen reageerd de koper , maar ik heb het object al opnieuw geplaatst. ga ik nu in de fout en zo ja hoe los ik dit op.
ik was of ben van het gedacht dat de koper binnen de 4 dagen iets moest laten weten of ben ik verkeerd.
Bericht 1 van 91
laatste antwoord
90 ANTWOORDEN 90

Heb je een geschil geopend wegens onbetaald object(kan je na 4dagen openen.) en daarna het terug gesloten(kan gesloten worden na 4dagen, denk ik) zodat je een creditering kreeg? Zo ja is de vorige koper eigenlijk in fout en kan hij daar over klagen maar je hebt hem genoeg tijd gegeven. Als je geen geschil hebt geopend ben jij in fout en zou hij normaal het object alsnog mogen kopen.
Bericht 2 van 91
laatste antwoord

dank u voor de reactie, had wel een bericht geopend maar geen geschil geopend.heb de 2de verkoop kunnen annuleren een bericht en een geschil gestuurd. zo ben ik dan in orde zeker.
Bericht 3 van 91
laatste antwoord

en heb je er dan ook bij verteld dat je te veel verzending hebt gevraagd die ik niet wil betalen nee natuurlijk niet maar dit krijgt toch nog een staartje je zal wel zien !!!!!
Bericht 4 van 91
laatste antwoord

dit bedoel ik nu met kopers die bieden en vooraf kunnen zien WAT DE VERZENDINGSKOSTEN ZIJN!!! ik heb dan ook 3 euro verzendingkosten gevraagd omdat je vanaf 0 euro kon bieden. dan kan je zelf toch uitmaken hoeveel je de ps3 game kunt laten kosten. en de koper had zelf nog de keuze tussen zelf afhalen of verzenden. ze hebben de game gewonnen voor 1euro en zijn nu eigenlijk aan het klagen over 4 euro.het enige wat ik na 8dagen krijg zijn dreigementen en het antwoord dit betaal ik niet. dan verschieten ze ervan dat ik een geschil opstuur.en inderdaat ik zal de game terug op ebay plaatsen voor kopers die het wel willen betalen.
ONDERTUSSENSTAAN WE BIJNA 2 WEKEN VERDER EN ER GEBEURD NIETS. en dan zijn ze nog zo frank om op het forum te zetten dat het nog een staartje krijgt.

ZIJN ER NOG MENSEN MET HET PROBLEEM? EN DEZE KOPERS DOEN MAAR HUN GANGEN.

VOLGENS MIJ DOE IK ER TOCH NIETS VERKEERD MEE EEN GESCHIL TE STUREN.

KOPERS HEBBEN OOK HUN VERPLICHTIGING EN NIET ALLEEN DE VERKOPERS.
Bericht 5 van 91
laatste antwoord

Als je verkoopt moet je zorgen dat je steeds start van de prijs die je minimum wilt hebben.

Je mag de raad van EBAY niet volgen, die zegt dat je meer bieders trekt als van vanaf 1 euro start. Dat is allemaal larie!

Iemand die iets wil kopen die betaald wat hij wil betalen.

Als je te laag begint komt daar alleen troubles van.

Je moet als verkoper erg veel geduld hebben tegenwoordig. Ik ga ermee akkoord dat je wil als iemand iets koopt dat dit vlug afgehandeld word, ik wil dit ook, maar de realiteit leert het anders.

Dus, als je verkocht hebt, heb geduld en communiceer eerst met je koper.

Als je een artikel aan 0 euro start (wat eigenlijk niet mogelijk is) dan moet je nadien niet krenterig doen omdat je te weinig gekregen hebt. Want hier wringt vaak het schoentje.

Ik vind dat jij als verkoper niet helemaal correct gehandeld hebt. Je moet geduld hebben en klant blijft koning, ook al permiteren sommigen zich erg veel.

Gewoon het spel eerlijk spelen.

