rekent de Post illegale kosten aan?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 10-08-2007 12:16
Vandaag kreeg ik een pakje aan uit de USA, een geschenk met een waarde onder de 45 euro, waar dus wettelijk geen duanekosten op moeten betaald worden. Toch moest ik er 10 euro taks op betalen. Het bleek niet door de douane te komen, maar het was DE POST zelf, die oordeelde dat ze het recht hebben om OP ELK PAKJE dat buiten de EU ons land binnen komt, 10 euro taksen te mogen eisen. Nergens vind ik daar iets van terug op hun website en ze kunnen me ook niet zeggen binnen welk wettelijk kader ze dat doen. Met andere woorden: de post maakt misbruik van de douanediensten. Blijkbaar zien die ook geen cent van die 10 euro. Het is louter voor DE POST zelf! Met andere woorden: de post steelt op die manier en ik voel me gedupeerd. Zijn er hier nog mensen in dezelfde situatie? Persoonlijk vind ik de De Post bij deze veroordeeld mag worden, voor het niet naleven van onze importwetten en ik hoop dat er genoeg mensen zijn die mijn oordeel delen, zodat deze diefstal eindelijk stopt. Het is niet bevorderlijk voor de internationale (internet) handel en nog minder voor het imago van de douane, de post en het imago van ons land in het generaal. Het wordt hoog tijd dat men daar iets aan doet.
-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 28 Oct 2010 12:47 CEST- « Vorige
- Volgende »
De Post rekent illegale kosten.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-08-2007 13:28
Wanneer de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten hoger liggen dan de verschuldigde taksen, rechtingen en heffingen, dient u alleen een forfaitair bedrag van € 10 te betalen voor de presentatiekosten inzake douaneformaliteiten.
de Gids is beschikbaar als download op de site van de Post.
zowie

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-08-2007 15:21
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-08-2007 15:25
Vandaar dat ik het erg vreemd vind. De loketbediende in mijn postkantoor had het taksformulier dat er bij stak, ook nog nooit gezien en er ontbrak ook een mededeling voor de overschrijving van die 10 euro dat ze moest doen. Daarom ben ik dus niet van plan om het er bij te laten zitten.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 10-08-2007 22:09
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
s.o.s
leuk als alles volgens de reglementeringen gebeurt 🙂
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 11-08-2007 18:09
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 11-08-2007 20:31

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 11-08-2007 20:47
kristofke789 (72 ) aanbiedingen bekijken 13-04-07 22:39 CEST 12 van 26
Eingelijk zit de grootste kost van heel dat douane gedoe gewoon in de kost die De Post aanrekend aan de Douane om de invoertaks en de btw terug bij hen te krijgen
op boeken en cd's zijn zo'n taxen verwaarloosbaar, ocharme een euro of twee misschien. Maar om die twee euro bij de douane te krijgen rekent de post 10 euro of zo aan om dat geld bij hen te krijgen
dat staat ook duidelijk op de "factuur" die je er bij krijgt
de douane zegt ook duidelijk dat deze kost te vermijden is door de zending te weigeren, en enkele dagen later zelf te komen ophalen in Brussel X, dan zijn de transactiekosten van de Post gratis.
Maar ja, niet iedereen woont in Brussel.
zowiedot (202 ) aanbiedingen bekijken 17-05-07 15:03 CEST 21 van 26
Wanneer de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten hoger liggen dan de verschuldigde taksen, rechten en heffingen, dient u alleen een forfaitair bedrag van € 10 te betalen voor de presentatiekosten inzake douaneformaliteiten.
bron : Praktische Gids voor uw briefwisseling (De Post)
Gratis sniper, klik hier

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 11-08-2007 21:24