annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakje niet aangekomen met taxipost ems

heb op 29-5 een pakje verstuurd naar italie,gewicht 2200kg met taxipost ems ,nummer EE807844670BE,
koper heeft dit pakje niet ontvangen ,heb hem op 12 -6 ,na vraag van hem de trackgegevens gestuurd ,op 14 -6 opnieuw ,had hem gevraagd geduld te hebben tot 29 -6 en gezegd dat ik er alles aan zou doen om zijn pakje op te sporen ,als het verloren blijkt dat ik dan een klacht zou indienen bij taxipost en het gerecupereerde geld naar hem zou sturen,
nu heeft hij op 24 -6 een claim ingediend bij ebay wegens niet ontvangen objecten (36stuks)heb deze beantwoord!
hij dreigd er eveneens mee mij 36 keer negatieve feedback te geven,ik kan zijn geld toch niet teruggeven ?het is niet mijn fout ,ik denk dat ik niet meer kan doen dan dit pakje op te sturen!als taxipost het verknoeid kan ik toch niet aansprakelijk gesteld worden?het pakje heeft geen kopersbescherming,en ik vermeld bij mijn objecten dat ik niet verantwoordelijk ben voor verlies in de post,wat mag ik verwachten als verder verloop ,willy
Bericht 1 van 69
laatste antwoord
68 ANTWOORDEN 68

Er zijn toch genoeg aanbiedingen van verkopers die bij hun aanbieding plaatsen niets te betalen vooraleer ze een (eBay) factuur voor het totaal te betalen bedrag ontvangen hebben?

Ja, maar Amerikanen (Nederlanders ook en Belgen soms) betalen over het algemeen onmiddellijk, vooral nu men als verkoper verplicht is om de verzendkosten te vermelden.

Wat is er zo moeilijk van bij een aanbieding te verwijzen naar de bepalingen van de verkopen op afstand en te plaatsen dat in gevolg van deze wetgeving de betaling slechts wettelijk dient te geschieden na ontvangst van de koper van het gekochte en nadat deze het goed bevonden heeft?

Dat is helemaal niet moeilijk maar ik zou dat dan moeten vertalen in het Amerikaans-Engels en ik heb zo'n vaag vermoeden dat dan heel Amerika (en de rest van de wereld) bij me komt "kopen". :^O
En dat net nu ik aan het afbouwen ben omdat ik geen tijd genoeg meer heb voor eBay.
Nee, geen goed idee.

Je moet toch toegeven dat tussen jouw stokpaardje en de werkelijkheid deze wetten in de weg staan en ook nogal wat praktische bezwaren.

Een wet, en die is volgens mij alleen in België zo rigide, die op z'n zachtst gezegd compleet achterlijk is moet zo spoedig mogelijk gewijzigd worden vooral omdat er sinds die wet in werking is getreden miljoenen mensen via online veilingbedrijven (zoals eBay) zijn gaan verkopen en de wet daarop niet is aangepast.

Het is net zo gek als het feit dat een professioneel verkoper in België zijn artikelen niet vanuit een andere lidstaat mag verzenden ook al zijn daar de voorwaarden veel beter (zoals goedkopere tarieven, online traceerbaar, veiliger, sneller).

Wellicht is het een goed idee om de regering en de EU eens te raadplegen over deze onlogische wetgeving in België.

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 61 van 69
laatste antwoord

wat heeft dit allemaal te maken met mijn probleem,jullie vergeten dat het over iets anders gaat hier ,ga daarover discussieren in het parlement,
Willy
Bericht 62 van 69
laatste antwoord

Ik dacht dat jouw probleem al wel tot in de finesses was behandeld.
Je bent het toch nergens mee eens dus moet je nu maar gewoon afwachten en alles over je heen laten komen.
Het loopt zoals het loopt.
Gewoon geduld hebben.

Verder heeft hier niemand het alleenrecht op een draadje op de prikborden dacht ik. 🙂

Bericht 63 van 69
laatste antwoord

ik dacht dat dit een help forum was om de mensen te helpen,het is niet omdat ik het niet eens ben met jou beleid of jou gedachtengang dat ik het met niets eens ben .Heb aan jullie antwoorden niet de minste hulp gehad,
je antwoord en leest alles zeer selectief,en als mijn antwoord jullie niet aanstaat beginnen jullie te zeveren over iets totaal anders ,zo doen ze dat in de regering ook en uiteindelijk word er over iets anders gepraat en word het eigenlijke probleem niet opgelost,dit noemt men diplomatie!van sommige antwoorden
heb ik een beetje geleerd ,maar in het volgende antwoord word dit weer tegengesproken en weet ik net zoveel als voorheen.als jullie zo zouden discussieren over het originele probleem als over dat draadje zoals jij dat noemt ,dan zou ik veel meer leren en mischien weten wat ik moest doen.
op mijn meeste vragen doen ze niet eens de moeite om te antwoorden ,veel te selectief in antwoorden ,als je mij in iets gelijk moet geven krijg ik gewoon geen reactie,
Mooi hulpforum hebben ze op ebay!!!
bij joaquin heb ik de indruk dat enkel zijn manier van handelen de juiste is ,daar is hij van overtuigd en hij duld geen tegenspraak,kunt beter van dit forum blijven als er niet over te discussieren valt,had eigenlijk meer gehoopt op meer reactie van andere leden ,andere meningen over dit ,als je iets wil leren moeten er meer mensen hun mening zeggen,steeds met dezelfde 1 of 2 personen in discussie gaan haalt totaal niets uit en word te eentonig,
so ,closed this case !!!!!
toch bedankt
willy
Bericht 64 van 69
laatste antwoord

Misschien cind je dat je geen antwoord ontvangen hebt, maar dan dien je wel te leren begrijpend lezen.

