annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay -winkel tijdelijk sluiten?

Medeverkopers,

De eerste 2 weken van Mei vertoef ik helaas in het buitenland.

Nu had ik graag te weten gekomen hoe ik mijn ebay winkeltje tijdelijk op "vakantie" kan plaatsen.

Ik weet dat die instelling er is bij eBay, maar zijn er eventuele punten waar ik moet mee oppassen of addertjes onder het gras?

Wat indien er toch een verkoop gebeurd tijdens die periode, kan de koper mij dan een negatieve geven?

alvast bedankt.

groeten,

Tom

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

http://pages.benl.ebay.be/help/sell/placing-store-vacation.html

Om de vakantie-instellingen voor uw winkel in te schakelen, doet u het volgende:

Klik op het tabblad Berichten in Mijn eBay.

Klik op Instellingen wijzigen rechts bovenaan.

In het gedeelte Vakantie-instellingen voor winkel selecteert u Inschakelen.

Als u uw aanbiedingen met vaste prijs wilt verbergen en voorkomen dat objecten met vaste prijs worden aangekocht terwijl u op vakantie bent, selecteert u Mijn aanbiedingen met vaste prijs verbergen en aankopen met vaste prijs blokkeren.

Als u wilt dat kopers zien wanneer u terugkeert, selecteert u Een terugkeerdatum weergeven en voert u een datum in het daarvoor voorziene vak in.

In het gedeelte Bericht dat in uw eBay-winkel moet worden weergegeven bewerkt u de standaardtekst in het tekstvak als u die wilt aanpassen.

Klik op Toepassen.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Kopers kunnen dan uiteraard steeds een negatieve geven...

Nu, als je in de mogelijkheid bent om vanop je vakantieadres de verkopen tussendoor op te volgen, kan je dit steeds oplossen door bij een eventuele verkoop de koper te contacteren en hem duidelijk te maken dat je weg bent tot xx/xx/xxxx en je zal verzenden vanaf xx/xx/xxxx.

Zo doe ik het alvast jaarlijks tijdens ons verlof en dit leverde nog nooit negatieve feedbacks of DSR's op

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

In het andere geval dat je niet in de mogelijkheid bent om de verkopen op te volgen, zou ik eerder overwegen om je verkopen toch te onderbreken om problemen te vermijden. 

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Voorkom dat uw kopers tijdens uw afwezigheid langer dan verwacht moeten wachten tot ze de objecten ontvangen. Zo vermijdt u negatieve koopervaringen bij uw kopers. Schakel daarom vakantie-instellingen in voor uw winkel voordat u op vakantie gaat. Ga hiervoor naar Berichten in Mijn eBay, selecteer Instellingen wijzigen in de linkerkolom en scroll vervolgens naar het gedeelte Vakantie-instellingen. Meer informatie over vakantie-instellingen inschakelen voor uw winkel

Als je op vakantie bent, dan moet je ook echt vakantie nemen en aub, dan werk je niet, dan moet je je helemaal niet met Ebay bezighouden.

Ik dacht dat je je winkel onzichbaar kunt maken, zodat niemand je aanbiedingen kan zien.

Zo heb ik het twee jaar terug ingesteld toen ik 1 maand in Thailand was en heb toen zelf de proef op de som genomen en kon mijn aanbiedingen niet zien.

Johan

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Als je op vakantie bent, dan moet je ook echt vakantie nemen en aub, dan werk je niet, dan moet je je helemaal niet met Ebay bezighouden.

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken hé?

Ik heb het alvast altijd wel gedaan en dat heeft mij nooit spijt opgeleverd. Integendeel zou ik durven stellen

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Als u uw winkel verborgen hebt met vakantieinstellingen verschijnen de aanbiedingen ook niet in de zoekresultaten bij zoeken op eBay. Gebruikers kunnen echter wel nog aanbiedingen oproepen als zij linken naar individuele aanbiedingen hebben. Bijvoorbeeld als deze in hun volglijst staan of als zij voordien reeds stuks van deze aanbieding aangekocht hebben. Vroeger konden deze in dat geval ook aangekocht worden, wat wel eens voor problemen zorgde. Dit is veranderd sinds een goed jaar. Als deze vakantieinstelling actief is, wordt de aankoop van aanbiedingen met vaste prijs nu geblokkeerd zodat deze niet meer aangekocht kunnen worden. Let op: dit geldt niet voor veilingen.

In de link
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/placing-store-vacation.html
wordt tevens aangegeven hoe u een automatisch antwoord tijdens uw afwezigheid kan instellen. Dit werkt voor e-mails die toekomen via eBay berichten.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Bedankt iedereen voor de hulp.

Heb ervoor gekozen dat de mensen niks kunnen kopen tijdens de afwezigheid, maar de aanbiedingen toch zichtbaar blijven.

Als verkoper wil je natuurlijk blijven doorverkopen, maar als je weet dat 70% van de kopers de aanbiedingen onvoldoende lezen, dan kan ik maar beter het zekere voor het onzekere kiezen.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

70%??? zeg maar gerust meer dan 90%!

Bericht 9 van 9
laatste antwoord