annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

Omdat het niet in mijn straatje past?
Ik zou volgens jou de koper zijn geld moeten teruggeven voor ik weet wat er met dit pakje gebeurd is ,en dit binnen de maand?ik heb de indruk dat jij net zo onredelijk bent als die koper ,je kunt niet eens een klacht indienen bij de post binnen de maand.Het pakje kan nog altijd boven water komen ,betaal jij je klanten maar terug binnen de maand ,ze zullen nogal lachen als ze dat pakje alsnog ontvangen.
En het verwonderd mij zeer erg dat als ik spreek over een koper die zijn botten veegt aan alle reglementen en wetten en niet betaald dat daar geen reactie op komt ,dit word angstvallig doodgezwegen,dan teld de belgische wetgeving ineens niet meer ?waarom meld ebay dat je een wettelijke verbintenis aangaat en verplicht bent om te kopen waar je op bied als er niets aan gedaan word ,weg wetten en voorwaarden ebay in zulk een kwestie omdat je europees verkoopt ,ook zeg je dat het mijn probleem is ,waarom laat de koper mij het probleem dan niet oplossen en maakt het probleem erger en erger?is het niet genoeg als ik schrijf dat hij zijn geld terugkrijgt,maar nee ,hij antwoord dat hij mij aanklaagd voor fraude ,telkens ik zeg dat hij zijn geld terugkrijgt maar dat hij een klein beetje geduld moet hebben doet hij een tegenzet bij ebay,jij hebt daar ook niet veel begrip voor dat ik enkel wat tijd vraag ,ofwel lees je dit niet ofwel veeg je hier ook dik je botten aan en wil je enkel dat ik mijn geld ,mijn goederen en mijn goede naam verlies,het gaat per slot van rekening over een groot bedrag.Nog een vraag ,als bij u een pakje verloren raakt betaal je je klanten dan direkt terug voor je weet wat er gebeurd is?
willy
Bericht 41 van 69
laatste antwoord

Hallo Jaquin ,heb op jou site gekeken ,nu begrijp ik al veel meer ,jij verkoopt op een heel jaar zoveel als ik in een paket,dan is het natuurlijk gemakkelijk om je klanten tevreden te houden,als het bij mij om 6euro of minder zou gaan ,geen enkel probleem.Maar ik zie dat jij eveneens voorwaarden steld,betalen binnen 7 dagen! geen teruggave!niet verzekerde verzending?En je raad iemand anders aan verzekerd te versturen!Verzenden met taxiopost 24h ,als ik bij jou koop met deze verzending en ik zeg dat ik dit niet ontvangen heb ,wat ga je daar aan doen ,is niet aangetekend!Ik weet niet hoe je buiten europa verstuurd maar dit houd steeds een groot risico in ,zeker naar Amerika,douane enz ,denk dat jij al ontzettend veel geluk gehad hebt.Ik durf niet verzenden buiten europa,Willy
Bericht 42 van 69
laatste antwoord

En het verwonderd mij zeer erg dat als ik spreek over een koper die zijn botten veegt aan alle reglementen en wetten en niet betaald

Elke koper mag afzien van zijn aankoop. Een koper is helemaal niet verplicht om te betalen maar dan krijgt hij ook niks he?

Nog een vraag ,als bij u een pakje verloren raakt betaal je je klanten dan direkt terug voor je weet wat er gebeurd is?

Je kunt online zien wat er gebeurd is en ja, ik zou meteen terugbetalen als ik zo'n trackingchaos zou zien en dat dan in alle rust verder afhandelen met De Post.

Ik vind dat je een koper niet mag lastigvallen met al dat gezeur. Koper heeft betaald en niks gekregen. Het is "as simple as that".

