annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Auto invoeren uit USA

Wat is de eenvoudigste en veiligste manier om een auto (oldtimer) uit de USA in te voeren naar België. Mensen die ervaring hebben op dit vlak gelieve te reageren aub. Dit om geen al te nare ervaring op te doen.
Alvast bedankt op voorhand.B-)
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Re: Auto invoeren uit USA

Geweldige wagen die camaro, maar je kan ze ook gewoon in Belgie kopen hoor, geef maar eens camaro in op een site zoals Kapaza, daar heb je al verschillende aanbieders, zowel nieuw als tweedehands.

Photobucket

Photobucket

Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Trouwens, je gaat toch voor de 6,2 V8 hoop ik en niet de tamme zescilinder?
Denk eraan, wat is beter dan cilinderinhoud? ... meer cilinderinhoud.

Photobucket

Photobucket

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Je kan ze inderdaad ook hier kopen maar als ik uitreken wat het me zou kosten om hem in de US te kopen en dan te transporteren en invoerrechten en BTW betaal dan kom ik ongeveer op een 26000 euro, de prijzen die je in ons belgenlandje vindt zitten op minstens 32000 en eerder 39000 euro. Toch wel geen klein verschilletje, are als mijn rekensommetje klopt tenminste.(-8% US btw + 10%invoerdinges, + 21% btw en een 1000 a 2000 euro voor het transport)

En idd CC's zijn leuk, maar ik zou toch maar voor de V6 gaan, het verbruik is daar de reden voor. Ik rijd redelijk wat af op een jaar en ik zou deze gozer met LPG willen uitrusten en zo elke dag in brute stijl naar het werk rijden. Die V6 lijkt me wel sterk genoeg en anders gaan die banden er waarschijnlijk ook echt wel te snel aan gaan.
Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Het prijsverschil moet hoog zijn want om je wagen in zijn geheel toe te krijgen dien je die te laten vervoeren in een container. Daarbij dien je extra verzekeringen te nemen want eigen aan zeevervoer heeft een kapitein bijvoorbeeld het recht om je container in zee te kieperen als de stabiliteit van het schip in het gedrang komt.

Het prijsverschil dient hoog te zijn.

En om je Amerikaans voertuig hier ingeschreven te krijgen dien je een gelijkvormigheidsattest te kunnen voorleggen (wat inhoudt dat een identiek model hier in Europa reeds aanwezig was).

Er staan je hoge extra kosten te wachten. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Een Amerikaanse oldtimer invoeren is echt niet zo moeilijk. Ik heb er nu al 2 naar Brugge gehaald en al het werk ervoor viel best mee. Transport doe ik via Ro-Ro en afhandeling in Zeebrugge via Zeemar. Keuring is echt niet zwaar ( je wil trouwens toch zelf een veilige wagen ! ) als je voor een O-plaat gaat.
Een echte nieuwe auto kan je idd niet kopen in de USofA, en de eenmalige homologatieprocedure ( als particulier ) valt ook wel tegen hoor.
Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Hello jongens,

Zelf ben ik al jaren actief in de autoscene en importeer ook wel eens wat.
De wachttijden zijn tegenwoordig niet meer te doen en ik heb er een groep op facebook voor opgericht.
Feel free to join and spread the word, we hebben er allen baat bij.
Bij de rubriek info staat alles uitgelegd.
Greets Olds

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=363893726237
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

ZOEK EEN AC COBRA IN TE VOEREN UIT ENGLAND.

WAT ZIJN DE KOSTTEN EN PAPIERWERK DAARAAN VERBONDEN ????

GRTS TONY

Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Om een oldtimer in te voeren uit het buitenland, ook uit een niet-EU land kan je alle inlichtingen krijgen bij de  BOFV, Wetstraat 44 1040 Brussel, tel: 0495 389812, email: sec @ bfov-fbva.be, website: www. bfov.be

Bericht 18 van 18
laatste antwoord