annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

teruggestuurd object niet aangekomen

Een object wordt betaald en keurig opgestuurd.

De koper geeft (neutrale) feedback, en beweert het object terug te hebben gestuurd.

De verkoper krijgt het object niet aan, en betaalt natuurlijk niet terug.

De koper dreigt een geschil op te starten wegens niet terugbetalen van een teruggestuurd object.

Bestaat dergelijk geschil ?

Wat moet de verkoper doen ? Hij kan toch moeilijk terugbetalen zonder het object te hebben teruggekregen ?
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

teruggestuurd object niet aangekomen

moeilijke zaak!

Zelf een geschil openen bij paypal.

Ben benieuwd naar de andere reacties want zelf heb ik het tot nu toe nog niet meegemaakt.

succes, hopelijk komt dit goed.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

Zelf een geschil openen bij Paypal ????

Wat voor geschil dan wel ?

Er is trouwens niet gezegd dat de betaling via PP was gebeurd !





Bericht 3 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

huwitte
Community-lid
Is er betaald met PayPal?
Is er verstuurd met tracking?
Is er teruggestuurd met tracking?
Kan u misschien het objectnummer geven?

De koper kan een geschil en claim “object sterk afwijkend van de beschrijving” openen. Hoe dit afloopt hangt ondermeer af van bovenstaande factoren.

Met het eBay van vandaag, zeker als het over geen grote bedragen gaat, stelt men best de koper tevreden, ook al wordt men daartoe niet gedwongen.



Bericht 4 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

Beste Huwitte,

onafgezien van wat de situatie was in realiteit :

stel dat het object NIET via PP was betaald, en per gewone post zonder enige tracking zowel was verstuurd als teruggestuurd ?

Ik lees dat neutrale feedback is gegeven, wat reeds een sterk vermoeden schept dat het object bij de koper was toegekomen.

Tevens beweert de koper het object te hebben teruggestuurd : dat kan moeilijk zonder het eerst te hebben ontvangen ?

En stel dat het WEL via PP is betaald, en het door jou gesuggereerde geschil wordt geopend : als de verkoper verklaart het object terug te betalen, maar het eerst wil terugkrijgen, hoe reageert PP dan ?





Bericht 5 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

huwitte
Community-lid
Ik weet het niet, met PayPal weet men nooit. 😐

Uit de Paypal gebruikersovereenkomst vooral dit zinnetje:

13.5.5 Hoe wordt de claim opgelost?
Wanneer een geschil in een claim is omgezet, zal PayPal een uiteindelijke beslissing nemen in het voordeel van de koper of van de verkoper. . . . PayPal behoudt zich het recht voor naar eigen inzicht een beslissing te nemen in het voordeel van koper of verkoper, op basis van criteria die PayPal passend voorkomen. . . .




Bericht 6 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

A la tête du client ...

En indien geen PP-betaling ?





Bericht 7 van 8
laatste antwoord

teruggestuurd object niet aangekomen

huwitte
Community-lid
Men kan de verkoper in dat geval niet dwingen tot terugbetaling. Denk dat het ergste dat de verkoper in dat geval kan overkomen een slechte feedback is (die al gekregen is) en een melding wegens niet opgelost geschil.

6. Geschil sluiten
U kunt de verkoper rapporteren bij het team Regels en Veiligheid als deze niet binnen de 10 dagen reageert of indien nodig ook op elk moment nadat de verkoper reageert (bijvoorbeeld indien de reactie ongepast is).

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/item-not-received.html#close



Bericht 8 van 8
laatste antwoord