annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper beweert dat verzending uit US enkel in een doos verzekerd is

ik kocht een 6-tal postkaarten in de US (hogere waarde van 250 usd) en vroeg de verkoper om niet in een doos te versturen maar in een enveloppe (met beetje karton), omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat een doos via douane gaat, dat duurt gewoon altijd lang. ik vraag hem ook om de kaarten in een plastiekje te steken zodat ze een kletsnatte postzak overleven (heb 1 keer een doorweekte kaart ontvangen, vandaar).

uiteindelijk komt er via de douane een doos toe, met de nodige douanekosten, de kaarten liggen er los in.

als ik geergerd aan de verkoper vraag waarom hij toch in een doos verstuurt, beweert hij dat dat de enige manier is waarop hij op een veilige verzending, maw zeker van een refund als het met de post misloopt. met een priority mail enveloppe gaat dat volgens hem niet.

ik kreeg nochtans al heel veel enveloppes met postkaarten van de US, ik vermoed dat het nonsens is. ik vermoed dat hij gewoon al zijn verkopen in een doos smijt omdat dat voor hem gemakkelijk is.

geef ik nu negatieve feedback omdat hij me als koper negeert en onzin uitkraamt ? of is dat overdreven ?
en waarschijnlijk krijg ik dan neutrale feedback terug omdat wraak-negatief niet meer kan ?
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Een verkoper kan enkel positieve feedback geven.

m.

m.
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

@mercybewcoup:

als je alle draadjes over Paypal eens zou lezen dan zou je misschien kunnen begrijpen dat de verkoper zichzelf wil indekken tegenover mogelijke misbruiken en allerlei claims?
Er zijn misschien wel tientallen verzendingswijzes maar de verkoper bepaalt nog steeds hoever hij wil meegaan in de wensen van zijn kopers.

Dat jij het risico loopt op douanecontrole maakt niet de rekening van de verkoper he?
Stel je gewoon eens in de plaats van de verkoper:

- hij koopt bij jou 6 postkaarten voor 250 USD
- hij wil je betalen via Paypal

De koper kocht ooit nog wel es een postkaartje in België en wist dat dit als een niet-genormaliseerde zending kan verzonden worden naar de US voor 3,15 euro en stelt je voor om dit tarief te gebruiken om zo de evt douanekosten te vermijden.
Ga jij je dit riskeren???

Ik niet hoor

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

hetzijspoor:
met je verhaal van niet-genormaliseerde zending stel je het extreem ivm douane maar dat was niet mijn vraag naar de verkoper. ik vroeg een soort middenweg en daarmee hield de verkoper geen rekening.

dus jij stelt dat de verkoper eenzijdig beslist en de koper absoluut niks te vragen heeft ? dat scheen ook duidelijk de mening van deze verkoper. hij doet veel transacties en zo'n verkopers kunnen dikwijls niet meer volgen met berichten, communicatie valt dan weg.

mijn vraag is of het klopt dat alleen een doos refund kan garanderen als het misloopt; het komt zo ongelooflijk over omdat de meeste andere verkopers wel in een dikke enveloppe versturen en het komt raar over om postkaarten in een doos te versturen.
Bericht 4 van 9
laatste antwoord

'k heb net neutrale feedback gegeven op iedere postkaart: "item arrived, seller did not take into account any reasonable shipping requests".

ik vraag niks illegaals; ik vind dat ik als klant toch ook mijn voorkeuren mag hebben gebaseerd op mijn ervaringen, en dat de verkoper daar een beetje rekening mag mee houden.
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Ik stel niet dat de verkoper eenzijdig beslist maar kan wel zijn houding begrijpen.
Je moet er immers rekening mee houden dat de risico's louter en alleen door de verkoper gedragen worden!

Als jij betaald hebt met Paypal (waar ik vanuit ga aangezien het de goedkoopste wijze is om zaken aan te kopen in de US), de verkoper verzendt met Priority Mail én de dikke envelop komt nooit aan in België, dan kan jij altijd klacht indienen bij Paypal en wordt je met 99% zekerheid in het gelijk gesteld daar priority mail op zich niet traceerbaar is via het internet.

Aangezien het enkel om een P.M. gaat, zal er ook geen verzekering op de zending zitten en loopt de verkoper het risico dat:
1. Paypal zomaar het geld afhaalt van zijn account
2. Hij niks terug krijgt van de post (of misschien hooguit de postzegelwaarde)

Als het om een aankoop zou gaan van 10 euro dan zou ik als verkoper dit risico nog durven nemen maar aaangezien het hier gaat om +250 euro kan ik het standpunt van de verkoper zeker begrijpen.

Wat "het verhaal van de niet-genormaliseerde zending" betreft, vind ik persoonlijk niet dat ik het extreem stel hoor: welke andere mogelijkheid heb je immers in België om zendingen met een dikke envelop (uitgaande dat die +3cm is) anders dan de niet-genormaliseerde zendingen en Kilopost???
Er is hier toch ook geen middenweg meer? Ja, aangetekend, maar ook deze zijn niet traceerbaar online en aldus zijn ze evenmin veilig.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Oooh, ik vind dit er dus over wat je nu deed!
Als de verkoper 20 euro zou rekenen en er op het pakket 15 euro staat, dan zou ik jou kunnen begrijpen maar in dit geval is dit niet zo en kan ik als buitenstaander enkel zeggen dat je nu toch wel te ver ging gezien de beredeneringen in mijn vorige postings.

Als je douanekosten wil vermijden, kan je je beter focussen op de europese markt en blijf je weg uit de US denk ik dan.

Ik denk dat ik al weet wat vele collega-verkopers-forumbezoekers zullen doen als ze dit zien...

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

zijspoor: je redeneringen zijn in deze zaak naast de kwestie en eerder op eigen problemen gericht. ik vroeg helemaal niet om het onverzekerd te verzenden, en ik vroeg helemaal niet aan de verkoper enig risico te nemen.

als ik vraag om de postkaarten in een plastieken zag te steken om ze te beschermen tegen nat en ik vraag expliciet om ze niet in een doos te steken, en de verkoper smijt ze los in een doos, dan klopt het toch wel dat de verkoper zich niks aantrekt van mijn verzoeken.
het bevestigt hier alleen dat je met verkopers met enorm veel transacties nog moeilijk kunt communiceren want die kunnen dat allemaal niet lezen en opvolgen.

dat de verkoper zich op alle gebieden financieel wil beschermen is natuurlijk evident en begrijpelijk, maar daar ging het hier niet over. da's toch niet zo moeilijk, he ...
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

nochtans Mercybewcoup had je ook douanekosten kunnen betalen als het een enveloppe is. Ik heb al douanekosten moeten betalen op enveloppen terwijl een doos van 50x50x50 zo door de douanne kon, omdat het een lage waarde had.

Dus zelfs als de verkoper risico voor jou had genomen, kon jij nog altijd kosten betaald hebben.

Vind zeker je feedback extreem en oneerlijk.
Bericht 9 van 9
laatste antwoord