annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

dank u ebay

dit zegt genoeg denk ik


 


Groei afgelopen maand:


-30,6%


 


Onbetaalde objecten


 


Feb 2013: 6


Maart 2013: 11


April 2013: 17


 


Aantal aanvragen voor creditering


Feb 2013: 3


Maart 2013: 5


April 2013: 13


 


onbetaalde objecten


Feb: 2,9%


Maart: 3,7%


April: 7,7%


 


Dank U Ebay :_|

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

dank u ebay

Kan ik alleen maar beamen.


 


Last van onbetaalde objecten of aanvraag voor crediteringen heb ik bijna niet. Niet moeilijk met de "grote" hoeveelheden dat ik hier nog verkoop.


 


Typisch, vandaag is het weer zaterdag. Iedere zaterdag wordt mijn shop gewoon op non-actief gezet. Geen bezoekers, geen verkeer, geen verkoop. Afgaande op de verkoop van de concurrentie is daar duidelijk wel verkeer en bij sommige (altijd dezelfde) veel verkoop.


 


Een paar weken geleden heb ik mijn shop tijdelijk gesloten. Ondertussen staat er terug een groot deel van mijn items op Ebay.


 


Niettegenstaande ik nu meer dan 3 keer zo veel items op Ebay staan heb dan 3 weken geleden, blijven mijn bezoekersaantallen gelijk aan die van 3 weken geleden. Bijna iedere dag krijg ik identiek hetzelfde aantal bezoekers over de vloer. Dat verschilt geen 5 bezoekers per dag.


 


Ik zou ook zeggen dank u Ebay om mij volstrekt onzichtbaar te maken.


 


Ebay snijdt wel in zijn eigen vel. Ik biedt veel unieke games aan waar ik de enige verkoper van ben. Als ik ze niet kan verkoper, wordt dat niet door andere verkopers gecompenseerd.


 


Mijn Ebayfactuur voor deze maand bedraagt € 63. Een aantal maanden geleden was dat een paar honderd euro per maand.


 


Alhoewel ik Ebay langs alle mogelijke wegen gecontacteerd heb, krijg ik enkel antwoord dat er niets aan de hand is of dat ze de zaak onderzocht hebben en geen oorzaak kunnen vinden.


 


Laat me niet lachen. De vele posts op het forum afgelopen weken spreken boekdelen. Vroeger dacht ik ook nog dat je hier op Ebay een handeltje kon uitbouwen door de juiste producten aan de juiste prijs aan te bieden i.c.m. een goede service. Ondertussen is het me zeer duidelijk geworden dat de boel hier compleet gemanipuleerd wordt.


 


Het enige zinnige antwoord dat Ebay me kan geven is me in geuren en kleuren vertellen hoe ik mijn account kan sluiten. Dat zegt meer dan voldoende.


 


Als ik de weg zou weten, was ik hier al lang een stap verder mee gegaan. Maar ja, wat kan je als kleine man tegen een mastodont als Ebay beginnen? En dat weten die zelf ook, dus gaan gewoon lekker door.


 


 


 

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Kijkt é, waarom zou iemand in godsnaam spelletjes tweedehands kopen die ze evengoed nieuw aan nota bene goedkopere prijs of bij andere amper voor enkele euro's meer kunnen binnenhalen???


Misschien daar ook al eens over nagedacht???


Stopt es met altijd maar op ebay's kap te gaan zitten en zoek het ook eens bij jezelf !


 


Daarnaast zie ik zoveel andere zaken waar IK me vragen bij stel... maar neen, ik ga er niet over uitweiden, ik ervaarde in het verleden al meer dat de confrontatie aangaan en iemand confronteren met de realiteit toch niet helpt en enkel een hoop oeverloze discussies met zich mee brengt.


Maar... kijk eerst eens goed rond bij jezelf en de concurrentie vooraleer je de schuld afschuift op een derde persoon of organisatie...


 


Stop met zagen, doe wat aan je probleem of gebruik enkel het zogezegde andere kanaal waar je zoveel meer op kan verkopen... ja, want daar is er geen buitenlandse concurrentie die je prijsmatig in de problemen brengt...


Telkens alleen maar draadjes als deze openen en doordrammen helpt echt niets hoor. Jezelf aanpassen aan de marktsituatie en er iets proberen uit op te steken, helpt je heel wat verder dan dit gemekker




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Daar ga ik zelfs geen commentaar op geven.


 


En als dit het soort commentaar is dat je ander wil geven, mag je die voor uzelf houden.

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Ik denk dat kopers veel prijsbewuster zijn geworden.


 


waarom zou ik bv bij u Assasins Creed III ps3 tweedehands kopen voor 29 euro als ik het bij Amazon UK en FR  voor 26 euro kan kopen, dan zelfs nieuw en ook gratis verzonden.


