15 september 2014 | 14.07 uur
 Best eBay-lid,
Als verantwoordelijke voor eBays technologie team wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om het technische probleem van afgelopen zondagmorgen te
bespreken.
Ten eerste wil ik namens eBay en ons team onze excuses aanbieden aan de getroffen gebruikers. Als wereldwijde handelsplaats weten we hoe belangrijk het is
om een betrouwbaar platform te bieden. Het spijt ons dat we niet aan de hoge verwachtingen van onze klanten hebben voldaan.
We onderzoeken nu de details van de storing. Zoals het nu lijkt komt de onderbreking waarschijnlijk door een onverwachte stroomuitval in onze databases.
Hierdoor zijn een aantal databases offline gegaan waardoor de site functionaliteit verstoord is voor sommige gebruikers. Vanaf gister 19:45 uur is het
grootste deel van de website functionaliteit hersteld.
Gedurende laatste jaren heeft eBay een goede track record opgebouwd als het gaat om de uptime van het systeem en de betrouwbaarheid daarvan. Maar we weten
dat we laatste maanden verschillende problemen hebben gehad met onze infrastructuur. Als een tech-bedrijf nemen we deze problemen hoog op.
We werken eraan om extra maatregelen te nemen om verstoringen tot een absoluut minimum te beperken. In de laatste maanden hebben we al extra
veiligheidsmaatregelen en verbeteringen aan de website prestaties doorgevoerd om onze handelsplaats robuuster te maken. We hebben er vertrouwen in dat we
de juiste wijzigingen doorvoeren om te zorgen dat we de juiste mensen, processen en infrastructuur hebben om leidend te zijn in e-commerce.
Niets is belangrijker voor ons dan het vertrouwen van onze klanten. We zijn vastbesloten ervoor te zorgen dat onze infrastructuur dat vertrouwen verdient.
Met vriendelijke groet,
Het team van eBay
|