annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending -probleem

Gisteren een object verkocht met nu-kopen, was aangeboden met gratis verzending (binnen Belgie uiteraard). Koper is een Nederlander en eist nu dat ik het gratis naar hem verzend zoals vermeld in de aanbieding. Verzendkosten naar Nederland zijn 9,60 euro ik wil er wel 5 aftrekken (tarief België) maar de rest zou hij toch moeten betalen.
Objectnr. 270487059200
Wie heeft er gelijk?
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Kreeg net dit bericht van koper:
Ik zit uitsluitend op ebay nederland. Ben nog nooit op ebay Belgie geweest.
Blijkbaar heeft u met de wijzigingen doorvoeren ook dat verandert...

Kan iemand haar eens uitleggen dat objecten aangeboden op ebay Belgie ook zichtbaar zijn op ebay.nl als ze opgegeven zijn voor internationale verzending?
Als je het object controleert, zie je toch duidelijk in het webadres ebay.be?
Bericht 11 van 21
laatste antwoord

Als je op eBay Nederland zit te koekeloeren naar aanbiedingen dan zie je automatisch ook de aanbiedingen van Belgische verkopers.
Alleen als Belgische verkopers aanklikken dat ze uitsluitend binnen België verzenden dan niet.

Bovendien zien Nederlandse kopers, als ze tenminste kijken en lezen, rechts een vakje Overige objectgegevens
waar het Objectnummer en de Objectlocatie: b.v. Antwerpen, België staat vermeld.

Wat een gezeur zeg.

Wordt verzonden naar: Wereldwijd

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 12 van 21
laatste antwoord

Wordt verzonden naar: b.v. Wereldwijd

Dat hangt daar nu zomaar in de lucht :-), maar dat staat ook nog in dat vak vermeld.

Bericht 13 van 21
laatste antwoord

Bedankt! Dacht al dat het aan mij lag 🙂
Heb intussen al mogelijkheid om te annuleren aangeboden alsook toch gratis verzending (zal maar voor sinterklaas spelen zeker) en nog is koper niet tevreden!
Bericht 14 van 21
laatste antwoord

Tja, Nederlanders he.... :^O

Bericht 15 van 21
laatste antwoord

Oei Eva, ik zie nu je reactie van gisteravond laat pas....wat ben jij grof zeg. En dan nog niet te spreken over joaquin-antique. Wat een vooroordelen.

Dat de mensen zo lief zijn uit Belgie, het vooroordeel van de Nederlanders gaat niet voor iedereen op!

Fijne dag!!?:|
Bericht 16 van 21
laatste antwoord

O ja meelezers, ik had het geld INCL. verzendkosten al voor het lezen van bovenstaande reacties overgemaakt.
Bericht 17 van 21
laatste antwoord

@noukertje

Sinds kort kan een verkoper zijn aanbiedingen van meerdere objecten met vaste prijs wijzigen, zelfs als er voor die aanbiedingen al een verkoop geweest is. Als de verkoper de aanbieding heeft herzien sinds u voor het laatst een object van deze verkoper kocht, zult u een link “Aangekocht object bekijken” zien op de objectpagina. Via deze link gaat u naar de versie van het object dat u hebt gekocht. Dan ziet u de originele aanbieding zoals ze verscheen op het ogenblik van de verkoop.

De aanbieding in kwestie is geplaatst op benl.eBay.be. Dat ziet men aan de rubriek die er boven de aanbieding te zien is “Speelgoed & Modelbouw > Praktisch & Educatief > Educatief Speelgoed”. Als de aanbieding op eBay.nl geplaatst was, was dat “Speelgoed en spellen > Educatief speelgoed” geweest voor hetzelfde rubrieknummer. Men kan de eBay site van plaatsing van een aanbieding niet meer wijzigen bij een lopende aanbieding. Maar deze aanbieding is ook standaard te zien op eBay.nl omdat er een overeenkomend rubrieknummer is en er verzonden wordt naar Nederland.

Die indicatie gratis aanbieding kan verwarrend zijn. Als men op eBay.nl door de rubrieken bladert kan men bij deze aanbieding in sommige omstandigheden die gratis aanbieding zien staan in het bovenste gedeelte van de aanbieding (hangt er van af wat u voorheen bekeken en aangeklikt hebt op eBay.nl, een cookie houdt uw laatste gekozen locatie bij). Maar als u dan onder de "verzendingen en betalingen" tab kijkt ziet u dat dit alleen naar België opgegeven is.

Bericht 18 van 21
laatste antwoord

Even verduidelijken dat de koper deze morgen correct heeft gereageerd en betaling heeft overgemaakt.
Na het lezen van dit draadje vindt ze mij blijkbaar grof terwijl ik enkel feiten heb aangehaald. Ik heb van haar mailtjes gekregen waarin ze me beschuldigd van liegen, zo'n taal heb ik nooit gehanteerd.
De koop is tot een goed einde gekomen, hoewel ik op deftige feedback niet zal moeten rekenen.
Bij deze hoop ik dan ook dat dit topic afgesloten kan worden.
Bericht 19 van 21
laatste antwoord

En dan nog niet te spreken over joaquin-antique.

Ja zeg, je moet wel een beetje gevoel voor humor hebben hoor. Ik ben zelf een Nederlandse. :^O :^O :^O

Bericht 20 van 21
laatste antwoord