annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

van B naar NL met Kiala

Sinds kort kan je met Kiala verzenden over de landsgrenzen heen: Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje... onlangs voor de eerste keer met Kiala een pakje verzonden naar Nederland. Kosten: 7.50€ wat toch zo'n 2€ goedkoper is dan de post en voor die paar euro profijt krijg je een kleine ramp in de plaats! Hieronder het relaas van het avontuur...

 

Verzenden buiten België gebeurt op dezelfde manier als in het binnenland: je maakt een label aan dat je nadien afprint en op de doos plakt en levert het in op een Kialapunt. Daar begon de miserie al: de scanner wilde de barcode niet aannemen, na ettelijke pogingen belde de winkelier naar Kiala en moest de barcode van het ontvangstbewijsje worden gebruikt.

Goed, we volgen dus ons pakket, so far, so good tot het plots stilviel... na bijna 10 dagen stond het pakket nog steeds gemarkeerd als zijnde onderweg naar de ontvanger, die stilaan ongeduldig begint te worden. Mailtje naar Kiala: geen respons, twee dagen later terug mailtje, weer geen respons. Een paar dagen later - we zijn dan al bijna drie weken verder - een mailtje van de bestemmeling dat hij zijn pakje heeft aangekregen maar dat ging niet vanzelf... wanneer het pakket aankomt op het Kialapunt van de ontvanger krijgt die van Kiala een bericht dat het pakket ter beschikking ligt en dat is niet gebeurt, terzelfdertijd stond het nog steeds gemarkeerd als zijnde onderweg! De ontvanger in kwestie ontving een bericht van Kiala maar van een ander pakje dat van elders kwam en tot ieders verbazing bleek het vermiste pakket daar al 14 dagen te liggen... toppunt van alles: het pakje waarvan hij bericht kreeg bleek daar niet eens te zijn????? Als kers op de taart bleek dat ook daar in Nederland de barcode op de doos niet kon worden ingescand, vandaar dat het niet als afgeleverd kon worden gemarkeerd op de tracking! De winkelier heeft het dan maar gewoon meegegeven en naar het schijnt gezegd dat ze er bij Kiala hunne plan maar moeten mee trekken.

 

Met Kiala naar het buitenland, eind goed al goed maar.... één keer en nooit meer, 2€ profijt maar nul komma nul service!

Moeten we straks bij Kiala iedere dag op het Kialapunt gaan informeren of er toevallig een pakje is binnengekomen dan?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

van B naar NL met Kiala

Kiala, was vol enthousiasme maar .....

 

 

heb een vaas verstuurd super super super goed ingepakt, en toch is de vaas gebroken !

 

de koper heeft mij een berichtje gestuurd met dank om de vaas extreem goed in te pakken en dat hij zelf niet begrijpt dat ze gebroken is !

 

na wat opzoekwerk, denk ik dat iemand van Kiala de vaas per opzet (de doos dus) erg ruw behandeld heeft, misschien voor de fun eens omhoog gegooid, wie weet !  Er stond op de doos in dikke stift "breekbaar".

 

want wat er vroeger niet in de reglementen stond in het begin bij Kiala was dat ze nu geen breekbare voorwerpen meer accepteren !!!

 

 
3.2 Kiala weigert uitdrukkelijk de volgende pakketten te accepteren:"
  • voorwerpen die als “breekbaar” worden beschouwd (die gemakkelijk kunnen breken zoals voorwerpen in glas, vaatwerk);

 

Bericht 11 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Enkele maanden terug moet ik een pak ontvangen,  ik krijg een bericht om op te halen.  Pak is nergens te vinden.  Toch staat hij genoteerd als toegekomen in afhaalpunt.

 

volgende dag terug geweest, geen pak gevonden.

 

5 dagen nadien terug een bericht, U moet je pakje komen halen .... ik ga terug, pakje nog niet te vinden.   Die pak was dus wel toegekomen maar werd per ongeluk weer meegenomen door de courier.

 

het heeft 3 weken geduurd en is dan uiteindelijk ferm beschadigd toegekomen.

 

Spijtig.

Bericht 12 van 13
laatste antwoord

van B naar NL met Kiala

Vandaag was het weer bingo! Ik kocht een item in Nederland en de verkoper wilde verzenden via Kiala om de kosten te drukken... zelfde scenario: pakje kon niet worden ingescand, dus verkoper neemt het terug mee naar huis maar, en nu komt het: op de tracking staat het wel aangegeven als ingeleverd en onderweg naar de ontvanger????????????

 De verkoper heeft me nogthans vanmorgen laten weten dat hij het nog steeds niet verzonden heeft, toppunt van alles, en dat vind ik er dan helemaal over gaan, zou het pakket reeds gisteren werden ingeleverd.... op een zondag????

Hoe kan dat pakket nu gisteren ingeleverd zijn op een kialapunt als de verkoper het pas vandaag, maandag aanbood?

Kiala is goed bezig aan zijn ondergang te werken!

Bericht 13 van 13
laatste antwoord