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 43 van 69
laatste antwoord

Ik ga deze discussie sluiten,krijg toch geen begrip.Je moet ook begrijpen dat verkoop van planten totaal anders is dan een potje te verkopen.Als jij een verkoper van planten kan vinden in heel Europa die verzend op zijn risico en niet op risico van de koper geef mij dan direckt zijn adres ,het is een ongeschreven wet in de planten wereld dat verzending steeds op risico van de koper is zolang de verkoper kan bewijzen dat hij verzonden heeft,deze italiaanse koper weet dit ook .Ook ik heb al honderden euros verloren door verloren gegane of door de douane ingehouden paketten ,maar dat is nu eenmaal zo,daarom ook de vermelding dat ik niet verantwoordelijk ben voor verloren gegane paketten.Maar je hebt steeds kopers die willen profiteren van het ebay beleid.Ik kan bijvoorbeeld geen planten kopen in de USA ,een amerikaan kan niet kopen bij mij ,9 op 10dat het pakje ingehouden word door de douane.Ook heb je elke zending kans op negatieve feedback,een plantje dat sterft onderweg is genoeg en dat kan gebeuren.
Italie staat ook zeer slecht aangeschreven in de plantenwereld,je moet er geen pakje naartoe sturen dat niet aangetekend is ,het komt voor 100% niet aan, zogezegd .ook de italiaanse douane controleerd streng op planten.
Je mag dit niet vergelijken met de verkoop van meer normale goederen ,ik denk met het ebay beleid dat ze nu voeren dat het veel te riskant word om nog planten te verkopen via ebay!
en wat die kopers betrefd die niet moeten kopen als ze het hoogste bod bieden ,waarom zegd ebay dan dat je verplicht bent te kopen als je het hoogste bod bied ,een koper moet op voorhand weten of hij koopt of niet ,als hij koopt gaat hij een wettelijke verbintenis aan (wat blijkbaar bij jou alleen teld voor de verkoper),nooit naar een veilinghuis geweest mr Jaquin ,daar gelden de Belgische wetten ,op ebay is het een lachertje en word de koper steeds in het gelijk gesteld en mag doen en laten wat hij wil waarschijnlijk zolang het niet bij u gebeurd !!!!!!!het enige wat jij doet is ebay goed praten ,verdiend dit nogal goed?
Willy
Bericht 44 van 69
laatste antwoord

Mr.Joaquin,mijn nieuwsgierigheid is te groot,ik moet dit nog vragen,1 van jou voorwaarden is ,betalen binnen 7 dagen ,hoe is jou reactie als de klant niet betaald binnen 7 dagen(klant is koning!!)
Ebay beleid is 20 dagen ,Belgische wetgeving ???
Willy
Bericht 45 van 69
laatste antwoord

De Belgische wetgeving (alsook de Europese regel) bepaalt dat joaquin-antique pas een betaling mag vorderen van zijn klanten NADAT het gekochte opgestuurd werd naar de koper.

Het is dus noch 7 dagen, noch 20 dagen. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 46 van 69
laatste antwoord

tjein ,dan doen wij het allemaal onwettig en word er niet gekeken naar welke wetgeving dan ook,t word nog intressant!
willy
Bericht 47 van 69
laatste antwoord

Mr.Joaquin,mijn nieuwsgierigheid is te groot,ik moet dit nog vragen,1 van jou voorwaarden is ,betalen binnen 7 dagen ,hoe is jou reactie als de klant niet betaald binnen 7 dagen(klant is koning!!)

Als de klant niet betaalt dan vraag ik bij eBay mijn betaalde commissie terug na een dag of 20 - 25. Verder doe ik niks.

Bericht 48 van 69
laatste antwoord

waarom zegd ebay dan dat je verplicht bent te kopen als je het hoogste bod bied ,een koper moet op voorhand weten of hij koopt of niet ,als hij koopt gaat hij een wettelijke verbintenis aan

eBay kan wel zoveel zeggen. 🙂

het enige wat jij doet is ebay goed praten ,verdiend dit nogal goed?

Vroeger wel, nu is het wat minder. Crisistijd. :-)

Bericht 49 van 69
laatste antwoord

De Belgische wetgeving (alsook de Europese regel) bepaalt dat joaquin-antique pas een betaling mag vorderen van zijn klanten NADAT het gekochte opgestuurd werd naar de koper.

@wilgebr

Kijk, zo had je het moeten doen, opsturen en daarna pas betaling vragen dan was er al helemaal niks aan de hand geweest. Volgens e-user2 dan he. :^O

Bericht 50 van 69
laatste antwoord