annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten bij aankoop in USA

Heb net ook een verhitte discussie met een douanebeambte achter de rug.
Had op eBay een electronisch toestel gekocht voor 305 USD, zijnde 240 USD (verkoopbedrag) + 65 USD (shipping costs), met de huidige dollarkoers was dit goed voor zo'n 203 €. Dacht dat ik een goede zaak had gedaan, want dat ding kon je hier ook kopen maar niet voor minder dan 310 €.
Na het invullen van de formulieren voor postale dedouanering, komt de man van taxipost de week erop (ondertussen al na zo'n 3 weken) me nog eens 105 € taksen vragen.
Heb aanvankelijk geweigerd en daarop contact opgenomen met de douane.
Wat blijkt ? Ze rekenen als volgt :
1) 14% invoerrechten op het factuurbedrag (ook op verzendingskosten want het verzenden wordt als een dienst aanzien)
2) + 25 € administratiekosten douane
3) op het totaalbedrag aldus bekomen nog 'ns 21% BTW.
4) dus in totaal kwam het op 308 €, 'k had het dus beter in België gekocht, dan had ik hier nog van de garanties kunnen genieten.

Voor klachten, zei hij me laconiek, 1 adres, stuur een brief aan Didier Reynders. Een regelrechte schande is het !

En zeggen dat ik hetzelfde op eBay vanuit de UK had kunnen laten afkomen voor 210 €, slechts 7 € duurder, hoe dom kon ik zijn ?

't Zal me in elk geval geen 2de keer overkomen.

Laat het de lezer een les zijn !
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Invoerrechten bij aankoop in USA

wicky_de_viking
Community-lid
De kosten die de douane berekend heeft zijn correct en had je zelf op voorhand kunnen berekenen. De invoerrechten zijn op Europees niveau geregeld - zoek in Google maar eens op TARIC CODES DOUANE. Het 'projectietoestel voor beeld' dat je aangekocht hebt wordt daar vermeld met 14% invoerrechten (Didier kan daar niks aan doen). BTW dien je altijd te betalen en bedraagt inderdaad 21% voor deze projector (ook dit is niet de fout van Didier). 25 euro kosten zijn standaard. Als vuistregel tel ik steeds 1/3 extra bovenop de prijs indien ik iets invoer van buiten de EU - dan weet je meteen zonder groot opzoekwerk of het de moeite loont om buiten de EU te kopen.
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Invoerrechten bij aankoop in USA

Ik koop niets van buiten de EU ! :-)

m.


m.
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Invoerrechten bij aankoop in USA

joaquin-antique
Community-lid
@mikmak

Ik wel en veel maar ik laat het naar Nederland sturen. :-p





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Invoerrechten bij aankoop in USA

Nog een vraagje aub.
Volgens ik kan nazien zouden de taks invoerrechten bij aankoop van een lithografie kunst uniek stuk 0% bedragen.
Is dit juist ?
Met dank voor jullie reactie.
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Invoerrechten bij aankoop in USA

Spytig dat iemand het moet ondervinden maar goed dat hy er mee naar buiten durft komen want de term fiscus gebruiken is als heilig schennis.ben ook met iets soortelyks bezig en ben er in ieder geval mee gewaarschuwd.ik dank u.peter
Bericht 6 van 6
laatste antwoord