annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ebay heeft mijn account geschorst!!

Ik geef hierbij iedereen de toelating om eens te kijken waarom?


Zie mijn feedback!!!


oja waarom?


***Informatie over het beleid omtrent "Niet-verkopende verkoper"***Verkopers moeten zodanig zakendoen dat kopers steeds tevreden zijn. Als een groot aantal kopers ontevreden is over de prestaties van een verkoper, is dit in strijd met het beleid voor wanprestaties van verkopers.


 


 


 

-- Bewerkt door comp-shop om 30 Mar 2011 14:23 CEST
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

ebay heeft mijn account geschorst!!

Beste Diane,


ook hier volgen wij dit draadje al een tijdje omdat wij allen als zakelijke verkopers misschien wel even kwetsbaar zijn als jij.


Daarom ging ik ook eens op zoek naar mogelijke oorzaken van het waarom van deze schorsing...


Nu, in de ebay-mail die ze je stuurden, zie ik in hoofdzaak 1 belangrijke zin die het probleem kan verklaren en dat is de voorlaatste zin:


"Uw account werd beperkt omdat uw koperstevredenheid onvoldoende was."


 


Dit zette me aan om eerst eens naar je feedbackprofiel te kijken en zag in je DSR-score dat de "Verzendtijd" relatief laag staat.


Als je dan gaat zien naar je laatste pagina feedbacks, komt er één constante terug als je "tussen de lijnen" gaat zoeken: vele feedbacks worden pas na 3-4 weken gegeven, sommige langer.


Het zou uiteraard altijd kunnen dat een koper pas meerdere weken later zijn feedbacks geeft maar als dit een constant verschijnsel is, dan vrees ik dat er wel degelijk een probleem is met de levering...


Je zou dit kunnen wijten aan BPost maar ook dit kan toch geen telkens terugkerend probleem zijn? Iedereen die verkoopt weet dat dit al eens kan voorkomen maar toch niet bij quasi alle zendingen?


Ik zou je dus echt aanraden net als winkelcentrum om eens eerlijk stil te staan bij het interne gebeuren wat betreft de afhandeling...


Om dit te staven, zou je best eens gaan zien naar je verkopersprestaties. Mogelijks zie je daar wel degelijk dat je de laatste tijd vrij veel lage scores kreeg qua verzendtijd.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

"Het zou uiteraard altijd kunnen dat een koper pas meerdere weken later zijn feedbacks geeft maar als dit een constant verschijnsel is, dan vrees ik dat er wel degelijk een probleem is met de levering...Je zou dit kunnen wijten aan BPost maar ook dit kan toch geen telkens terugkerend probleem zijn? Iedereen die verkoopt weet dat dit al eens kan voorkomen maar toch niet bij quasi alle zendingen?"


Kijk ik heb van in het begin gezegd dat er een probleem was in de verzending die BUITEN onze wil gebeurde. Ik kan hier niet compleet uit de doeken doen wat maar omdat onze pakjes onze naam stond (Compshop) verdwenen er een stapel...dankzij intern onderzoek bij B-post (ik kan hier weinig details over geven) is de oorzaak gevonden.


Wij hebben sommige pakjes 2x verzonden omdat wij niet echt wisten wat wel en niet verzonden was. Alle klachten gaan over verzenden niet ontvangen en/of te laat ontvangen.


ALLE Klanten die waarvan wij weten dat er iets mis was hebben op één of andere manier of hun geld teruggekregen  of hun goederen gekregen, sommige ZELFS BEIDE, (maar die hebben op 1 na geen kick gegeven) helaas heb ik hierdoor wel een pak negatieve ontvangen, waardoor mijn reputatie om zeep is . Hierdoor was /is de verkoop bijna totaal gestopt wat dus inhoud dat ik bijna de boeken moet sluiten.

Bericht 22 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

martijn@ebay.com
Community-lid


Dankzij intern onderzoek bij B-post (ik kan hier weinig details over geven) is de oorzaak gevonden.



