annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
***Nieuwe normen voor verkoperprestaties zijn actief***

19 februari 2016 | 16.04 uur

Hallo,

Zoals aangekondigd in de het nieuws voor zakelijke verkopers afgelopen najaar gelden vanaf 20 februari 2016 de nieuwe normen voor verkopers. Deze nieuwe normen zijn het gevolg van uw feedback en wens voor evaluatiecriteria die gemakkelijker te hanteren zijn.

Vergeet niet dat zodra de nieuwe normen van kracht zijn, we enkel de volgende twee criteria toepassen om het probleempercentage te berekenen:

- Transacties die zijn geannuleerd door de verkoper: als een verkoper een transactie annuleert omdat het object niet op voorraad of niet langer beschikbaar is, telt dit tegen de verkoper.

- Gesloten geschillen zonder oplossing met de verkoper: als een verkoper een geschil niet kan oplossen voor we deze sluiten, wordt dit meegerekend bij het probleempercentage van de verkoper.

Met de introductie van een maatstaf voor tijdige verzending, maken we ook gebruik van feedback van kopers om te berekenen hoe snel verkopers hun objecten verzenden.

Nu er minder situaties zijn die als transactieprobleem kunnen worden beschouwd, zijn de minimumvereisten om een Topverkoper te zijn en op eBay te verkopen als volgt aangepast:

Topverkopers

Alle verkopers

Maximumpercentage transactieproblemen

  • Transacties die werden geannuleerd door de verkoper
  • Gesloten geschillen zonder oplossing

0,5%

2%

Maximum aantal gesloten geschillen zonder oplossing van de verkoper

0,3%

0,3%

Maximumpercentage transacties met objecten die niet op tijd zijn geleverd

5%

10%

Neem een kijkje in uw opnieuw ontworpen Verkoperprestaties voor het laatste inzicht op uw prestaties, transacties en informatie van bestellingen die op tijd zijn verzonden.

Met vriendelijke groeten,

Het eBay-team