annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177

Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.

Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Tja, men maakt wat mee.
Ik deel even mijn mening via deze...

Brief aan ABX & De post.

Graag had ik het eens gehad over DE POST en ABX.

Via internet heb ik een bronzen sculptuur aangekocht vanuit Zwitserland, dat was op 14/07/08, en net zoals iedereen heb ik mijn aankoop graag snel in handen.
Hierdoor besloot ik dan ook extra te investeren in een snelle verzending via EXPRESS via Swisspost...verzonden op 15/07/08.
Normalerwijze 2-3 dagen vooraleer het pakket aankomt.
Op de site van swisspost kan ik volgens het trackings nummer(CE XXXXXXXXXX CH) zien dat het pakket aangekomen is in Belgie op 17/07/08.
Laatste mededeling...transfer to customs..dit was zo op 17/07/08...vanaf dan geen enkele verandering meer.
Enkele dagen later nam ik dan maar zelf contact op met Swisspost/de post/taxipost/ABX...dit aangezien ik niet weet waar mijn pakket zich bevind en aangezien
zij me toch niets laten weten.

Na een uurtje kreeg ik een vriendelijk antwoord vanuit Zwitserland met de mededeling dat zij geen verdere informatie kunnen verlenen en dat ik best eens contact opnam met de douane in Belgie.
Enkele uren later ook een vriendelijk antwoord van taxipost met de mededeling dat mijn pakket zich bevindt bij de douane en dat ze een factuur vragen en dat ik dat aan hen(taxipost) mocht sturen zodat zij dat dan zouden doorgeven aan ABX.
Van ABX en De Post nog geen enkel antwoord ontvangen op mijn emails(heden 30/07/08).

Zoals opgedragen door Taxipost, stuurde ik de documenten die ik voorhanden had(nl een aankoop-en betalingsbewijs via paypal) via aangetekende brief op naar De post Taxipost / parcel & express / muntcentrum / 1000 Brussel.
Aangetekende zending XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Dit was op 24/07/08.
Bij het opzoeken van deze via tracking bij De Post blijkt dat deze zending staat op volgende status ....heeft het uitreikingscentrum bereikt en zijn bezig het uit te reiken...de postbeambte zal een volgende status toekennen aan uw zending zodra hij terug is van zijn ronde.
Heden 30/07/08 nog steeds niets....nu weet ik niet of mijn brief aangekomen is of niet en/of het probleem eraan ligt dat de trackings info van de post niet up-to-date is.
Verwacht men mischien dat ik nog eens extra ga betalen om een bevestiging van uitreiking te bekomen....dit is onnodig indien de gegevens online opgevolgd worden.
Dit is uiteraard meer werk en minder inkomsten voor de post.

Gisteren 29/07/08 ontving ik een brief van ABX, opgemaakt op 25/07/08(dat is 7 dagen nadat zij mijn pakket ontvingen), met de mededeling dat ze een pakket voor mij hebben en of ik hun documenten zou kunnen bezorgen om dit pakket in te klaren.
Referentie van deze is XXXXXXXXXXXXX en dan staat er nog een andere nummer met een marker gekleurd nl. XXXXXXX.
Waarschijnlijk hebben deze 2 brieven elkaar gekruist....maar zoals ik reeds vermelde weet ik dus niet of mijn aangetekende brief aangekomen is of niet.
Daarom heb ik meerdere emails verzonden via verschillende wegen aan ...
De post(navraag aangetekende brief en waar die zich bevind)"De post gunt zichzelf 30 dagen om dit na te kijken" ???
Taxipost(navraag of die brief soms aangekomen is en dat ze hem ook doorgegeven hebben aan ABX)
ABX(navraag of zij mijn brief soms ontvangen hebben en/of ik nogmaals diezelfde documenten moet opsturen of dat het reeds in orde is?)
Gisteren GEEN ENKEL antwoord ontvangen...............
Vandaag al deze bovengenoemde nogmaals gecontacteerd....met tot nog toe het zelfde resultaat....GEEN ENKEL ANTWOORD....GEEN LEESBEVESTIGING van de post...wel leesbevestiging van ABX maar geen enkel antwoord.

Wat mij nu vooral stoort is dat men bij ABX (en de post) niet antwoord op mijn vragen.
Ik vind het wraakroepend dat ze een EXPRESS pakket ontvangen(en zelfs al steekt er geen factuur bij, waar ik trouwens nog niet zeker van ben, ik heb dit al vaker meegemaakt) ze dan een volle week wachten om een brief samen te stellen om me op de hoogte te brengen van hun vraag naar bijkomende documenten.

Ze verwachten dan ook nog dat ALS het pakket OOIT aankomt dat ze 25 Euro mogen aanreken voor hun "diensten" en misschien ook nog eens een extrakost
omdat het pakket langer dan 48 uren in hun magazijn is blijven liggen...niet moeilijk om zo geld te ontvangen als men niets van zich laat horen.

