annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Graag wat raad van iemand met meer ervaring dan ik.


 


Ik verkoop iets, verstuur het aangetekend.  Koper zegt nu niets ontvangen te hebben.  Ik ga op zoek via track and trace en krijg de melding dat het afgeleverd is.


 


Nu krijg ik begin deze week het pakketje terug thuis.  Er staat op dat koper het nooit is komen ophalen.


 


Koper beweert nu dat hij nooit een melding heeft gekregen van de post dat er een pakketje voor hem is.


 


Nu wil hij dat ik opnieuw verstuur, op mijn kosten. 


 


Probleem is dat het gaat om een prul (nog geen 1 euro) en dat opnieuw verzenden me ongeveer 6 euro gaat kosten.  Dan ben ik dus mijn spulletjes kwijt, en betaal ik om ze kwijt te zijn nog 5 euro bij.


 


Wat raden jullie aan?

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Eerst een klacht neerleggen bij B-post. Zij zeggen dat het afgeleverd is en je hebt het pakje teruggekregen. Even een scan bijsteken van je pakje kan wonderen doen. (Je gaat in het beste geval je portokosten terugkrijgen)



Tweede, de koper kontacteren en via een scan en tracking bewijzen dat jij NIET in fout bent.



derde het object opnieuw opzenden, kun je dit niet via gewone post doen, of is het object zo groot en dat voor 1 euro? Je hebt het wel gratis weggeven, want reken je ebay kosten eens???



Bericht 2 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Ik heb al contact gehad met B-post.  Eerst stond er inderdaad wel dat het was afgeleverd, later is dat aangepast.  Ze schuiven de verantwoordelijkheid van zich af.  Ondertussen is via track and trace wel te zien dat het teruggestuurd is.


 


Probleem dat verzending naar Ierland, zelfs niet aangetekend, 3,60 kost.  Het cd'tje bracht zelf maar 0,69 euro op.  Ik verkoop dan ook eerder voor de fun dan om er echt geld mee te verdienen 🙂


 


Ik wil de koper wel een refund doen van 0,69 euro, maar niet de verzendkosten, die heb ik immers zelf ook moeten betalen.  Als hij opnieuw wil versturen, mag ik dan eisen dat hij dan opnieuw verzendkosten betaald?

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Heb opnieuw hetzelfde voor.  Koper is het nooit gaan afhalen, eist nu ofwel volledige refund (dus ook de verzendkosten) ofwel dat ik het op mijn kosten terug verstuur.


 


Paypal lijkt de kant van de koper te kiezen, want heeft het volledige bedrag geblokkeerd.


 


Ik wil een refund doen ter waarde van de items, of ik wil opnieuw versturen, maar dan op kosten van de koper. 


 


Is er eigenlijk niets te doen tegen Paypal, dat steeds de kant van de koper lijkt te kiezen?  Ik kan toch bewijzen dat ik het verstuurd heb?  Paypal kan me toch niet verantwoordelijk houden voor een koper die het niet komt ophalen?


 


alvast bedankt

Bericht 4 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Paypal blokkeert inderdaad indien er een geschil opgestart wordt. Dit doen ze trouwens automatisch.


Op zich geen enkel probleem voor u daar je zegt aangetekend verstuurd te hebben.


Wat dien je dan te doen? het geschil onmiddellijk zelf opwaarderen tot een claim en het traceernummer doorspelen met de melding dat je bereid bent een tweede maal te verzenden maar niet op eigen kosten gezien je volledig deed wat noodzakelijk was als verkoper en niet verantwoordelijk bent voor een koper die niet afhaalt.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Dat zijn zo van die vervelende discussiepunten, wat mij beterft gaat de koper hier in de fout... geen kaartje gekregen dat kan ja, maar waarom zo lang wachten om de verkoper te vragen waar zijn pakje blijft? Wel kaartje gekregen, maar geen tijd of geen goesting om naar het postkantoor te gaan of vergeten... ook nooit gehoord van een tweede aanbieding die op een vooropgestelde dag kan aangeboden worden, zelf de mogelijkheid bestaat het pakje te laten aanbiedingen op je werk, bij de buurman, bij familie...  


Wanneer ik iets verstuur, volg ik de tracking op de voet, als het pakje op het postkantoor beland, stuur ik de koper daar een mail over, maar ik kan me indenken dat prof. verkopers daar niet altijd de tijd voor vinden om al die pakje zo te volgen.


En ja... komt het pakje retour wegens "niet afgehaald" moet de verkoper niet opdraaien voor de kosten voor opnieuw verzenden of terugbetalen.

Bericht 6 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Had ik het niet gedacht!! Paypal/Ebay beslist in het voordeel van de koper.


 


Ik heb bewijs van aangetekend sturen, heb hen de link naar de trackinginformatie gegeven en toch wordt case gesloten met de melding:


 


Geen geldige trackinggegevens gestuurd.  Zonder te willen heb ik dus nu een volledige terugbetaling aan de koper gedaan.


 


Dus ebay zegt eigenlijk: heb je spijt van een aankoop, ga het niet afhalen op de post, achteraf krijg je alles integraal terug.  De verkoper heeft dan wel de post betaald, maar ja, over verkopers liggen wij niet wakker.


 


Maar hier laat ik het niet bij.  Morgen direct eens bellen met ebay en als ze niet komen met een oplossing direct erna naar test aankoop!


 

Bericht 7 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Raar maar waar...


 


de koper had twee cases gemaakt (een voor elk CD'tje).  Voor beiden was het hetzelfde trackingnummer want ik had samen verzonden.


 


De eerste was dus beslist in voordeel van de koper, maar de tweede in mijn voordeel.


 


Ga ze toch nog even aan het verstand moeten brengen dat het om een pakje gaat...en hopen dat het dan wel goed komt.

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

hughwitte
Community-lid

Heeft de koper de twee kopen samen betaald met één PayPal betaling? Of heeft hij elke koop afzonderlijk betaald?


In het laatste geval vraagt PayPal een afzonderlijke versturing en een afzonderlijk bewijs, om in orde te zijn met verkopersbescherming.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 9 van 22
laatste antwoord

aangetekend verstuurd en niet afgehaald door koper

Ik blijf erbij... heel dat PP-gedoe is voor de koper een vrijgeleide om (ongestraft) te bedriegen... afvoeren die handel!

Bericht 10 van 22
laatste antwoord