annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internationale zendingen belemmerd door aswolk?

ik heb veel internationale klanten, zowel in Europa als overzee ...

Nu vroeg ik mij af :
1. Is het niet beter van mijn zendingen voor 'verdere' bestemmingen achter te houden en slechts te versturen als het luchtruim weer open is voor luchtverkeer?
2. Australië, USA, Japan : ok, deze gaan zeker per vliegtuig, maar Europese bestemmingen als Duitsland, Italië, Griekenland, UK ... gaan deze ook per vliegtuig, of eerder via de weg of trein ... of kan ik deze zendingen voor deze landen wel opsturen?

dank
Tony
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Ik heb hier het tegenovergestelde voor. Mijn voorraad slinkt en mijn pakketten zijn ergens in Kazachstan verzeild geraakt op hun reis van China/Korea naar hier.¨Pfff...

Photobucket
Bericht 11 van 13
laatste antwoord

Er lijkt stilaan enige verbetering in zicht te zijn, tenminste als de Eyjafjallajokull niet opnieuw heviger uitbarst. ;-)

m.

m.
Bericht 12 van 13
laatste antwoord

Verbeteringen in zicht ja als de Ey.... indd. niet opnieuw heviger uitbarst.

Maar ik meen in de nieuwsberichten van enkele dagen terug gehoord te hebben dat de aswolk zich richting Noord-Amerika zou gaan begeven, Boven Europa zou ze wegdrijven om dan vervolgens boven Oost Europa en Rusland te gaan zweven (mee met de wind natuurlijk)

In hetzelfde nieuws werd gezegd dat de stofdeeltjes pas zullen verwijderd zijn als er een regenbui optreed die het stof op de grond doet vallen.

Dus voor Europa is de situatie momenteel beter maar de stofwolk verplaatst zich naar andere oorden zolang ze niet is neergedwarreld.

Verder heb ik ergens een vrees dat de autoriteiten het vliegen hebben toegestaan onder druk van de vliegmaatschappijen en andere belanghebbenden. Ik begrijp dat deze instanties momenteel miljoenen verliezen lijden maar het gaat per slot van rekening toch over mensenlevens. Een testvlucht met een leeg vliegtuig is nog lang niet hetzelfde als een vlucht die volgeladen is met enkele tonnen materiaal en mensen. Hopelijk krijgen we morgen geen nieuwsbericht van één of andere crash.
Bericht 13 van 13
laatste antwoord