annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending -probleem

Gisteren een object verkocht met nu-kopen, was aangeboden met gratis verzending (binnen Belgie uiteraard). Koper is een Nederlander en eist nu dat ik het gratis naar hem verzend zoals vermeld in de aanbieding. Verzendkosten naar Nederland zijn 9,60 euro ik wil er wel 5 aftrekken (tarief België) maar de rest zou hij toch moeten betalen.
Objectnr. 270487059200
Wie heeft er gelijk?
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Het is een aanbieding met meerdere stuks. Die koper heeft gisteren gekocht, en vandaag hebt u de verzendvoorwaarden nog gewijzigd. De koper (en eBay) heeft een link waarop hij de verzendvoorwaarden nog kan zien op het ogenblik dat hij gekocht heeft. Wij kunnen dat niet!

Bericht 2 van 21
laatste antwoord

Ik heb de verzendkosten vandaag aangepast om misverstanden te vermijden voor de overige objecten die ik aanbied. Maar gratis verzending slaat toch sowieso op binnenlandse verzending?
Bericht 3 van 21
laatste antwoord

Niet noodzakelijk. Het hangt ervan af hoe het verzendvak ingevuld wordt.

Voorbeeld: Dit is een Duitse aanbieding die volgens de aanbieding wereldwijd gratis verzendt, ook naar Nederland:
Object nummer: 200407581092

Bericht 4 van 21
laatste antwoord

Ik heb enkel gratis verzending aangevinkt bij binnenlandse verzending. Internationale verzending was aangeboden maar er waren geen verzendkosten vermeld (niet ingevuld).
Bericht 5 van 21
laatste antwoord

Als dat zo was had de koper beter moeten kijken, dan had hij gezien dat de gratis verzending alleen voor België vermeld was.:-(

Bericht 6 van 21
laatste antwoord

Hier de gedupeerde "koper".
De verkoper heeft verzuimt te vermelden dat de aanbieding op de Nederlandse ebay is gedaan. Met daarin in de omschrijving dat de verzending inbegrepen is.

Na mijn aankoop heeft de verkoopster zowel de aanbieding omschrijving als de verzendvoorwaarden gewijzigd.
Ik heb het artikel op 20 november om 21.20 uur gekocht.

Zie wijzigingsschema hieronder van ebay:

De verkoper heeft de volgende objectgegevens herzien:
Datum Tijd Gewijzigde gegevens

20-nov-09 22:34:01 CET Beschrijving
21-nov-09 11:17:20 CET Verzendvoorwaarden

Ik geloof dat het welles nietus spelletje inmiddels achterhaald is.

Jammer allemaal hoor.
Bericht 7 van 21
laatste antwoord

ik plaats nooit objecten op ebay Nederland, altijd op de belgische site maar ze zijn wel bekijkbaar en beschikbaar voor Nederlanders.
Bericht 8 van 21
laatste antwoord

De enige reden dat ik de beschrijving heb aangepast is dat ik nog 3 zo'n computers aanbied en één en ander wilde verduidelijken zodat in de toekomst geen discussie meer mogelijk was. Ik heb het aangekochte object niet gewijzigd, dat kan ik ook niet, maar enkel mijn actieve aanbiedingen.
Bericht 9 van 21
laatste antwoord

Tenslotte heb ik de koper de mogelijkheid aangeboden de aankoop te annuleren en die neemt ze niet aan, ze wil het liever moeilijk maken.
Ik heb net het object eens bekeken op ebay.nl. en daar is het nóg duidelijker: in het vak "verzending en betaling" staat duidelijk vermeld: gratis verzending naar België. Die 4 euro voor Nl heb ik recent toegevoegd, daarvoor was het tarief niet opgegeven. Er stond gewoon
"Wordt wereldwijd verzonden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende verzendkosten en -services."
Bericht 10 van 21
laatste antwoord