Wat me sinds enige tijd duidelijker en duidelijker wordt dat is het feit dat de instapdrempel voor handelssites zoals eBay veel te laag is.

Het gevolg hiervan is dat je geconfronteerd wordt met individuën die handelen en denken zoals particulieren dit doen en waar de kopers die vertrouwen op de zekerheid van een eBay de dupe van worden (vroeger had je nog de eBay kopersbescherming die je tot een beperkt bedrag beschermde maar nu sta je als gedupeerde koper in de kou).

Daarnaast heb je individuën die zich willen voordoen zoals de grote handelszaken maar dan wel de spelregels niet volgen (en J-A die belgische wetgeving is een implementatie van een Europese Richtlijn, jouw 'verhaal' inzake de 'belgische' wetgeving gaat dus zeker niet op.

Ook in dit laatste geval worden kopers die vertrouwen op de zekerheid waarvan een eBay tracht een uitstraling te geven de dupe als ze geconfronteerd worden met deze laatste soort van aanbieders.

En dan heb je dat fameuze paypal nog met de zekerheid naar kopers toe maar wat een ramp als je zou verzenden met een niet traceerbare wijze! Komt daarbij nog een groter probleem dat ik hier niet zal vermelden of nog een groter aantal kopers komen op oneerbare gedachten. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 65 van 69
laatste antwoord

Begrijpend lezen?Het intresseerd mij geen bal wat het beleid is van een andere verkoper,iedereen heeft zijn eigen beleid ,mijn beleid was en is dat ik niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor andermans fouten,in dit geval de post.Het enige wat ik verlang is weten wat wettelijk mogelijk is in dit geval
ook wou ik enkel weten wat het beleid is van ebay ,in dit geval vind ik daar niets van terug.ik krijg antwoorden ,Belgische wetgeving zegt dit ,een andere zegt iets anders .Als ik vraag waar ik de Belgische wetgeving kan vinden over dit krijg ik geen antwoord.
Ik hoor enkel ik zou dit doen of ik zou dat doen ,maar wat zegt de wet.Ik wil mij aan de wet houden maar ken deze wet niet!DAT WAS MIJN BEDOELING ,MEER TE WETEN KOMEN OVER WAT MIJN OPTIES ZIJN WETTELIJK,NIET WAT IEMAND ANDERS DOET IN DIT GEVAL!
Als iemand anders vraagt (zie antwoorden)waarom moet deze koper direckt zijn geld terugkrijgen voor je weet wat er met dat pakje gebeurd is?GEEN ENKELE REACTIE OP DIT ,en hier was ik wel nieuwsgierig naar!
Ze zeggen dat ik een proffesionele verkoper ben ,ik leg uit dat dit niet het geval is,GEEN ENKELE REACTIE,
IK LEG UIT DAT IK DIE KOPER ZIJN GELD TERUGGEEF NADAT IK EEN VERGOEDING VAN DE POST ONTVANGEN HEB,HEB DIT OOK AAN KOPER GEMELD,MAAR MEN BEHANDELD MIJ JUIST OF IK EEN OPLICHTER BEN.Koper doet dit ook .
Wat heb ik fout gedaan?Ik heb enkel dat pakje afgegeven in vertrouwen bij de post met de zekerheid dat het geleverd word en dat ik deze verkoop kon afsluiten.
Antwoorden over een koper die niet betaald krijg je ook niet (wat wettelijk mogelijk is)Dus hulp ,NOPPES ,moogt ge zo veel begrijpend lezen als je wilt,heb jij na alo die antwoorden enig idee wat wettelijk mogelijk is???
Dan ben je wel een zeer begrijpend lezer ,daarom dat ik alles 3x moet herhalen voor iemand het gegrepen heeft,
Willy
Bericht 66 van 69
laatste antwoord

Als jij zelf zegt dt je de wet niet kent dan ben je in de eerste plaats serieus in de fout aan het gaan omdat eenieder minstens verondersteld wordt de wetgeving te kennen!

Veel gevestigde bedrijven weigeren te verkopen buiten de landsgrenzen ten gevolge van de onzekerheden. Op verkoopsites wordt alles veel te gemakkelijk voorgesteld. Zolang alles goed gaat is het natuurlijk in orde maar als ergens een tussenstap verkeerd uitloopt dan starten de problemen. Een koper die dit voorheeft voelt zich totaal in de kou gezet door reacties van een verkoper die onduidelijk reageert naar zijn koper toe (waarom zou die ook? Zijn geld heeft die toch reeds). Als je dan daarbij kan vaststellen hou postdiensten over de Europese grenzen heen handelen (het is totaal waanzin wat er blijkt uit de tracking die in deze berichten vervat zit!)...

Is er ooit gecontroleerd of levende planten wel mogen verstuurd worden naar Italië (wat vermoedelijk de reden is dat de tracking op een bepaald moment in Italië stopt)?

Het is hopeloos als er gedacht wordt dat verkopen buiten de belgische landsgrenzen zo eenvoudig is.

Het is de handelssite eBay die voor het gebruik betaald worden, het zijn hun klanten die met problemen zitten ten gevolge van transacties die via hun site afgehandeld werden. Het is dan ook aan dit eBay om hun klanten te helpen.

Het ga jullie goed... -----

-----

Bericht 67 van 69
laatste antwoord

als ik jouw was zou ik nooit naar italie versturen
ik accepteer alle europese landen behalve italie niet
NR1 in diefstal!!!
Bericht 68 van 69
laatste antwoord

ik accepteer alle europese landen behalve italie niet

Volgens mij is het niet mogelijk om op eBay 1 Europees land uit te sluiten als je de rest van Europa wel accepteert.

Bericht 69 van 69
laatste antwoord