annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

radeloos aan het worden

hallo allemaal

ik ben onlangs een winkeltje en zo begonnen hier op ebay

ik betaal hier flink voor vind ik,maar wat heb ik er aan???

ik heb de verkoperslimiet en kan NIKS verkopen

hoeveel zin heeft het eigenlijk nog,ik heb positieve feedbacks ik heb mooi het geld van mijn paypal laten peuteren (daar staat geen limiet op zeker) en heb nu 12 fb score het is nog niet veel maar geef toe een leuke start en meer dan genoeg informatie voor ebay om te kunnen zeggen 'ze is betrouwbaar' zou je toch denken he

maar nee hoor!! vragen over hoe het loopt met de verkoperslimieten en wat de regels zijn (probeer maar es uit te zoeken hier op ebay.be hoe het in elkaar zit) lopen steevast uit op een sisser van formaat mailen helpt niet bellen al even min

wat is hier nu gdvd de bedoeling van,ik heb gegoogled naar deze verkoperslimieten en alles wat ik vond was negatief en kwam neer op 'ze willen geen kleine verkopers meer' liever grote walvissen dan guppies klinkt het dus...

is er überhaupt iemand die ook es een verkoperslimiet gehad heeft die me kan zeggen wanneer het opgeheffen werd???

ik vraag het hier want rechtsreeks aan ebay vragen is totaal zinloos en ik ben het beu om computeringegeven antwoorden te krijgen

graag had ik dit opgelost gezien

mvg

cindy

Bericht 1 van 17
laatste antwoord
16 ANTWOORDEN 16

radeloos aan het worden

hallo,

heb bij de start van mijn winkel ook verkoopslimieten gehad, maar als zakelijk verkoper is dat natuurlijk niet aangenaam, ik heb hiervoor gewoon contact opgenomen met ebay met de melding dat ik een zakelijk verkoper ben met btw nummer en dit mijn broodwinning is, de verkoopslimieten werden daarna opgeheven, dus misschien een idee als u een handeltje wil opstarten is misschien een btw nummer aan te vragen en alles officieel te doen en niet zwart zoals zovele.

Volgens mij zijn de verkoopslimieten vooral daarom ingesteld, zodat particulieren niet met massa aanbiedingen de broodwinning van de eerlijke zakelijke verkopers zouden afsnoepen.

Hopende u hiermede te hebben vooruit geholpen

Mvg

4allshop outlet store

Bericht 2 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

als je een btw nummer aanvraagt dan geef je toch aan dat je zelfstandig bent toch?

ik ben invalide en heb een weduwenpensioen,dus verlies ik dat...

ik vind het toch maar een raar gedoe hoor....

of zie ik dit verkeerd??

cindy

Bericht 3 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

Dus om het zwart wit te zeggen... ben je op dit ogenblik een "zwartwerker"...

of je stopt...of je vraagt en BTWnummer aan...met alle papierwerk die erbij komt... je mag tot 5800 euro gaan om geen BTW te moeten betalen...maar je MOET het wel aangeven...

D.

Bericht 4 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

Er zijn hier een paar dingen die ik niet begrijp... op korte tijd heb je acht items verkocht, volgens mij geen slecht begin en geen reden tot klagen, maar ik vraag me af waarom je nu persé een winkel hier wil beginnen? Als particuliere verkoper is een winkel op Ebay helemaal niet interessant ivm de bijhorende kosten... als het je bedoeling is, (en ik heb die indruk gezien je klaagzang) om hier "bij te verdienen", ben je wel met vuur aan het spelen enne... wie zijn gat verbrand....!

Anderzijds, als je hiermee door wil gaan (ik vind momenteel geen enkele aanbieding van jou) moet je je dringend informeren VOORDAT je hiermee begint! Er zijn mogelijkheden dat gepensioneerden officieel een bepaald bedrag per jaar mogen bijverdienen, zelfs op zelfstandige basis, met behoud van je pensioen.

Wat ik me ook afvraag: je aanbiedingen bestonden bijna uitsluitend uit Lego, is dat Lego van je kinderen en/of kleinkinderen, maw: persoonlijk bezit of koop je aan met de bedoeling met winst te verkopen? In dat laatste geval ben je strafbaar want je bent idd "in het zwart" bezig... je weet nooit wie er hier allemaal meeleest, maar pas op... er zitten hier van die sujetten die zonder meer de belastingsdienst durven tippen... kijk uit dus met wat je hier op het forum allemaal openbaart en wat je Ebay doet!

Bericht 5 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

Invalide en weduwenpensioen?

Zou je niet beter gaan profiteren van het leven?

Anders sluit ik mij ook aan bij de anderen, vraag een btw nummer aan en doe het officiëel.  Niets belet je om iets bij te verdienen maar van zodra je aankoopt om te verkopen ben je een handelaar.

Succes.

Bericht 6 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

Invalide en weduwenpensioen?

Zou je niet beter gaan profiteren van het leven?

Profiteren van het leven???

Een weduwepensioen is geen synoniem voor een fortuin hé, alles hangt af van het beroepsverleden van je overleden echtgenoot en diens verdiensten en/of je zelfs ooit gewerkt hebt, de ene krijgt met geluk zo'n 1500€ per maand, terwijl een ander het mag stellen met de helft.

Veel gepensioneerden kunnen niet "van het leven proteren", maar mogen (of moeten)  zien "te overleven"

Bericht 7 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

Hoeveel stuks kan je dan max plaatsen met koperslimiet?

Photobucket

Bericht 8 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

En als ebay je het te moeilijk maakt denk eraan dat er nog andere site's zijn (zeker één welbepaalde) waar je.

- niets hoeft af te geven van uw verkoop.

- niets moet betalen voor foto's

- ze je geen paypal door de strot rammen

- en ook nog eens beter verkoopt, glorietijd van ebay is gedaan (naar mijn menng)

Photobucket

Bericht 9 van 17
laatste antwoord

radeloos aan het worden

hopla, daar zijn we weer vertrokken, je schrijft iets en bingo, daar gaan we weer voor een discussie die niets met het onderwerp te maken heeft.

profiteren van het leven is voor mij NIET synoniem van veel geld hebben en veel geld uitgeven.

profiteren is proberen gelukkig te zijn met het weinige dat je ook hebt!

ik heb ook al 4 jaar geen vakantie genomen, geen reisje gemaakt en ook reizen is niet synoniem aan "profiteren van het leven".

profiteren neigt voor mij meer naar de richting van een zekere vrijheid en elk leeft volgens z'n behoeften.

wat is profiteren van het leven?  op terrasjes zitten en je dik gaan vreten op restaurant?  3, 4 reizen maken op een jaar?  voor de één misschien wel, voor de andere niet.

voor mij is profiteren een keer de riem afleggen en wat stoom gaan aflaten, wandeling doen, fiets rijden, iets lekkers klaar maken en ervan genieten, .... hoeft dus al bij al geen geld te kosten.

alleeez, heb weer even het forum geproefd en ben weer weg voor een tijdje,  ga wat profiteren van de rustpauzes die ik heb in plaats van op dat forum te lezen.

,-)

Bericht 10 van 17
laatste antwoord