 


Onderschat aub Amazon concurrentie niet. Ik heb dit jaar een rondleiding gekregen in Antwerpen X parcel sorter. Er stonden daar op zijn minste 100 karren met pakjes van Amazon, elk zo een kar bevat op zijn beurt 50 tot 70 pakjes. Dit was het volume van een dag voor Vlaanderen (de rest zit in Charleroi X) en dan nog niet tijdens de feestdagen of koopjes.


 


Voordat ik een product aankoop om op ebay aan te bieden kijk ik altijd op Amazon (en Bol en FRS en op ebay bij de concurrentie). Als zij het verkopen tegen mijn inkoopprijs dan begin ik er zelfs niet meer aan. Enkel dezelfde prijs aanbieden kan nog lukken omdat heel veel kopers geen kredietkaart hebben dewelke noodzakelijk is op Amazon, maar dan moet je zien dat de marge nog voldoende is.


 


Velen kijken eerst op Amazon en komen dan kijken op ebay, waar ze meteen zoals ik de filter "nieuw" activeren omdat ze weten dat ze liever een nieuw product hebben van Amazon goedkoop, dan een tweedehands van ebay tegen zo goed als dezelfde prijs. 


 


En dan zwijgen we nog maar over de zwartwerkers op ebay die drop shoppen met Amazon voor een luttele 2 euro winst op een game of een dvd. Maar zij hoeven geen btw en belastingen te betalen. En als je er dan zo 50 of 100 op een maand verkoopt is dat een leuke bijverdienste! 


 


Zolang ebay deze verkopers niet aanpakt zal het blijven verslechteren!!

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Ik ben me zeer bewust van grote buitenlandse gameshops. Ik heb zelf een tijdje met nieuwe games bezig geweest. Volledig mee gestopt, want met shops als Amazon en andere kan je onmogelijk concurreren. Als ik op een gamesite als 9lives.be op het forum ga lezen. Vroeger spraken ze daar over Ebay, nu is het inderdaad al Amazon wat de klok slaat.


 


Ik verkoop ook veel retrogames. Waar ik me grote vraagtekens bij stel. Van mijn best verkopende games zijn er nu die weken op Ebay staan de blinken zonder dat die bekeken worden. Ik heb die zelfs een tijdje niet meer op Ebay aangeboden omdat ik die zonder probleem via andere kanalen kon verkopen.


 


Gezien dit echt games zijn die goed verkopen, heb ik die dan toch maar op Ebay gezet kwestie mijn Ebayverkoop een boost te geven. Helemaal verloren moeite dus. Zoals met alles geen trafiek, geen verkoop. Via mijn website heb ik meer vraag als aanbod van sommige van die games. Die games laat ik op Ebay gewoon aflopen en worden niet meer opnieuw geplaatst.


 


Wat hier op Ebay België al veel problemen zou oplossing, is dat de particulieren ook terug gewoon plaatsingskosten laten betalen. Dat zou eindelijk een einde maken aan het eindeloos aantal veilingen waar 99% niets van verkoopt.


 


Al meerdere van mijn klanten hebben hierover geklaagd. Een paar hebben me laten weten dat ze om deze reden niet meer via Ebay kopen.


 


Wat er hier op Ebay aan de hand is weet ik niet. Maar het is niet alleen hier in België:


 


http://community.ebay.co.uk/topic/Business-Seller-Board/Switched/18000498295


 


http://community.ebay.co.uk/topic/Business-Seller-Board/Suddenly-Sales-Yesterday/18000416809


 


 


 


 

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

dank u ebay


../..


Stopt es met altijd maar op ebay's kap te gaan zitten en zoek het ook eens bij jezelf !


 ../..


Maar... kijk eerst eens goed rond bij jezelf en de concurrentie vooraleer je de schuld afschuift op een derde persoon of organisatie...


 


Stop met zagen, doe wat aan je probleem 


../..


Jezelf aanpassen aan de marktsituatie en er iets proberen uit op te steken, helpt je heel wat verder dan dit gemekker



 


Beste Frits,


ik vind het ontzettend fijn voor je dat je verkoop zo goed loopt. Dat heb je verdiend :  alle mensen die zoals ikzelf al jaren op de fora van ebay rondzwalpen weten hoeveel energie je in je handel hebt gestopt om te raken waar je nu bent.


Zelf geloof ik ook niet in spoken, en dat de ebayverkoop van sommige aanbieders GEWILD zou worden gesaboteerd van "hogerhand" lijkt me heel erg kort door de bocht.


Maar er is een maar.


Een grote maar.


