Het is een klein kunstje om de verzendingskosten zelf in te schatten/berekenen en te vergelijken met deze die de aanbieder vraagt, zeker in Europese verzendingen. Een weegschaaltje kost geen stukken van mensen hoor.
klein kunstje???? hallo? Ik vind dat een hele opgave buiten België, en vaak onmogelijk in te schatten. Het gewicht staat toch niet vermeld in de aanbiedingen, al de verschillende verzendwijzen die er bestaan...
Wat betreft het vooraf aanvragen van verzendkosten:
Ik vraag vooraf steeds verzendkosten en of de verkoper ook handling kosten vraagt. Ik krijg dan steeds een bedrag, waar ik als ik bied dan inderdaad mee "instem"
Als deze som na ontvangst van het object helemaal de pan uitswingt, ik spreek dan van een verschil meer dan USD 8 à 15 USD minder dan in de e-mail opgegeven, vraag ik even de verkoper (meestal USA) waar dat verschil dan ligt, en of er geen vergissing is.
Meestal zeggen ze dan dat de werkelijke portkosten veel lager waren dan zij vooraf konden berekenen, en doen dan een refund van het teveel gevraagde geld.
Dus gemakkelijk? Vaak is het voor de amerikaanse verkopers zelfs met een duidelijke lijst of een verzendcalculator nog moeilijk om te berekenen.
wat zou ik dan kunnen inschatten wat een redelijk verzendbedrag zou zijn.