annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vraagje ivm postzegels / De Post

hallo, ik heb hier een lot postzegels gekocht van een verzamelaar, allemaal gewone postzegels met Eurowaardes al, maar van alles en nog wat : velletjes, vogeltjes, toeristische zegels etc...

Nu is mijn vraag : ik moet een paar aangetekende enveloppes (niet-genormaliseerd, gewicht 70g) versturen naar de USA.
Als ik kijk op de site van De Post is de prijs 3,15 EURO voor USA + 4,60 EURO voor aangetekend = samen 7,75 EURO.

Ik heb nu op elke enveloppe een paar postzegels gekleefd, die samen telkens 7,75 EURO geven.

Nu vroeg ik mij af : dat mag toch hé?
De postloketbediende zal dat toch aanvaarden?

alvast bedankt voor de antwoorden !
Tony
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Natuurlijk mag dat (als het Belgische postzegels zijn natuurlijk..:^O).

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

ik dacht het wel, maar wilde zeker zijn (je hebt nu van die Albert-zegels met 3 en 4 op en zo ... kon zijn dat enkel deze toegelaten werden)

bedankt !
Tony
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Je kan natuurlijk wel op een in het dispatchcentrum werkende postzegelverzamelaar vallen ...

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

je gaat mij toch niet zeggen dat er volk bij de post werkt die speciale postzegels pikt ...

Ik verstuur al mijn Belgische zendingen gefrankeerd met oude Belgische postzegels (in BF), veel speciale met toeslag en uit velletjes erbij, en ik heb nog nooit een Belgische zending gehad die niet aankwam ...

Daarenboven zijn de enveloppes voor de USA aangetekend hé...
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Dit klopt niet helemaal: ik ging recent ook naar het postkantoor om een zending binnen de EU te verzenden (enveloppe) en kreeg de opmerking dat de zending met de nieuwe internationale postzegels moesten gefrankeerd worden.(EU/Niet-EU zegels)
Bericht 6 van 9
laatste antwoord

het is in alle geval gelukt bij mij, al deed de beambte wel moeilijk erover, maar toen ik zei dat op de site van de post niets staat dat het EU-zegels moeten zijn, zuchtte ze eens en stempelde ze mijn enveloppes af
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Bij mij hebben ze zelfs ooit eens de groene kilopost-zegeltjes willen weigeren tot ik hen wees op de e-shop van hun eigen bedrijf waar deze zegels te koop staan...

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Voor zover ik weet mag je postzegels kleven zoveel je wil en welke je maar wil zolang de waarde overeenstemt met de kostprijs van de zending.
Als je gewone zegels kleeft, dan wel steeds bij internationale zendingen een extra "vliegerke" (Prior-klevertje) plakken.
Bij de andere ook best hoor want ondanks het feit dat daar wel al prior op staat, wordt dit al te vaak door buitenlandse postdiensten over het hoofd gezien!

Bericht 9 van 9
laatste antwoord