annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

dank u ebay

dit zegt genoeg denk ik


 


Groei afgelopen maand:


-30,6%


 


Onbetaalde objecten


 


Feb 2013: 6


Maart 2013: 11


April 2013: 17


 


Aantal aanvragen voor creditering


Feb 2013: 3


Maart 2013: 5


April 2013: 13


 


onbetaalde objecten


Feb: 2,9%


Maart: 3,7%


April: 7,7%


 


Dank U Ebay :_|

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Betreft: dank u ebay

""Wat hier op Ebay België al veel problemen zou oplossing, is dat de particulieren ook terug gewoon plaatsingskosten laten betalen. Dat zou eindelijk een einde maken aan het eindeloos aantal veilingen waar 99% niets van verkoopt."".....


Daarom niet, ik heb het hier al eerder aangehaald: Ebay moet zich aanpassen, dwz: beter de verkoopsaccounts splitsen in een particulier en een zakelijk blok en de aanbiedingen van particulieren beperken tot, laat ons zeggen, vijf aanbiedingen per keer... ook de looptijd van een aanbieding voor hen vast zetten op minimum 7 dagen, maximum 10. Kopers kunnen zo dan zelf kiezen of ze bij een particuliere, dan wel een zakelijhke verkoper willen kopen en zo zet je ook al die zwartverkopers een hak.


Op sommige andere koopsite's is dat al zo!


Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Betreft: dank u ebay

Om het idee van die splitsing en de beperkingen van een particulier verkoopsaccount te illustreren wil er nog dit aan toevoegen..


Laten we mekaar goed begrijpen: ik ben zelf particulier die zo  nu en dan eens iets te koop aanbied (kan je nakijken in mijn FB)... ik hoor hier regelmatig de laatste tijd zakelijke verkopers klagen, maar particulieren hebben het hier heus ook niet gemakkelijk meer, althans niet diegenen die het spel eerlijk spelen!.


De voorbije drie jaar heb ik op Ebay een paar zaken te koop gezet en niks verkocht, waarom? Simpel: Omdat, wanneer ik een aanbieding plaats, die de dag erop en soms dezelfde dag wordt weggedrukt tot in de kelder door tientallen andere aanbiedingen die zich dan ook nog eens telkens om de twee dagen herhalen... zo zit er hier in de rubriek "modelbouw" ééntje die om de twee dagen tot 100 bouwdozen per keer aanbied en die is NIET als zakelijk verkoper ingeschreven en dan zitten er meestal nog andere veelverkopers (zwartverkopers?) met een massa objecten ook nog tussen.


Ook zakelijke verkopers drukken binnen de kortste keren een aanbieding van een particulier weg met tientallen objecten per keer, je aanbieding wordt dus direct overschaduwd door een een paar honderd aanbiedingen.


Een paar weken geleden nog een object aangeboden, de dag erop was het niet meer terug te vinden om bovenstaande reden, dus ook niet verkocht, ik heb het vorige week op een andere koopsite aangeboden en twee dagen later was het de deur uit.


Dus heren en dames zakelijke verkopers.... ook wij, eerlijke particulieren maken tegenwoordig geen schijn van kans meer om wat dan ook nog te verkopen!


Dus: is zo'n splitsing en de voorgestelde voorwaarden (beperkingen) voor particuliere verkopers interessant of niet? Ik denk dat zowel de zakelijke als de eerlijke particuliere verkopers hier hun voordeel mee kunnen doen.

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Betreft: dank u ebay

Mag ik antwoorden, dat zowel zakelijke als partikuliere verkoper het moeilijk heeft op ebay.be...dus is e wel degeliojk IETS mis!!!!!!!!!!!!

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Betreft: dank u ebay

Dat er hier dagelijks klachten over verminderde verkoopcijfers vermeld worden zal wel een reden hebben. Dat het Zijspoor (Frits) hier minder last van heeft, heeft diverse redenen, die ik hier niet ga opsommen.


