Ik ga deze discussie sluiten,krijg toch geen begrip.Je moet ook begrijpen dat verkoop van planten totaal anders is dan een potje te verkopen.Als jij een verkoper van planten kan vinden in heel Europa die verzend op zijn risico en niet op risico van de koper geef mij dan direckt zijn adres ,het is een ongeschreven wet in de planten wereld dat verzending steeds op risico van de koper is zolang de verkoper kan bewijzen dat hij verzonden heeft,deze italiaanse koper weet dit ook .Ook ik heb al honderden euros verloren door verloren gegane of door de douane ingehouden paketten ,maar dat is nu eenmaal zo,daarom ook de vermelding dat ik niet verantwoordelijk ben voor verloren gegane paketten.Maar je hebt steeds kopers die willen profiteren van het ebay beleid.Ik kan bijvoorbeeld geen planten kopen in de USA ,een amerikaan kan niet kopen bij mij ,9 op 10dat het pakje ingehouden word door de douane.Ook heb je elke zending kans op negatieve feedback,een plantje dat sterft onderweg is genoeg en dat kan gebeuren.
Italie staat ook zeer slecht aangeschreven in de plantenwereld,je moet er geen pakje naartoe sturen dat niet aangetekend is ,het komt voor 100% niet aan, zogezegd .ook de italiaanse douane controleerd streng op planten.
Je mag dit niet vergelijken met de verkoop van meer normale goederen ,ik denk met het ebay beleid dat ze nu voeren dat het veel te riskant word om nog planten te verkopen via ebay!
en wat die kopers betrefd die niet moeten kopen als ze het hoogste bod bieden ,waarom zegd ebay dan dat je verplicht bent te kopen als je het hoogste bod bied ,een koper moet op voorhand weten of hij koopt of niet ,als hij koopt gaat hij een wettelijke verbintenis aan (wat blijkbaar bij jou alleen teld voor de verkoper),nooit naar een veilinghuis geweest mr Jaquin ,daar gelden de Belgische wetten ,op ebay is het een lachertje en word de koper steeds in het gelijk gesteld en mag doen en laten wat hij wil waarschijnlijk zolang het niet bij u gebeurd !!!!!!!het enige wat jij doet is ebay goed praten ,verdiend dit nogal goed?
Willy