annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ebay heeft mijn account geschorst!!

Ik geef hierbij iedereen de toelating om eens te kijken waarom?


Zie mijn feedback!!!


oja waarom?


***Informatie over het beleid omtrent "Niet-verkopende verkoper"***Verkopers moeten zodanig zakendoen dat kopers steeds tevreden zijn. Als een groot aantal kopers ontevreden is over de prestaties van een verkoper, is dit in strijd met het beleid voor wanprestaties van verkopers.


 


 


 

-- Bewerkt door comp-shop om 30 Mar 2011 14:23 CEST
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

ebay heeft mijn account geschorst!!

4040


 


eens op de tv laten komen, overlaatst was er een artikel in de krant van verdwenen poststukken.


 


 

Bericht 11 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Waarom precies de schorsing wil ik even in het midden laten, maar ik stoor me wel even aan het feit er hier superverkopers zitten die blijkbaar nog nooit iets tegenkwamen en daardoor onmiddellijk op de verkoper schieten want het is zijn schuld omwille van dit en dat ....


 


Er zijn nu éénmaal meer dan je denkt oneerlijke kopers tot spijt van die superverkopers die er blijkbaar nog nooit mee te maken hebben gehad.


 


Ik hoop nu toch wel eens dat ze ook eens van hetzelfde laken een broek krijgen en dat ze dan nadien zeggen dat ze alles gedaan hebben om hun klant koper zo goed mogelijk te dienen.


 


Ook in het echte leven, ik heb een winkel in Oostende worden we meer en meer geconfronteerd met oneerlijke mensen, klanten.


 


Iedereen mag dit tegenspreken van mij, ik weet wat ik weet en wat ik tegenkom, ook al blijf ik zoveel mogelijk m'n klanten ten dienste.


 


Klant mag koning zijn maar ik blijf keizer van m'n winkel.

Bericht 12 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

"iedereen mag dit tegenspreken van mij, ik weet wat ik weet en wat ik tegenkom, ook al blijf ik zoveel mogelijk m'n klanten ten dienste."



Wel wij hebben ijzersterke afspraken afgesloten met b-post en vanaf 1 mei starten wij met de commerciele afspraken geleverd binnen de 5 werkdagen of anders gratis.



Zowel B-post als ikzelf steken onze nek uit hiervoor.


Bericht 13 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Toch heb ik vandaag een factuur ontvangen van



Topwinkel EUR 29,95... ik kan NIET verkopen, maar MAG WEL betalen!!!



Ben dus ZEER teleurgesteld in EBAY.



Diane

Bericht 14 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Ik heb vandaag een medewerker MOETEN ontslaan, omdat wij NIET via Ebay kunnen verkopen.


Tijd om de boeken toe te doen.... met dank aan Ebay dus...wij gaan de boel helaas moeten sluiten... 30 dagen NIET kunnen verkopen, zowel nationaal als internationaal maakt dat zulke zaken gebeuren... helaas...


Bericht 15 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Ik denk dat dit een verhaal is met verschillende kanten.


 


Mocht mijn account geschorst worden zou ik zeer goed mezelf annalyseren wat ik precies fout heb gedaan.


Als dit echt m'n broodwinning zou zijn (volledig  dan bedoel ik) zou ik op een positieve manier proberen om dit ook positief te doen uitdraaien.


Het is een feit dat kopers je de duvel kunnen aandoen en ook al kan je geloven in de goedheid van de mens, er zijn nu éénmaal ook malafide kopers die het spel niet eerlijk spelen.  Dat is frustrerend.


 


Ieder verkoper bekijkt het vanuit zijn standpunt en ik geloof volgens het soort artikel wat je verkoopt dat je in het ene geval meer kans hebt om malafide kopers kan aan trekken dan in het andere geval.  Ik zie dat in m'n winkel te Oostende.  Als ik zou beginnen met gsm's en andere electronica te verkopen dan krijg ik ook de junkies over de vloer die mij gestolen goederen proberen te verkopen en krijg ik ook vervelende klanten binnen met veel gezever. Nu verkoop ik collectable en andere brocante en dat is een gans andere sfeer en klantenaanbod.