 


Feit is dat zeker 75 % van de prof. verkopers een verminderde verkoop heeft. Je kan dit deels verklaren aan de huidige crisis, maar NIET enkel aan de crisis. Het blijft een feit dat 1 a 10 verkopers kunnen klagen, maar dat kun je gerust zeggen kijk eens in eigen boezem. Maar als 75% van de verkopers gaat klagen, dan ligt volgens mij de oorzaak OOK ergens anders en NIET enkel aan de crisis.


 


Het is en blijft een feit dat er iets mis is op het niveau van het verkoopsplatform, hier Ebay dus, ik heb gisteren & vandaag de proef op de som gedaan. Nieuwe account gemaakt 5 items online gezet en binnen de 12 uur waren deze verkocht (Ja allemaal!!!) . Deze 5 items staan al sedert begin van dit jaar ZEKER online op mijn normale account. Ik heb HIER geen verklaring voor. De prijs was hetzelfde, enkel een andere account. Mag ik, en vele andere verkopers met mij dan echt niet gaan denken dat er iets mis is inzake verkoopsplatform.


 


Wat ik ook zie en dat kan je niet ontkennen dat de support van Ebay op dit moment zeker behoorlijk ondermaats is. Vroeger hadden we nog enige communicatie, maar NU??


 


 

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Betreft: dank u ebay

 


Mijn ebay factuur is nog maar de helft van eind vorig jaar. Als dit bij 75 procent van de kopers het gevareis zullen er binnenkort zonder twijfel enkele rode flikkerlichten afgaan bij het management. 

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Betreft: dank u ebay

Ik heb ook al overwogen om een volledig nieuwe account te creëren. Het probleem is dat je dat als zakelijke verkoper niet zo maar kunt. Ik heb me hier afgelopen jaren dubbel geplooid om de naam van mijn gameshop te en deze feedback op te bouwen.


 


Ik kan een nieuwe account beginnen met een volledig nieuwe naam maar dan is het echt helemaal op 0 beginnen. Of je neemt een naam die lijkt op uw huidige naam, maar dat gaan mijn vaste klanten wel heel raar vinden.


 


Feit is dat ik hier afgelopen maanden zoveel tijd in Ebay gestoken heb totaal voor niets, dat ik niet nog eens hetzelfde ga doen met een nieuwe account. Dat kan misschien weer effe goed werken en voor je het weet begint daar dezelfde zever gewoon van vooraf aan opnieuw.


 


Als één van de gelukkigen bent is er niets met uw zichtbaarheid verander en is uw verkoop normaal en misschien zelfs verhoogd. Als ik naar mijn eigen items kijk ook niet moeilijk. Mijn concurrent biedt iets aan en staat ver boven aan. Ik bied iets aan en ben de eerste tientallen pagina's niet te bespeuren.


 


Ik gebruik mezelf puur als voorbeeld. Als ik door de pagina's blader zie ik andere verkopers die in identiek dezelfde situatie zitten. Mijn zichtbaarheid is al om te bleiten en die staan dan nog een stuk lager.


 


Blijkbaar 2 maten en gewichten en volledig account gebonden.


 


Wat er met beste weergave gebeurt is, weet ik niet maar de sortering trekt op niets meer.


 


* Eerste afhankelijk van categorie een stuk of 20-40 pagina's met een combinatie van veilingen en nu kopen objecten. Qua nu kopen objecten zijn het overal dezelfde verkopers die deze pagina's compleet overheersen.


* Dan een stuk of 10-20 pagina's met enkel en alleen veilingen. Sommige veilingen die binnen een paar uur aflopen staan op pagina 40


* Daarachter dan alle andere nu kopen objecten. In sommige categorieën worden 99% van mijn producten pas hier weergegeven.


 


Ik bied een product aan dat ik nog nooit op Ebay gezet heb en sta op pagina 40. Een concurrent doet hetzelfde en staat op pagina 10. Voor mij dan ook en raadsel hoe je hier kan tegen concurreren. Ik voel me als een shop waar ze vlak voor mijn deur aan het werken zijn waardoor ik nauwelijks bereikbaar ben.


 

Bericht 16 van 16
laatste antwoord