op 26-12-2011 15:33
Beste,
de teller staat op dit moment bij mij op 8 verloren zendingen, hopelijk gaat deze de komende week niet naar boven...
wat bij jullie?
D.
op 28-02-2012 09:45
Die bonnetjes met het traceernummer doe ik pas weg nadat ik zeker ben dat de koper alles ontvangen heeft, dus ja... idd nooit te snel weggooien!
op 28-02-2012 18:26
@ iedereen: bedankt voor de goede raad en tips!
Ik ga er rekening mee houden voortaan.
Trouwens: het pakje lag vanmorgen terug op mijn brievenbus met een grote sticker erop: "niet afgehaald"
Volgende discussie zal zijn wie de nieuwe verzending betaald...
Dus in 2011 en tot vandaag géén enkel verloren pakje!
op 29-02-2012 13:03
@ iedereen: het pakje lag vanmorgen terug op mijn brievenbus met een grote sticker erop: "niet afgehaald"
Volgende discussie zal zijn wie de nieuwe verzending betaald..
Wat mij betreft moet de koper opnieuw de verzendkosten betalen, hij heeft tenslotte nagelaten het pakket af te halen... je kan hem natuurlijk nog altijd terugbetalen, minus de kosten uiteraard.
op 08-03-2012 13:35
Hopla, daar gaan we weer, ambiance ...
Koper koopt 1 februari, heb 2 februari verstuurd in een enveloppe, is een zeer dunne enveloppe, kan in de koper z'n brievenbus.
Vandaag 8 maart krijg ik deze mail ! Wat doen we daar mee?
Dear Sir/madam,
unfortunately, It was imposible for me to check the mailbox, I'm on holidays and I'm afraid the two balaclavas will be send to you shortly (if the haven't been already). Please, could you check that if you have a tracking number??
best regards
Pedro
op 08-03-2012 13:50
Gewoon de waarheid antwoorden, dat je geen trackingnummer hebt, en dat het een dun pakje is dat in de brievenbus past. En dat hij best wacht tot na de vakantie om te klagen, dat het pakje waarschijnlijk allang in zijn brievenbus zit.
op 08-03-2012 17:29
Ik vrees dat ik de laatste tijd regelmatig met "profiteurs" te maken heb bij kleine zendingen die gewoon in bruine envelop zonder tracking via de post worden verzonden.
Altijd hetzelfde, niet ontvangen , maar het duurd wel altijd heel lang alvorens ze van zich laten horen. Hoe pak je dit best aan? Want meneer facteur die steekt het gewoon in de brievenbus en als de koper het leep wil spelen en zijn geld terug wil of het object dubbel...
Als ik alles met de goedkoopste manier van traceren verstuur is het te duur voor de klanten.
-- Bewerkt door 6star_racing om 8 Mar 2012 17:30 CETop 08-03-2012 17:49
@6star_racing...
Er zullen altijd mensen zijn en blijven die de boel willen verzieken, niet-traceerbare zendingen zoals gewone briefwisseling en niet-genormaliseerde zendingen raken wel eens kwijt, maar eender hoe blijft het woord tegen wederwoord... jij kan niet bewijzen het verzonden te hebben, de ander kan niet bewijzen het niet ontvangen te hebben... een discussie dus die tot het einde der tijden kan duren zonder ook maar één kans op een oplossing.
Geen van beiden heeft in dit geval een poot om op te staan, wie heeft gelijk, wie niet?
Jammer genoeg riskeer je wel een negatieve FB, terecht of niet laat ik in het midden, daar spreek ik me niet over uit... mss toch beter alles traceerbaar te verzenden spijts de hogere eraan verbonden kosten voor de koper?
op 08-03-2012 23:48
aha, ik heb een filmpje gevonden van die zending, heb een filmpje van 1 minuut dat ik die enveloppe, duidelijk zichtbaar in de brievenbus gooi.
doe dit nu steeds maar wist niet dat ik het vorige maand al deed.
kan dus als bewijs dienen dat ik zijn brief duidelijk in de bus gooi.
Zal het filmpje aan hem opsturen in elk geval.
op 09-03-2012 07:12
Geen van beiden heeft in dit geval een poot om op te staan, wie heeft gelijk, wie niet?
Een mooie redenering, maar de verkoper is de klos...
Gaat het om een zakelijk verkoper ( dus OOK een zwartwerker met een particuliere account ) dan is die sowiezo verantwoordelijk voor de goederen tijdens het 'transport' indien de klant een particulier is.
Anderzijds, indien de betaling is gebeurd via paypal dan wordt de betaalde som zonder boe of ba van de rekening van de verkoper gehaald en aan de koper teruggestort.
De mogelijke rode bol is de kers op de taart.
op 09-03-2012 08:43
Een mooie redenering, maar de verkoper is de klos.
Gewoonlijk wel, maar niet noodzakelijk... als het spel fair wordt gespeeld, kan de schade beperkt blijven.
Zo kocht ik hier twee figuurtjes die ook als niet-genormaliseerde zending werden verstuurd en die mij nooit hebben bereikt... na een drie-tal weken zowel door mezelf als door de verkoper klacht ingedient bij de post, zonder resultaat.
Nu ken ik die verkoper goed, ik kocht daar al heel wat en ik geloof hem dus dat hij de kleinoden idd heeft verstuurd... we zijn dan overeengekomen om ieder de heft van het geleden verlies te dragen en hij gaf mij nog een compensatie bovenop die ruimschoots mijn deel van het verloren geld dekt en eigenaardig genoeg... al zijn verloren zendingen waren allemaal niet-genormaliseerde zendingen, het valt wel op!