Ik ben niet van de moeilijkste personen maar vind het nu toch welletjes met de onproffesionel en klant-onvriendelijke houding van ABX.
Deze houding kan niet in de 21ste eeuw ...dit is totaal onaanvaardbaar.
Vooral omdat ik de indruk krijg dat deze praktijken zich wel eens systematisch zouden kunnen afspelen.

Een beetje research online zal veel informatie geven over hetgeen wat men zoal meemaakt met ABX....zie allerhande forums....men bekomt iets in de zin van......
Telefonisch is ABX bijna niet te bereiken...bij meerdere van de door hun opgegeven telefoonnummers krijgt men gewoon geen antwoord bij andere zijn er wachttijden tot
2 uur en als men dan iemand aan de lijn krijgt ???????zeer onvriendelijk en men stuurt u van het kastje naar de muur.
Via email is het nog erger...geen antwoord...niets.
Faktuur stak duidelijk zichtbaar op de zending en toch nog een brief met de vraag een faktuur op te sturen.
Na enkele klachten is mijn pakje nu opeens "spoorloos" etc...etc...
Deze bovenvermelde krijgt men na wat research.

Ikzelf heb meerdere malen hetzelfde meegemaakt met ABX.....ook pakjes vanuit de USA (prior verzending) die 3 - 4 maanden(geen dagen/weken maar MAANDEN) achterblijven....ook nooit antwoord via tel. en/of email van bekomen.
Wel na een paar maand een brief(zoals nu met de vraag voor bijkomende informatie) en een paar maand later toch nog een pakket ontvangen.
Zeg nu eerlijk....dat kan toch niet!

Men zou ABX moeten laten opdraaien voor deze vertragingen en het misschien wel onrechtmatig innen van kosten...het is zeker geen service dat men van ABX bekomt.
ABX zou ook mogen verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies door deze vertraging....namelijk......
-Genotsbederf .
-Extrakost aan bewaring van het pakket.
-Extrakost aan aangetekende zendingen/telefoon etc.
-De ergernis die gepaard gaat met deze onproffesionele aanpak.
-Het tijdsverlies door dit alles.
-Bij een commerciele zending zal er ook een groot verlies van inkomsten zijn.

Ik heb totaal geen idee of mijn schrijven aan u iets zou kunnen veranderen aan de middeleeuwse praktijken van De Post/ABX en al wat daar bij komt te zien ...maar ben ten einde raad.
Het enige wat ik kan doen is vanaf heden zo veel mogelijk mensen, via het klachtformulier van De Post / Taxipost / ABX / de media / Ombudsdiensten / en persoon aan persoon / , op de hoogte te brengen van deze wantoestanden.

Ondertussen zijn we weer een tijd verder(31/07/08) en heb ik van Taxipost(steeds dezelfde persoon die wel meewerkt) een email ontvangen
met de mededeling dat ze me aangetekende brief niet ontvangen hebben...en aldus niet hebben kunnen doorgeven aan ABX.
Ik zal dus weeral maar een keer een aangetekende brief versturen met de inklaringsdocumenten.
Vooraleer deze zal aankomen(als hij aankomt) zullen we weer een paar dagen verder zijn en zit het risico erin dat ABX mijn pakket teruggestuurd heeft
naar de afzender(meestal na 15 dagen volgens henzelf).

Mensen toch...men betaalt een hoop geld voor een EXPRESS VERZENDING en dan springen jullie daar zo met om???
7 Dagen dat daar ergens in een hoek gooien vooraleer mij daarvan op de hoogte te brengen???
De post die een aangetekende brief laat verloren gaan GERICHT AAN HUN EIGEN DIENST???

Dit schrijven gaat over deze 2 specifieke zendingen dit om maar te zwijgen over het verleden waar andere zendingen te laat/beschadigd/geopend/onvolledig of helemaal niet aankomen.
Het is 5 voor 12...dringend tijd om jullie aanpak en mentaliteit eens te herzien en wat meer respect te tonen voor de consument.

Einde brief.

Hopelijk hebben jullie meer geluk!
Groetjes!
Bericht 41 van 54
laatste antwoord

Hallo,

Je moet eerst zeker weten wie dat pakket heeft:
- De post / Taxipost
- ABX
- of een andere.

Je moet niet geloven dat Taxipost weet of er iets bij ABX staat of niet.
ABX en Taxipost zijn verschillende bedrijven en concurrenten van elkaar en hebben nks met elkaar te maken.

- ABX is niet meer ABX maar GLS nu vanaf september veranderen al de logo's en vrachtwagens.
- GLS heeft ABX gekocht sinds vorig jaar.

Kijk eens even als jet afgeleverd wordt wie of welke maatschappij het is.

Als je me je traceringsnummer doorstuurd kan ik direct zien of het via ABX komt of niet.

We werken regelmatig met hen, producten die uit de VS, of andere landen naar ons komen staan nog geen 4 uur bij de inklaring.

