Ik stel niet dat de verkoper eenzijdig beslist maar kan wel zijn houding begrijpen.
Je moet er immers rekening mee houden dat de risico's louter en alleen door de verkoper gedragen worden!
Als jij betaald hebt met Paypal (waar ik vanuit ga aangezien het de goedkoopste wijze is om zaken aan te kopen in de US), de verkoper verzendt met Priority Mail én de dikke envelop komt nooit aan in België, dan kan jij altijd klacht indienen bij Paypal en wordt je met 99% zekerheid in het gelijk gesteld daar priority mail op zich niet traceerbaar is via het internet.
Aangezien het enkel om een P.M. gaat, zal er ook geen verzekering op de zending zitten en loopt de verkoper het risico dat:
1. Paypal zomaar het geld afhaalt van zijn account
2. Hij niks terug krijgt van de post (of misschien hooguit de postzegelwaarde)
Als het om een aankoop zou gaan van 10 euro dan zou ik als verkoper dit risico nog durven nemen maar aaangezien het hier gaat om +250 euro kan ik het standpunt van de verkoper zeker begrijpen.
Wat "het verhaal van de niet-genormaliseerde zending" betreft, vind ik persoonlijk niet dat ik het extreem stel hoor: welke andere mogelijkheid heb je immers in België om zendingen met een dikke envelop (uitgaande dat die +3cm is) anders dan de niet-genormaliseerde zendingen en Kilopost???
Er is hier toch ook geen middenweg meer? Ja, aangetekend, maar ook deze zijn niet traceerbaar online en aldus zijn ze evenmin veilig.