annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177


Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.


Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

mag ik even vragen naar welk nummer ik moet bellen van abx logistics? Ik geraak een beetje zot van die website, altijd maar van het ene op het andere hoppen in die website om nergens uit te komen. Ik heb een iphone daar zitten. Die was in belgie gearriveerd maar ik moest 200 euro bijbetalen, wanneer je niet reageert op hun brief wordt het pakket automatisch teruggestuurd na 2 weken naar de verzender vanhet pakket. Helaas heeft mijn verzender (amerika) dat pakketje nog altijd niet ontvangen en zolang niet ontvangen krijg ik geen refund. Het gaat hier voor een studente wel om een groot bedrag van 500 euro dus geen lachertje. Die brief vind ik natuurlijk niet meer maar heb wel alle paypalgegevens, postpakketnummer enzovoort. Wat moet ik doen?
Bericht 51 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Volgende keer misschien door mij laten versturen?
Heb je het in twee werkdagen thuis.
Ik heb eigenlijk nooit problemen.
www.weship-it.com
Bericht 52 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

wat als mijn verkoper mijn bestelling lager heeft gedeclareerd? hij vertelde mij dat dit beter was ivm met taxen... nu kreeg ik ook dezelfde mail van ABX, ik heb de lijst met mijn artikels doorgemaild, zonder de prijzen. de echte factuur zit binnen in de doos, dus ze zullen er wel achter komen.. iemand ervaring hiermee?
zou het goed zijn zelf bij abx te gaan en de situatie uit te leggen. het gaat om studio/gitaar materiaal, over twee weken nemen wij onze demo op en zonder dit materiaal is dat gewoon een regelrechte ramp.
mensen die hiermee ervaring hebben kunnen mailen op thomas_dierickx(add)hotmail(dot)com

thx
Bericht 53 van 54
laatste antwoord

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Ik heb vandaag ook een brief van abx..
Ik heb 4 paar laarzen gekocht uit China.. Imitatie..
Wat moet ik doen?
Nix terugsturen?
Doorzoeken ze altijd je pakketje?
Bericht 54 van 54
laatste antwoord