annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kiala krijgt 10 op 10 !

Als het goed is mag het ook gezegd worden.

 

Had een kastje verkocht en deze opgestuurd met Kiala.   In de voorwaarden van Kiala staat duidelijk dat het pak stevig moet zijn en dat het kan vallen en dus moet bestand zijn tegen schokken.

 

Het was een klein kastje, volledig in hout en heb het met bubbelplastiek en twe keer in een doos, dus extra stevig ingepakt verstuurd.

 

Heb er foto's van getrokken, ik doe dit steeds als bewijs.

 

Na een week krijg ik een mail van de koper, het kastje is zeer erg beschadigd, ik vraag de foto's op van de koper en overduidelijk zie je dat die kast van zeer hoog moet gevallen zijn, dat er zeer onvoorzichtig mee gehandeld werd.

 

Dus, alles verzameld, foto's, m'n uitleg waarom ik vond dat dit niet kon, het formulier ingevuld, het ging over 35 euro.

 

De aak zou onderzocht worden .... tot min grote verbazing en opgelucht kreeg ik een bericht dat de claim aanvaard werd en ik kreeg van Kiala de 35 euro teruggestort op m'n rekening.

 

Dus, de klant kreeg van mij ook het bedrag terug, niemand had hier verloren, maar spijtig van het kastje.

 

 

Johan

 

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Kiala krijgt 10 op 10 !

Ik wil er nog graag aan toevoegen,  heb dit enkele jaren geleden ook tegengekomen met Bpost en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en heb NOOIT een vergoeding gekregen.   

 

Alles hangt natuurlijk af van de juiste persoon op de juiste plaats treffen die aandacht heeft voor je zaak.  Zodra je je goederen afgeeft aan de vervoerfirma zijn zij verantwoordelijk en als ze niet correct handelen moeten ze hier uiteraard de gevolgen van dragen en instaan voor de geleden schade.  Helaas is dit niet steeds het geval.

 

 

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

Voor mij krijgt Kiala 0 op 10 !

een pakket is al 3 weken onderweg naar het kialapunt voor de koper, al 2 maal gemaild naar Kiala, geen antwoord en via telefoon moet je een soort leverancierscode ingeven.....

 

Ik STOP met KIALA, bij de post , nog geen enkel probleem gehad.

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

Ik bied geen Kiala meer aan, het is wel goedkoper dan BPost, maar ze doen er dagen over voor een pakje enkele kilometers te verplaatsen.

 

Hopelijk door de overkoop van UPS wordt het wat beter bij hen, maar ik zal ze niet meer gebruiken, ook al vragen klanten er achter, en willen ze een schamele 0,95 euro uitsparen (ze denken blijkbaar dat verpakking en verplaatsing gratis is), ik ga er niet op in.

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

hoi Johan, dan heb jij veel geluk gehad! Vorig jaar ging er bij Kiala een pakket van mij met een waarde van 62€ verloren, Kiala minimaliseerde de zaak, deed heel moeilijk en tot vandaag is dat pakket nog steeds niet terecht en van enige vergoeding is al helemaal geen sprake!

Ik geloof niet meer in Kiala!

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

Awel ik ook niet. Heb het ooit geprobeerd als goedkoper alternatief maar ik garandeer je... als je het regelmatig zou gebruiken en je hebt wat kritische klanten, dan heb je steevast een lage DSR-score qua verzendtijd... Kiala haalt zijn pakketten niet dagelijks op en verdeelt ook niet dagelijks naar de uitleverpunten. Zo kan het meer dan een week duren vooraleer je pakket bvb 30km verderop afgeleverd wordt terwijl bij Bpost dit binnen België zo goed als altijd de volgende dag reeds in iedere uithoek van het land geleverd wordt.