 


Ik vind het spijtig in Uw geval dat je account geschorst is en natuurlijk is daar een reden toe.  Ik kan daar uiteraard niet over beslissen of dit terecht is of niet maar ik besef wel dat ik ook zou kunnen geschorst worden als ik met slechte karakters van kopers te maken zou hebben.


Ik denk als je geschorst bent dat alle abonnementen doorlopen, dus je had eigenlijk meteen ook alles moeten afsluiten.  Misschien had je dan meteen een andere account kunnen openen op naam van je medewerker als echt de broodwinning hier van af hangt.


't Is kwestie van slim te zijn en het op een positieve manier te bekijken want eigenlijk bereik je niets met koppig te zijn.  Ik ben ook al veel tegen de lamp gelopen maar dat helpt niet.  Ik heb daar dus al lessen uit geleerd.


 


Wat ik wel vind is dat je fout bezig bent als EBAY je enige vorm van inkomsten is!  Daarom de gouden tip:  WED NOOIT OP één PAARD !!!!


 


Succes verder en hopelijk kan die ganse situatie een positieve wending krijgen.


 


Johan

Bericht 16 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

"Ik denk als je geschorst bent dat alle abonnementen doorlopen, dus je had eigenlijk meteen ook alles moeten afsluiten.  Misschien had je dan meteen een andere account kunnen openen op naam van je medewerker als echt de broodwinning hier van af hangt."



Dit zijn nu NET twee zaken die je niet kunt, je kunt je account niet sluiten en je mag geen nieuw account openen.


Helaas heeft dit vandaag dus 1 persoon meer aan de werkloosheid gezet, en ik ben helaas 1300 euro armer aan ebay en waarom? OM hun nogal éénzijdige bescherming van de kopers... wat er blijkbaar met hun verkopers gebeurt trekken ze zich niet aan... ze hebben er genoeg.


Ik ben onterecht behandeld. zoals ik al schreef.


op 14 maart een waarschuwing, op 30 maart (amper 14 dagen) de schorsing en nu op 27 april nog steeds niks... alleen een factuur omdat ik een topshop heb en dus kan betalen... voor niks want ik kon niks doen...


Of hoe een firma geen probleen heeft met andere firma's de das om te doen VOOR GELD!!! Je MOET betalen, of je inkomsten hebt of NIET!


Diane

Bericht 17 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

En toch klopt er iets niet in dit ganse verhaal.


 


Ik heb vertrouwen dat er ernstige mensen bij EBAY zitten die dit zeer neutraal en met gezond verstand zouden kunnen behandelen en oplossen.


 


Ik wil absoluut geen beschuldigende vinger naar je uitsteken hoor beste Diane,   het klopt niet.


 


Wat heb je zelf verkeerd gedaan of waar ben je sloridg geweest.


 


Indien je volstrekt gedaan hebt wat moest dan is het niet logisch dat Ebay je je broodwinning afneemt en dan dient zo'n zaak als de Uwe zeer goed onderzocht te worden.


 


Vandaar, als ik het idee achter de Ebay etiquette lees van geloven in de goedheid van de mens dan moet hier een positief verhaal kunnen uit verder vloeien en kan Uw geval als een voorbeeld verhaal kunnen dienen tot verbeteren van de Ebay reglementen of net verstrengen, zowel naar koper als verkoper.


 


Ik hoop dat dit goed komt.


 


Alles eens eerlijk en rustig op een rijtje zetten,  eerst eens in eigen boezem kijken, hoe eerlijk ben je met jezelf,  indien je vind dat je alles juist en oprecht deed met de nodige bewijzen dan heb je het volste recht om te spreken en je te verdedigen.


 


Ik geloof in de goede afloop maar probeer de zaak rationeel te behandelen.


 


groetjes.