Ik moet immers constateren dat mijn huidige verkoop  OP EBAY- alle gamma's en accounts bij elkaar genomen - beneden de 20 % ligt van het normale peil (rekening gehouden met weer, periode vh jaar, aanbod, enz..), terwijl buiten ebay de verkoop stabiel blijft, en volgens wat hier en daar op de fora verschijnt lijkt het me eerder de algemene regel dan uitzondering.


Nu kan het wel zijn dat meer en meer mensen wegtrekken van ebay door het gedurig gekluns en verkopersgepest van ebay, maar zo snel zakken vind ik uitermate bizar.


Daarbuiten heb ik zoals je weet ook nog een handel die verpakkingen e.d. verkoopt voor internetbedrijven, en daar zijn door de jaren heen heel wat ebayverkopers vaste klant geworden.


En ik moet vaststellen dat de hoeveelheden die nu net deze mensen aankopen heel sterk zijn gedaald, terwijl de aantallen van mensen die andere verkoopkanalen bewandelen juist stijgen, of ze nu werken via andere aanbiedingssites of via eigen webshops maakt niet uit.


Er IS dus wel degelijk wat aan de hand op ebay.


Wat ?


Ik weet het niet...


Ik wou dat ik het wist zodat ik me verdomd zou kunnen "aanpassen aan de marktsituatie" zoals je dat zo mooi zegt...




Bericht 8 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

 


Een andere verklaring kan misschien zijn dat na het splitsen vorig jaar en het terug samenvoegen de site een beetje in de prak gedraaid is met onaangename gevolgen in de artikel orde bepaling.


 


en inderdaad, ook in de DVD rubriek is het bijzonder irritant dat er enkele particuliere verkopers zitten die dagelijks honderden veilingen van 1 dag online zetten, zonder galerij en dus zonder enige kost. De niet professionele verkopers met duizenden feedbacks lopen hopelijk snel tegen de Crombez lamp.

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

dank u ebay

Kijk, ik wil ook nog eens terug komen op mijn vorig antwoord. Als ik dat terug lees was ik toch wel een beetje cru t.o.v. hetzijspoor en dat was niet de bedoeling. Ik weet dat de raad goed bedoeld was.


 


Waarom voel ik me hier zo geviseerd??? Langs Waalse kant heb je 1 grote gameshop die nieuwe games, dvd, e.d. verkoopt. De andere zijn allemaal kleine shops vooral gericht op retrogaming.


 


Langs Vlaamse kant zijn we maar met een handvol gameshops. Toen de site in 2 gesplitst is afgelopen September is bij iedereen de verkoop ineengestort. Nadat de splitsing ongedaan gemaakt is, is de verkoop overal genormaliseerd. Met één uitzondering: mijn shop.


 


Zoals ik al meermaals gemeld heb is het verkeer dat ik toen verloren ben, nooit teruggekeerd. In tegendeel. Tijdens de eindejaarsfeesten wanneer mijn verkoop normaal verdubbeld heb ik via Ebay moet moeite zo veel verkocht als op een normale maand. Buiten Ebay zag ik wel een verdubbeling. Bij al mijn concurrenten heb ik de verkoop wel zien normaliseren en die hadden zeer goede eindejaarsverkopen.


 


Na de feestdagen ging het alleen maar bergaf. Steeds minder verkeer, steeds minder verkoop. Dan een moment dat ik zelfs niet meer kon listen. Nadien bleek het probleem de youtube trailer in mijn listings te zijn. Veel van mijn concurrenten gebruiken die ook, en daar was dat dan blijkbaar geen probleem.


 


Ik zie dat mijn concurrenten over het algemeen iets minder verkopen dan vroeger. Ik zie wel bij quasi geen enkele shop een daling van 80%-90% zoals bij mij. Dat is ondertussen meer dan 8 maand bezig. Tegelijkertijd zie ik mijn verkoop buiten Ebay steeds groeien.


 


Dus zit er een probleem op Ebay? Zeker en vast. In het begin dacht ik dat het wel ging overwaaien. Ondertussen zijn we meer dan een half jaar later en gaat het nog verder achteruit. Ik heb dan ook alle verwachtingen betreft Ebay opgegeven. Tot een jaar geleden verdiende ik enkel via Ebay een inkomen. Gezien alle tijd die ik hier nu moet insteken met de weinige verkoop is het nu zelfs nog niet meer de moeite van een bijverdienste.


 


Een jaar geleden was er ook al de concurrentie van Amazon en andere buitenlandse shops. Toen was er geen probleem. Alles is gestart met de splitsing. Met mijn verkoop buiten Ebay is er ook geen probleem. Enkel hier op Ebay (alhoewel ik hier identiek dezelfde items verkoop) marcheert het totaal niet meer.


 


 

Bericht 10 van 16
laatste antwoord