Ik denk dat daar iet mis zit.
Bericht 42 van 54
laatste antwoord

aan rosi347: Paypal beschermt alles tot een bepaald bedrag in het voordeel van de koper. Je moet gewoon een klacht openen, alles beschrijven. De verkoper wordt ook op de hoogte gehouden, en afhankelijk van het resultaat krijg je je geld terug, dit duurt ongeveer een maand.

aan rocco: als (middel)grote pakjes aankomen is dat bij ABX, die stuurt ze dan naar (Taxi)Post en dan naar de persoon. Maar het kan ook gebeuren dat Taxipost een pakje doorstuurt naar DPD (heb ik een dikke maand geleden meegemaakt) Allemaal vreemd hoe die diensten werken. Één ding is zeker, sinds de douane geen directe controle meer uitoefent bij ABX zijn de klachten (over douanekosten) vermenigvuldigd (een vriend hebben die bij de douane werkt is handig) De dienst Douane zelf heeft ook al een klacht ingediend over die praktijken (en die van Taxipost) maar zelfs zij wachten nog op een antwoord.

Ik wacht trouwens ook nog (zie mijn andere reacties boven) Wie heeft er ook al meer dan 100% taksen moeten betalen? (25 dollar waarde, 24 euro extra kosten)

Één raad: probeer expressdiensten te vermijden, mijn ervaring leert mij dat deze altijd voor extra kosten zorgen, al dan niet verantwoordt.
Bericht 43 van 54
laatste antwoord

Werk jij gratis ???

Dit is het resultaat van een vrije markt.
Bericht 44 van 54
laatste antwoord

Hallo!

Omdat ik de problemen met USPS/TAXIPOST/ABX zelf al ondervonden had, liet ik deze keer iets opsturen via USPS maar Global Express Guaranteed. Er stond op hun website dat dit dan via FedEx geleverd zou worden.

Nu blijkt dat mijn pakket weeral bij taxipost terecht gekomen is en men een factuur vraagt, terwijl het opgestuurd is met een waarde van 20 dollar en het over een tweedehands object gaat.

Iemand raad?
Bericht 45 van 54
laatste antwoord

Hallo,

Ik wou hier ook even mijn ervaring met ABX Logistics kwijt:

4 juli 2008: aankoop en betaling van een Canopus ADVC-300 (digitaal-analoog video encoder) bij een Amerikaanse e-bay winkel.
11 juli 2008: volgens de site ven USPS: "Into Foreign Customs, Belgium"
24 juli 2008: brief gekregen waarin een aantal zaken moest invullen zoals beschrijving, prijs, ...
7 augustus 2008: na het lezen van dit forum, nog een mail gestuurd met het paypal-betalingsbewijs en met de vraag wanneer het pakketje zal vrijkomen.
8 augustus 2008: leesbevestiging gehad, maar geen persoonlijk antwoord.
14 augustus 2008: nog een brief gekregen waarin ze mij vroegen een betalingsbewijs 'door te sturen'.
Diezelfde dag nog het paypalbetalingsbewijs afgedrukt, vastgeniet aan de oorspronkelijke brief en teruggestuurd.
Plus nogmaals een mail gestuurd met het betalingsbewijs
22 augustus 2008: postpode geariveerd met pakje. Pakje perfect inorde.

Het bijkomend bedrag was 104,68€ op een pakje van 400$
de kosten bestonden uit:
kosten voor voorschot: 0.70€ (geen idee wat dit is)
Belgische douanerechten: 8,98€
formaliteiten: 25€ (jawadde)
btw import: 70€ (dat was te verwachten)

Voila,

Van 4 juli tot 22 augustus is 49 dagen, bijna 2 maand. Dus als je en pakje besteld hebt via de ABX, heb dan gewoon veeeeel geduld.

In het vervolg zal ik ook uitkijken om mijn pakjes via DHL of dergelijke te laten komen.

groetjes,
Sam
Bericht 46 van 54
laatste antwoord

Als de postbode dat brengt is dat toch niet ABX
Bericht 47 van 54
laatste antwoord

En ABX bestaat niet meer, dat is nu GLS geworden,

en GLS is een dochtermaatschappij van de Engelse post
Bericht 48 van 54
laatste antwoord

idd, dat heb ik ook gelezen. Zeer vreemd.

Ik kreeg nogtans brieven van ABX en ik ben mijn pakje gaan halen in het postkantoor.

Oplichters die mijn pakje onderschept hebben en zich voorgedaan hebben als een onbestaand bedrijf...? 😛
Bericht 49 van 54
laatste antwoord

Normaal staat er geen ABX meer op het verzendblad,
maar GLS.

Dit reeds 5 maand.

De vrachtwagens worden deze maand ook allemaal voorzien van het GLS logo en dan gaan er afvloeïingen beginnen bij ABX zelf.

Maar hier bij ons ook: pakjes van DHL (US + EU), soms DPD
worden door de post afgeleverd.

Maar GLS levert uitsluitend met eigen wagens.
Bericht 50 van 54
laatste antwoord