Bericht 18 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

En toch klopt er iets niet in dit ganse verhaal. Ik heb vertrouwen dat er ernstige mensen bij EBAY zitten die dit zeer neutraal en met gezond verstand zouden kunnen behandelen en oplossen.


mail van ebay:


Uit onze administratie blijkt dat er een bedrag van EUR 99,00 openstaat op uw eBay-account-IDE1016392970007, waarvan de betalingstermijn reeds is verlopen.Om te voorkomen dat u binnenkort niet meer kunt kopen en verkopen op eBay verzoeken we u vriendelijk het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen.


Ik wil absoluut geen beschuldigende vinger naar je uitsteken hoor beste Diane,   het klopt niet.


Het bedrag van EUR 99,00 wordt op uw PayPal-rekening in rekening gebracht tussen 30-apr-11 en 02-mei-11.


Wat heb je zelf verkeerd gedaan of waar ben je sloridg geweest. Indien je volstrekt gedaan hebt wat moest dan is het niet logisch dat Ebay je je broodwinning afneemt en dan dient zo'n zaak als de Uwe zeer goed onderzocht te worden.


Geen open geschillen (deze maand)


Vandaar, als ik het idee achter de Ebay etiquette lees van geloven in de goedheid van de mens dan moet hier een positief verhaal kunnen uit verder vloeien en kan Uw geval als een voorbeeld verhaal kunnen dienen tot verbeteren van de Ebay reglementen of net verstrengen, zowel naar koper als verkoper.


Allereerst mijn excuses voor de late reactie op uw mail.Ik begrijp dat u teleurgesteld bent over de beslissing die we hebben genomen.Ik kan u wel verzekeren dat wij pas maatregelen nemen op een eBay-account als wij hiervoor over voldoende bewijzen beschikken.Ik heb uw aangelegenheid nog eens bekeken om een fout van onze kant uit te sluiten. Daarbij heb ik vastgesteld dat de bewijslast die wij gevonden hebben, de beperking rechtvaardigt.Helaas zijn wij niet bevoegd om de eBay-regels te verwerpen. Indien u met onze beslissing niet akkoord gaat, kunt u volgens punt 15 (Mededelingen) van de gebruikersovereenkomst via de post een officiële brief sturen aan eBay Europe S.à r.l.Het volledige adres luidt:eBay Europe S.à r.l. (Société à responsabilité limitée)22-24 Boulevard RoyalL-2449 Luxembourg


Ik hoop dat dit goed komt. Alles eens eerlijk en rustig op een rijtje zetten,  eerst eens in eigen boezem kijken, hoe eerlijk ben je met jezelf,  indien je vind dat je alles juist en oprecht deed met de nodige bewijzen dan heb je het volste recht om te spreken en je te verdedigen.


Uw account werd beperkt omdat uw koperstevredenheid onvoldoende was. Voor dergelijke beperkingen raadpleegt eBay de mening van de verkoper niet.

Bericht 19 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Enerzijds als je naar je feedbacks kijkt dan frons ik ook even m'n wenkbrauwen.


 


Natuurlijk geloof ik je als eerste dat er oneerlijke kopers tussenzitten die je een onterrechte feedback geven.  Hier heb ik ook vaak mee te maken.


 


Toch blijf ik geloven in een zo goed mogelijke communicatie om zoveel mogelijk uit te sluiten dat kopers een opmerking of negatieve feedback kunnen geven.  Dat vraagt veel inspanning.  Goed opvolgen, zelf het tracknummer doorsturen, desnoods opbellen per telefoon.


 


Ik begrijp het hoor dat je je pissig voelt en zo heb ik me ook nog gevoeld maar als proffesionele verkopers kunnen we echt niet anders dan te plooien en zo goed als kan onze zakens te beheren en opvolgen.


 


Ik wens je veel moed Diana, probeer er uit te leren.  Tegen windmolens vechten neemt veel van je energie af, ik kan daar echt van meespreken.


 


Bereid alles goed voor en maak een nieuwe propere start.


 


Succes,  blijf er in geloven.


 


,-)

Bericht 20 van 32
laatste antwoord