 


Kan u me hiervan een bevestiging van B-post of de politie doorsturen naar mijn email adres aub (ik stuur het dan even door naar de correcte afdeling hier). Blijkbaar hebben we dat nodig om eventueel uw account terug vrij te geven. Indien u dat om de een of andere reden niet kan, kunnen we helaas niet veel voor u doen op dit moment.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 23 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

@martijn


"hiervan een bevestiging van B-post


of de politie doorsturen naar mijn email adres aub"



Ik heb een bewijs van klachtneerlegging bij de politie doorgestuurd naar je e-mail.



Diane

-- Bewerkt door comp-shop om 3 May 2011 15:54 CEST
Bericht 24 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

Wat ik wel niet goed begrijp Diane is dat je je feedbacks altijd beantwoordt met een feedback na je zelf eentje kreeg en dit telkens met heel lovende woorden...


Ook al lijkt de verkregen feedback onterecht in je reacties op de ontvangen feedback.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 25 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

@zijspoor


wel ik geloof in het volgende.


"We moedigen u aan om anderen te behandelen zoals u zelf wilt worden behandeld."



En ik WEET dat ik correct handelde, alleen de omstandigheden wijzen op het tegendeel. Ik heb nu reeds 5 negatieve reacties waarvan de auteurs vragen om deze aan te passen, maar dit gaat niet omdat ik geen correcties meer kan doen. Ik begrijp niet waarom Ebay hier een limiet op zet? Als een koper van mening is dat hij de feedback wenst aan te passen dan zal HIJZELF wel beslissen eventueel of hij die wenst aan te passen of niet en dan kan hij vragen om een feedback wijzeging te doen aan de verkoper. Ik begrijp het nut van die limiet niet? 4 op 1000 !


Diane

-- Bewerkt door parts-diane om 6 May 2011 8:24 CEST
Bericht 26 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,


 


Als u uw quota van feedback herzieningen (5/1000) heeft opgebruikt kan u nog altijd vragen aan uw kopers om ons een mailtje te sturen met de vraag om hun feedback voor u te verwijderen (aanpassen kan dan niet meer).


 

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 27 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

martijn@ebay.com
Community-lid

oh ja bijna vergeten: ze kunnen ook een follow-up nalaten op hun achtergelaten feedback waarin staat dat die niet meer van toepassing is waarna u bij ons een aanvraag kan indienen om die feedback te verwijderen

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 28 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

@martijn


"Als u uw quota van feedback herzieningen (5/1000) heeft opgebruikt kan u nog altijd vragen aan uw kopers om ons een mailtje te sturen met de vraag om hun feedback voor u te verwijderen"


Er is toch iets mis hoor met jullie interne communicatie. Antwoord aan één van mijn kopers.


Ebay kan noch een feedback verwijderen, noch aanpassen.


U dient uw transactieprobleem samen met uw verkoper op te lossen.



Voila, de kring is rond en Ebay zit nergens tussen.


Diane

Bericht 29 van 32
laatste antwoord

ebay heeft mijn account geschorst!!

martijn@ebay.com
Community-lid


@martijn


"Als u uw quota van feedback herzieningen (5/1000) heeft opgebruikt kan u nog altijd vragen aan uw kopers om ons een mailtje te sturen met de vraag om hun feedback voor u te verwijderen"


Er is toch iets mis hoor met jullie interne communicatie. Antwoord aan één van mijn kopers.


Ebay kan noch een feedback verwijderen, noch aanpassen.


U dient uw transactieprobleem samen met uw verkoper op te lossen.


 


Voila, de kring is rond en Ebay zit nergens tussen.


Diane



 


Hoi Diane,


Kan je me even die koper die dat berichtje van ons ontvangen heeft zijn userid doorsturen via mail? Dan laat ik dat hier even escalleren. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 30 van 32
laatste antwoord