annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Bij het opruimen kwam ik nog taxipost-vignetten tot 2kg tegen die op 31-12-2013 vervielen, alsook nog oudere kilopostzegels binnenland (rode) zonder vermelde vervaldatum. Bij de post gaf men mij, aangezien de vervaldatum nog niet zo lang verstreken was, kans dat die eerste nog omgeruild zouden kunnen worden, alsook voor de kilopostzegels, en werd naar de klantendienst doorverwezen. Daar ving ik echter bot, niets van dit alles kon nog gebruikt of omgeruild worden volgens de telefonist (die binnensmonds mompelde dat die kilopostzegels waarschijnlijk buitenlandse waren, terwijl ik ze toch voor mijn neus had liggen en er in 2 talen binnenland opstond).

Heeft iemand wel een positieve ervaring gehad mbt deze etiketten en zegels, of kan ik ze daadwerkelijk wegsmijten?

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Hallo Walesha, ik denk dat je niet goed op de hoogte bent welke zegels nog frankeergeldig zijn.

Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Oude postzegels, ik kleef ze dagelijks, 31 frank, genoeg combinaties mogelijk.  vandaag twee brieven verstuurd met telkens 2 x 13 frank en 1 x 9 frank.

 

Ik verkoop op de      ********    site onder dezelfde nickname m'n postkaarten, check maar even.  Klanten mogen ook betalen in oude postzegels bij mij en vaak gebeurd dit dan ook.

 

Ik koop ze ook op rommelmarkten aan mensen die het niet weten,  heb zelfs in de kringwinkel voor  100 euro = 4000 **bleep**. aan waarde gekocht voor maar 2.50 euro.  De winkelbediende zei me, och meneer dat heeft geen waarde meer ... en ik zei daarop ok, geen probleem, maar "k wist wel beter natuurlijk.

 

Dus, mondje dicht, als je ze kan kopen, doen!   Zo heb ik een verzamelboek gekocht met ongestempelde postzegels voor 20 euro met een totaalwaarde van 400 euro maar 't is dan weer spijtig om ze uit de map te halen om ze te kleven.

 

Johan

Bericht 12 van 16
laatste antwoord

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

@Fila.munt, als een postbeambte op het postkantoor me zegt dat die zegles niet meer kunnen gebruikt worden, wie ben ik dan om dat tegen te spreken, trouwens: wat je weet vraag je niet toch?

En zoals uit dit draadje blijkt zijn er nog meer mensen die er van overtuigd zijn dat oude zegels in Bfr geen waarde meer hebben, dus ja, als je verkeerde info krijgt heb je natuurlijk een verkeerde mening, niet mijn schuld!

Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Postbeambten weten ook niet alles,  deze morgen nog meegemaakt !

 

Ging een pakje afhalen op naam van m'n vrouw, ik moest m'n identiteitskaart tonen en de volmacht.

 

Een postkantoor waar ik wekelijks binnenstap, de meesten kennen mij wel.  Maar nu was het iemand van een andere kantoor, al 1 jaar in dienst en toch wist die niet dat je voor een gewoon pakje geen volmacht moet voorleggen, ze kunnen wel m'n identiteitskaart vragen om te noteren dat een derde afgehaald heeft.

 

Dus, ik zeg, mevrouw, ik heb geen volmacht nodig.  Ja toch wel zegt ze, sorry ik kan het pakje niet geven.  Dan zei ik tegen haar, mevrouw, ik denk dat U niet goed op de hoogte bent.  "Ga jij mij het een beetje vertellen?"  zei ze daarop?  Neen mevrouw zei ik, maar wel Uw collega en toen ging ik naar een ander loket en daar kreeg ik wel m'n pakje.

 

Toen zag ik dat die andere collega die mij had het pakje gegeven naar de eerste ging om te zeggen " meneer had wel gelijk hoor"  .  En ze trok gewoon haar schouders op, zelfs een verontschuldiging kon er niet af.

 

Ja,  zo zie je maar hé !   

 

 

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Een ander woord voor de afkorting van Belgische Frank = **bleep**   B E F  blijkbaar kan je inderdaad deze afkorting niet schrijven.

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Re: Vervallen Taxipost- en killopost-vignetten

Ik gebruik nog steeds waar ik kan postzegels in bfr.

 

1 nadeel met kleine waarden heb je een enveloppe bijna zo groot als een tafel nodig

Alle waarden van na 1962 zijn geldig tot nader order.

Waarden waarbij een pluswaarde staat : bv 10 bfr + 5 bfr daar is alleen die 10 bfr geldig.

 

Dus een beetje puzzelen om het juiste bedrag te plakken : 0.77 eurocent op enveloppe is 31,062 eurocent dus plak ik steeds 32 bfr.

 

Bericht 16 van 16
laatste antwoord