Er zijn toch genoeg aanbiedingen van verkopers die bij hun aanbieding plaatsen niets te betalen vooraleer ze een (eBay) factuur voor het totaal te betalen bedrag ontvangen hebben?
Ja, maar Amerikanen (Nederlanders ook en Belgen soms) betalen over het algemeen onmiddellijk, vooral nu men als verkoper verplicht is om de verzendkosten te vermelden.
Wat is er zo moeilijk van bij een aanbieding te verwijzen naar de bepalingen van de verkopen op afstand en te plaatsen dat in gevolg van deze wetgeving de betaling slechts wettelijk dient te geschieden na ontvangst van de koper van het gekochte en nadat deze het goed bevonden heeft?
Dat is helemaal niet moeilijk maar ik zou dat dan moeten vertalen in het Amerikaans-Engels en ik heb zo'n vaag vermoeden dat dan heel Amerika (en de rest van de wereld) bij me komt "kopen". :^O
En dat net nu ik aan het afbouwen ben omdat ik geen tijd genoeg meer heb voor eBay.
Nee, geen goed idee.
Je moet toch toegeven dat tussen jouw stokpaardje en de werkelijkheid deze wetten in de weg staan en ook nogal wat praktische bezwaren.
Een wet, en die is volgens mij alleen in België zo rigide, die op z'n zachtst gezegd compleet achterlijk is moet zo spoedig mogelijk gewijzigd worden vooral omdat er sinds die wet in werking is getreden miljoenen mensen via online veilingbedrijven (zoals eBay) zijn gaan verkopen en de wet daarop niet is aangepast.
Het is net zo gek als het feit dat een professioneel verkoper in België zijn artikelen niet vanuit een andere lidstaat mag verzenden ook al zijn daar de voorwaarden veel beter (zoals goedkopere tarieven, online traceerbaar, veiliger, sneller).
Wellicht is het een goed idee om de regering en de EU eens te raadplegen over deze onlogische wetgeving in België.
Nemo me cohabitat inpuntem