Plus... bij Kiala is het zeker niet de eerste keer dat er iets ingescand wordt in het inleverpunt en enkele uren later de barcode nooit lijkt bestaan te hebben. In dit geval heb je een hemelsbreed probleem bij Kiala! Zij gaan hun magazijnen echt niet in ieder hoekje gaan controleren op door henzelf verloren gedane pakketten hoor.

 

Enne... wat BPost betreft, is die verantwoordelijkheid zoals Johan stelt relatief hé?

Als je gewoon per Taxipost verzend, heb je de zekerheid dat je de verzendkost terug krijgt bij verdwijnen van een pakket. Indien je de gehele waarde wil terugkrijgen, dan dien je te opteren voor een verzekerde zending.

Dit weet je vooraf, dit staat duidelijk in hun voorwaarden vermeld.

Dus... wil je op safe spelen, dan is enkel een verzekerde zending aangewezen. Is 1,2 euro duurder maar dit dient ieder voor zichzelf te overwegen hé?




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

Idd Frits, het is intussen bij mij zo'n zes jaar geleden dat er bij Bpost een niet-genormaliseerde zending verloren ging en zonder trackingcode is het natuurlijk moeilijk om dat ooit terug te vinden. Bpost mag dan iets duurder uitvallen, je hebt toch wel een bepaalde zekerheid, vooral met pakketten. De afgelopen zes jaar heb ik nog wel problemen gehad met leveringen maar niet bij Bpost, wel met kiala en een paar koerierdiensten want die laatsten kunnen er soms ook een fiasco van maken hoor!

Buiten het pakket bij Kiala heb ik geen verlies meer geleden, alles kwam uiteindelijk aan maar sommige koeriers maken er soms wel een lolletje van... meest voorkomend (tot vijf maal toe gebeurt): zich aanbieden en al dan niet afleveren op een fout adres! Voor hen is het afgeleverd of je was niet thuis en dan duurt het een eeuwigheid eer je je spullen hebt!

Lang leve Bpost, dat ze maar bezig blijven zoals ze bezig zijn.

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

De meeste koeriers werken dan ook met zelfstandigen. Deze komen 's ochtens hun cammionette volladen en alles wat er over blijft op het einde van de rit zit eigenlijk in de weg om de ochtend nadien terug te laden.

Wat ze meestal doen dan (afhankelijk van waar je woont) is terugekomen omstreeks 17u, of het gewoon bij de buren afgeven (soms tot enkele huizen verder tot ze iemand vinden die open doet). En ze schamen zich helemaal niet om grote dozen te leveren bij geburen.

 

Vorige week leverde DPD mijn bestelling van Rajapack (verzendverpakkingen) bij de buren Gefrustreerde smiley

 

Mijn Bpost pakjespostbode doet dat ook wel, maar het gaat hier meestal om kleinere zendingen. Als de buren niet thuis zijn gaat het terug mee voor ophaling in postkantoor de dag nadien. Ik kan ook redelijk goed voorspellen wanneer deze langskomt, terwijl bij koeriers het soms wachten is van 's ochtends tot 's avonds tot ze langs komen. 

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

Ja Nicolas, ik weet wel hoe koerierdiensten werken, ik heb het zelf ook een korte tijd gedaan maar ik vind het niet normaal dat één en dezelfde koerier tot drie maal toe telkens weer op een fout adres staat dat nota-bene nog een leegstaand pand is ook... is die blind of stom? Ik denk dat ik zoals velen onder ons wel veel verhalen kan vertellen over zowel koerierdiensten, Bpost en Kiala.

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Kiala krijgt 10 op 10 !

oei oei oei,   een mens is dan eens positief !

 

't zal overal wel eens mislopen zeker?

 

met Bpost kwam ik ook al enkele stoten tegen, maar met Kiala weet ik dat ik zeer zeer goed moet inpakken en ja, wat die verzendtijd betreft, ik geef het aan en zeg dat Kiala 1 week levertijd is, dus ...

 

ik laat toch de klant de keuze.

 

 

,-)

Bericht 10 van 13
laatste antwoord