annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Graag wat raad van iemand met meer ervaring dan ik.

Ik verkoop iets, verstuur het aangetekend.  Koper zegt nu niets ontvangen te hebben.  Ik ga op zoek via track and trace en krijg de melding dat het afgeleverd is.

Nu krijg ik begin deze week het pakketje terug thuis.  Er staat op dat koper het nooit is komen ophalen.

Koper beweert nu dat hij nooit een melding heeft gekregen van de post dat er een pakketje voor hem is.

Nu wil hij dat ik opnieuw verstuur, op mijn kosten. 

Probleem is dat het gaat om een prul (nog geen 1 euro) en dat opnieuw verzenden me ongeveer 6 euro gaat kosten.  Dan ben ik dus mijn spulletjes kwijt, en betaal ik om ze kwijt te zijn nog 5 euro bij.

Wat raden jullie aan?

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Re: aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Het heeft misschien iets te maken met de drukte van de eindejaarsperiode.

Hou ook rekening met het feit dat PayPal geen garantie over het terugkrijgen van het bedrag geeft als het bezwaar is toegekend en er niet voldoende saldo op de PayPal rekening van de tegenpartij staat. Dit in tegenstelling met de standaard terugbetaling na een claim met kopersbescherming waar de koper het bedrag terugtrekt, desnoods resulterende in een negatief saldo op het PayPal account van de verkoper.

Wat de kosten van een terugbetaling door de verkoper betreft worden sinds eerder dit jaar de vaste kosten ingehouden door PayPal (€ 0,35 in het geval van een betaling in euro's en een volledige terugbetaling). Ook als de verkoper zelf de terugbetaling doet aan de koper.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 21 van 22
laatste antwoord

Re: aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Lees ik hier echt goed!!!

Een koper krijgt ALTIJD zijn geld terug, zelfs al gaat dit ten koste van een negatief saldo van de verkoper!!!

Waarom gaat dit dan NIET op voor een koper? Daar kun je toch ook een negatief saldo opzetten om de VERKOPER te betalen en/of terug te betalen.

Ik krijg hier een verschrikkelijk slecht gevoel bij...ik ga mijn ebay winkel sluiten en beginnen met allerlei achterdeurtjes en oplichting van verkopers, daar verdien ik meer mee dan te gaan verkopen op ebay met een verplichte PP account. Het komt gewoon hierop neer een VERKOPER heeft GEEN enkele garantie dat hij zijn geld zal ontvangen als hij iets verkoopt. Een KOPER heeft ALTIJD de garantie dat hij of zijn goederen of zijn geld terugkrijgt, zelfs in sommige gevallen BEIDE!

Dus verkoper = kans dat hij geld en goederen kwijt is.

Koper = kans dat hij goederen en geld ontvangt!

PP= we krijgen altijd geld, wat er ook gebeurt.

-- Bewerkt door comp-shop om 26 Dec 2011 13:49 CET
Bericht 22 van 22
laatste antwoord