Geduld is een goeie deugd ! Eerst communiceren via mail. Lukt dat niet, dan pas een claim indienen.
Bericht 6 van 91
laatste antwoord

bedankt voor de reactie winkelcentrum.
er zijn al meerdere mails verstuurd , maar ik krijg als mail. dit betaal ik niet.
daarom heb ik geschil gestuurd , heeft niets met het bedrag te maken .
Bericht 7 van 91
laatste antwoord

ik heb het geschil na 5 dagen gesloten.
omdat er nog geen betaling was ontvangen.
1euro + 3euro verzendingskosten.
ik vond deze verzendingskosten nog redelijk maar de koper niet en weigerde alles te betallen zolang ik geen 1,77 euro verzendingskosten vraag.
dit kon de verkoper toch zien voor ze een bod uitbrachten.
sommige mensen zullen mij misschien niet correct vinden, andere mischien wel.
ik had 3euro gevraagd: 1,77 voor zegels + degelijke enveloppe + de moeite om naar de post terijden voor de enveloppe en om het te gaan verzenden.
dus 1euro voor ps3 game en 3euro verzending.
is dit te veel?? ik vind de discutie eigenlijk belachelijk.
ze dreigen ermee slechte feedback te geven als ik niets doe aan de verzendingskosten.
voormij kwam dit over als chantage en heb ik een geschil gestuurd.
mischien komt dit vehaal beter over dan het eerste, mischien ook niet.
na 2weken niets ontvangen of gehoord te hebben heb ik het geschil gesloten.
in deze 2 weken heb ik bijna dagelijks aan het mailen geweest met de koper maar buiten wat dreigementen en dat ik nog veel moet leren, dat ze het niet zo gaan laten, kwamen er nog steeds geen onderhandelingen.
ze hadden de keuze verzenden of zelf komen afhalen.
het GRAPPIGE VAN DE ZAAK IS : DAT WE WAARSCHIJNLIJK NOG GEEN 10MIN VAN ELKAAR WONEN.

ik denk dat ik nu correct gehandeld heb , maar kan mischien verkeerd zijn.

EIGENLIJK KOMT DIT VOOR MIJ OVER ALS FUNBIEDEN.

heb dit alles op forum gezet om geen duscutie niet meer te hebben met de koper.
die altijd dreigd met het ebay beleid.
zolang ik ze de kans hebben gegeven dit object te komen halen of te betalen kunnen ze mij toch niets maken.
of ben ik verkeerd.

groeten, MORTSEL1977
Bericht 8 van 91
laatste antwoord

wel het geschil is dus gesloten en ik kreeg een aantekening, en ik heb deze aangevochte en deze is verwijderd omdat ebay vind dat jij onterecht hebt gehandeld het spel al terug te koop zetten zonder een betaal nummer te geven en dan een geschil openen omdat ik niet betaal dit lijkt niet op funbieden maar eerder op te weinig geld krijgen voor het spelletje 1EURO en meer geld willen van de volgende koper!!!!!
Bericht 9 van 91
laatste antwoord

ik had 3euro gevraagd: 1,77 voor zegels + degelijke enveloppe + de moeite om naar de post terijden voor de enveloppe en om het te gaan verzenden.
dus 1euro voor ps3 game en 3euro verzending.
is dit te veel?? ik vind de discutie eigenlijk belachelijk.

wanneer je het vermeld in je objektomschrijving is deze discutie inderdaad belachelijk.

ondanks wat vele verkopers denken is de "minimumverkoopprijs" die ze invoeren niet de echte minimumverkoopprijs.Deze wordt immers bepaald wanneer je de verzendkosten erbij optelt.
in jouw voorbeeld :1€(door jouw ingesteld) + 3€ (verzendkosten door jouw ingesteld) = 4€ .

voor de koper is dit juist hetzelfde :hij moet zijn maximum bod bepalen ,hiervan de verzendingskosten aftrekken en dan pas weet hij hoeveel hij kan bieden.
bvb een mooi boek dat ik wou kopen voor 100€ , De verzendkosten 10€ :mijn persoonlik maximumbod ligt dus op 90€ (100€-10€).
Dan kan ik bieden...

Latel kan ik als koper bij de feedback steeds een oordeel vellen over "verzendkosten" .

ik had 3euro gevraagd: 1,77 voor zegels + degelijke enveloppe + de moeite om naar de post te rijden voor de enveloppe en om het te gaan verzenden.
Dit is bepalend voor de verzendkosten.

degelijke enveloppe
De verpakking kan de koper beoordelen door te kijken of zijn item de verzendfirma heeft overleefd.
Bericht 10 van 91
laatste antwoord