annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verstuurd en niet aangekomen?

Heb een pakje verstuurd naar Frankrijk op 30-4,de koper claimt dat hij het pakje niet ontvangen heeft .


Ik heb dit verzonden met Bpost met tracksysteem ,het track systeem zegt dat het onderweg was voor uitreiking en dan verdwijnt het spoorloos.


Nu heeft de koper zeer positieve feedback gegeven voor wat ik heb opgestuurd maar hij zegd nog steeds dat hij het pakje niet heeft ontvangen.Ik vind dit maar een vreemde situatie,wat moet ik hiermee?


Voor mij is de koop normaal afgesloten nadat ik de feedback heb ontvangen,


groetjes Will

Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

verstuurd en niet aangekomen?

Voor 400 euro is het 8 euro verzekeringsport.

Bericht 11 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Het gaat wel over 4 zendingen naar Italie en Spanje,niet over nationale zendingen.


En ze zijn verloren gegaan in die landen,niet in Belgie dus.


En volgens mij ligt de oorzaak in het feit dat de juiste verzekerde waarde op de buitenkant is vermeld en wat er juist inzit.

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Ja ,die van mij ook ,ik had ook vermeld op de buitenkant waarde 450 Euro,doet niets ter zake als je geen extra verzkering betaald.


 


In het buitenland?Stel dat er een vliegtuigcrach is vol met post,de vliegmaatschappy is verzekerd en betaald de verloren gegane post terug aan de post,wat normaal is,de verzenders krijgen echter niets terug als je geen extra verzekering neemt,is dat normaal?


Als je geen proffesionele verkoper bent heb je ook geen enkele keus hier in Belgie,je kan enkel verzenden met Bpost of taxipost,


Groetjes Will

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Voor mij is het simpel... ik verzend niks naar het buitenland en ik werk niet met PP, verzendingen in eigen land houden voor mij al risicio genoeg in!


Ik volg dit forum al enkele jaren en het is altijd hetzelfde.. verzenden naar het buitenland, altijd kommer en kwel!

Bericht 14 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Heb niet zoveel meer staan,zal blij zijn als alles weg is en ik geen gebruik meer moet maken van Ebay en paypall .


Het probleem met wat ik probeer te verkopen is dat Belgie te klein is voor dit,er zijn maar heel weinig liefhebbers , en dan zit er niets anders op dan internationaal te verkopen op Ebay,


groetjes Willy


 

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

jokko.knutsel
Community-lid

Dat van die automatische feedback is mij ook overkomen, maar dan van de kopers zijde. Mijn pakje komt niet aan en geef dus ook geen feedback en toch verschijnt er automatisch een positieve feedback voor de transactie, waarop de verkoper natuurlijk besluit dat alles naar wens is verlopen.



Het verloren gaan van pakjes is nu voor mij als koper zo vervelend geworden dat ik meestal uitwijk naar officiele websites die met een bv DHL, Kaella, UPS, .. werken en dus een tracering


en goede reputatie hebben.

Bericht 16 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Die feedback komt NOOIT automatisch ,sommige verkopers stellen dat wel in ,dat bij ontvangst van de betaling onmiddellijk feedback volgt.


Als koper moet je dat steeds manueel doen.Dus waarschijnlijk heb je je vergist.


Wat verzending betreft,is KIALA heel onbetrouwbaar.


Taxipost secur ,voor leveringen in Belgie,is HEEL betrouwbaar,vermits er een verzekering van 500 euro inbegrepen is.


DHL,UPS zijn erg duur,maar als jij dat wil betalen ,dan zal geen enkele verkoper dat weigeren.


Naar bepaalde landen kan trouwens door de Belgische post ook verzekerd verzonden worden.



De vraag is wel ,of jij die hoge verzendkosten wil betalen!

Bericht 17 van 18
laatste antwoord

verstuurd en niet aangekomen?

Hoi Siemenpoes,



Ik ben het zelden oneens met je maar nu toch wel .... 🙂



Via kiala verstuur ik heel veel pakjes, soms tot 20 pakjes per maand. En op al die tijd is er nooit iets verloren gegaan. Soms eens wat vertraging maar voor de rest.. alles altijd correct verlopen.


En ik merk dat de mensen liever 4 euro betalen voor kiala met opvolgiing dan 2 euro per post, met de post ben je namelijk niet altijd zo zeker dat het pakje wel degelijk aankomt.... En dan spreek ik over gewone zendingen hé, niet de pakjes met track&trace nummer.



Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring met deze twee hé.....



Groetjes!


Bericht 18 van 18
laatste antwoord