op 06-09-2012 13:37
Op 23/08 verkocht ik een nintendo 3ds met spelletjes.
Koper betaalde meteen omdat ze daarna op reis vertrok voor een dag of 10.Na de betaling te hebben ontvangen, heb ik dan ook meteen het pakje via taxipost verzonden.Nu is ze toch al enkele dagen weer thuis(zou toch moeten) maar het pakje werd nog niet opgehaald.
Dinsdag is de periode van bewaring van 14 dagen voorbij en wordt het zeker weer teruggestuurd naar mij.Ik heb de koper hiervoor ook al gewaarschuwd in een mail maar ook daarop komt er geen antwoord.Weet niet wat ik hiervan moet denken.Is de eerste keer in al die jaren dan ik dat tegenkom...
op 06-09-2012 17:45
Blijkbaar had de koper je dus verwittigd dat ze meteen op reis vertrok na de betaling. Had je dan niet kunnen afspreken om het pakje op een latere datum te versturen ?
Indien ze voor tien dagen vertrok en ze is terug thuis maar haalt het pakje niet op, ja, dan is dat jouw fout niet hé.
Voor mij is het dan logisch dat ze voor een tweede verzending nogmaals een verzendkost zal moeten betalen.
op 06-09-2012 19:44
op 06-09-2012 20:57
Idd, één telefoontje kan helpen om tot een simpele oplossing te komen. Maar het is ook wel een beetje laks van de koper om niet te reageren op een mailtje van de verkoper.... ofwel ligt die koper nu nog in het zonnetje ergens waar het heter is dan hier... kan ook hé !
En uiteraard is het altijd leuk om naar tevreden kopers te streven. Maar er zitten moeilijke gevallen tussen hoor........
op 07-09-2012 03:15
Persoonlijk zou ik afgesproken hebben met de koper om te wachten met verzenden totdat hij/zij terug thuis was, nu zit je misschien met het probleem dat het pakje zal terugkomen zodat je 2x de verzendkosten zal moeten betalen.
Ik denk dat de koper iets langer dan 10 dagen op verlof is en dat hierdoor het pakje terug naar afzender zal komen, wat helaas niet prettig is voor koper en verkoper.
op 07-09-2012 10:43
Zoals er al een paar hier zeiden: ik zou in dit geval toch ook het object even weerhouden hebben en een datum afgesproken waarop het pakje kan verstuurd worden.
De koper liet duidelijk weten onmiddelijk op vakantie te vertrekken, dus had het ook weinig zin toch om het direct na betaling te versturen en dat de koper niet antwoord op je meail kan veel oorzaken hebben... enig idee hoeveel post en mails je mag doorworstelen als je tien dagen niet thuis en op de PC bent geweest???
Laat ons hopen dat het toch nog terecht komt zonder problemen.
op 07-09-2012 19:21